Top Secret otwiera kolejne sklepy

Tomasz Nowicki, koordynator ds. inwestycji i rozwoju w marce Top Secret i Greenpoint: / "Widzimy powrót klientów do częstszych zakupów, większą skłonność do wydawania, wzrost wartości paragonów, szczególnie w kategorii odzieży kobiecej."
Środa
20.03.2024
Jak rozwija się sieć Top Secret z nowym właścicielem? Franczyzobiorcy mogą sprzedawać jedną markę, albo zdecydować się na dwie.
 

Jak informowaliśmy na początku roku, dotychczasowy właściciel Top Secret, czyli spółka Redan zdecydowała o sprzedaży sklepów tej sieci spółce Greenpoint.

– Aktualnie jesteśmy w trakcie procesu przejęcia znaku Top Secret – informuje Tomasz Nowicki, koordynator ds. inwestycji i rozwoju w marce Top Secret i Greenpoint. I zapewnia, że obie marki rozwijają się i będą rozwijać się nadal równolegle. 

– Podpisaliśmy już pierwsze umowy z franczyzobiorcami, którzy chcieli dołączyć do naszej sieci. Pierwsze sklepy własne lub hybrydowe zostały otwarte na przełomie stycznia i lutego. Franczyzobiorcy skorzystali z dostępnych modeli współpracy: albo w oparciu o sprzedaż wybranego asortymentu marki Top Secret lub Greenpoint albo sprzedaż hybrydową, czyli obie marki w jednym salonie – dodaje Tomasz Nowicki.

Nie tylko dla znawców mody

Sieć Top Secret składa się w tej chwili z 20 sklepów własnych oraz ponad 80 sklepów franczyzowych. Nowe chce otwierać już w miastach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców, zwłaszcza na tych rynkach, gdzie marka ma najmniej placówek.

– Tak naprawdę nie zawsze trzeba znać się na modzie lub branży fashion, aby zostać naszym franczyzobiorcą – podkreśla Tomasz Nowicki. -–Nasz model współpracy udostępnia franczyzobiorcom zestaw narzędzi oraz know-how, pokazujący jak prowadzić ten biznes. Mamy bardzo elastyczne podejście do współpracy. Tak jak wspomniałem, od dłuższego czasu współpracujemy też z franczyzobiorcami, którzy działają w oparciu o model multibrandu, czyli marka Top Secret lub Greenpoint jest jedną z marek oferowanych przez ich salon sprzedaży. Nie zamykamy się na żadne opcje.

Powierzchnia sklepu to min. 80 mkw. Najlepiej sprawdzają się jednak większe, wielkości ok. 120 mkw., bo pozwalają na lepszą prezentację i ekspozycję produktów.

– Chętnie otwieramy sklepy w galeriach handlowych, ale bierzemy także pod uwagę wolnostojące lokale przy ulicach o dużym natężeniu ruchu – mówi Tomasz Nowicki.

Zazwyczaj inwestycja w sklep wynosi 60-80 tys. zł.

– Choć warunki finansowe inwestycji zależą tak naprawdę od konkretnego lokalu, na który zdecyduje się franczyzobiorca. Zdarza się, że aby rozpocząć działalność wystarczy 20 tys. zł – dodaje Tomasz Nowicki.

Franczyzobiorcy nie ponoszą kosztów związanych z towarem, ponieważ Top Secret działa w systemie depozytowym. Centrala rozlicza się z franczyzobiorcą ze sprzedaży produktów.

Klienci znów wydają

Franczyzodawca Top Secret pomaga wybrać lokal i przygotować projekt sklepu. Franczyzobiorcy otrzymują wsparcie od działu marketingu, VM, sprzedaży. Biorą udział w szkoleniach sprzedażowych, otrzymują materiały marketingowe i promocyjne. Regionalni kierownicy sprzedaży analizują bieżące wyniki sklepów franczyzowych i wdrażają działania stymulujące sprzedaż.

Licencjobiorcy nie muszą osobiście pracować w sklepach, choć wiadomo, że im większe zaangażowanie w biznes, tym lepsza sprzedaż. Średni zwrot z inwestycji, według danych franczyzodawcy, następuje po 12-18 miesiącach współpracy.

– Z pewnością okres pandemii, później wojny w Ukrainie oraz wysokiej inflacji wyhamował okresowo konsumpcję. Widzimy jednak obecnie powrót klientów do częstszych zakupów, większą skłonność do wydawania, wzrost wartości paragonów, szczególnie w kategorii odzieży kobiecej – zauważa Tomasz Nowicki. – Uważamy, że ta tendencja wzrostowa będzie zachowana, czego dobrym przykładem jest najlepszy jak dotąd sprzedażowo pierwszy kwartał tego roku. Liczymy, że to będzie bardzo dobry rok dla branży modowej, szczególnie w kategorii mody damskiej.

 

WIZYTÓWKA TOP SECRET

Sieć sklepów z odzieżą damską i męską. Marka ma 25 letnie doświadczenie na rynku.

  • 20 sklepów własnych, ponad 80 franczyzowych
  • średnia inwestycja 60-80 tys.
  • miasta powyżej 20 tys. mieszkańców

Dla pań i panów / Top Secret sprzedaje odzież damską i męską, casualową i bardziej formalną.

POPULARNE NA FORUM

Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022