Luki na mapie / Firma szuka partnerów w miastach z liczbą mieszkańców powyżej 20 tys. Szczególnie poszukiwani są partnerzy z Wrocławia, Krakowa i Trójmiasta.
Czwartek
25.04.2024
Chętnych do otwierania punktów pod szyldem Furgonetka przybywa. Co firma oferuje partnerom?
 

Obecnie w sieci Furgonetka, oferującej usługi kurierskie, działa ponad 680 punktów.

– Zainteresowanie współpracą z nami stale rośnie, szczególnie na wiosnę. O tej porze roku przybywa najwięcej chętnych – mówi Oskar Aszendorf, menedżer sprzedaży w Furgonetce.

Dwie opcje

Firma szuka partnerów w miastach z liczbą mieszkańców powyżej 20 tys. Szczególnie poszukiwani są partnerzy z Wrocławia, Krakowa i Trójmiasta. Tam działają punkty partnerskie, ale brakuje dedykowanych. Ciasno jest natomiast w Warszawie, gdzie działa ich już kilka.

– Nie mamy konkretnych planów odnośnie liczby punktów, które w tym roku do nas dołączą, ale chcielibyśmy go zakończyć z około 1 tys. placówek – mówi Oskar Aszendorf.

Furgonetka oferuje dwa rodzaje współpracy. Jeden z nich to punkt partnerski. Jest on idealny dla przedsiębiorców, którzy prowadzą już jakiś biznes i chcą wzbogacić swoją ofertę o przesyłki kurierskie. Punkty partnerskie skupiają się głównie na obsłudze nadań i odbiorów paczek z gotową etykietą, zwrotów itp. Koszt zakupu pakietu startowego to 399 zł netto. Jeśli partner chce dodatkowo obsługiwać paczki bez etykiety, czyli takie, które trzeba zważyć, zmierzyć i wprowadzić zamówienie do systemu, jest to możliwe, jednak musi we własnym zakresie zaopatrzyć się w wagę.

Kolejna forma to dedykowany punkt Furgonetka. Jest to propozycja dla osób, które chcą w całości skupić się na obsłudze przesyłek kurierskich pod marką Furgonetka. Aby rozpocząć działalność jako Furgonetka Punkt, wystarczy prowadzić działalność gospodarczą, dysponować lokalem o powierzchni minimum 25 mkw. i mieć 8049 zł netto na jednorazowy zakup pakietu startowego.

Najliczniej otwierają się punkty partnerskie, ze względu na niską inwestycję. Punktów dedykowanych jest w całej sieci kilkadziesiąt.

– Zdarza się, że przychody generowane przez przesyłki kurierskie dorównują zarobkom macierzystej działalności albo nawet je przewyższają. Wtedy właściciel decyduje o przekształceniu się w punkt dedykowany – mówi Oskar Aszendorf.

Cenniki dla punktów partnerskich są mniej atrakcyjne niż dla dedykowanych. W przypadku tych drugich prowizja za obsługę paczki bez etykiety sięga średnio 9 zł, a jeśli w grę wchodzą dodatkowe usługi, to może wynosić nawet 15-20 zł. W sieci działają punkty, które wysyłają miesięcznie nawet 9 tys. paczek bez etykiety. To, ile można zarobić, zależy od zaangażowania partnera, lokalnej promocji.

– Na pewno nie jest to biznes dla każdego – zastrzega Oskar Aszendorf.

Branża z potencjałem

Biznes kurierski, rozpędzony w czasie pandemii, cały czas rośnie.

– Rozwijamy się i będziemy się rozwijać, podobnie jak rynek zakupów internetowych. Sklepów w sieci powstaje coraz więcej, za tym idzie większe zainteresowanie wysyłkami. Ponadto oferujemy większy ruch w drugą stronę – czyli zwroty. To jest coraz częściej oferowana usługa przez sklepy internetowe – mówi Oskar Aszendorf.

Przy tym jego zdaniem wciąż w wielu przypadkach człowiek potrzebuje kontaktu z drugim człowiekiem, więc punkty z obsługą stacjonarną mają rację bytu.

W ostatnim czasie Furgonetka zintegrowała swoje usługi z DPD, w zakresie obsługi paczek z gotową etykietą. W najbliższym czasie planuje inwestować w akcje, które zwiększą świadomość na temat sieci. W planach ma także dołączenie Poczty Polskiej do obsługi gotowych etykiet.

– Chcemy też rozwinąć nasz biznes o obsługę gotowych etykiet dla innych przewoźników. Generalnie skupiamy się na usprawnieniu obsługi i ułatwianiu pracy naszym partnerom, ale jednocześnie rozwijamy sieć – mówi Oskar Aszendorf.

WIZYTÓWKA SIECI FURGONETKA

Sieć oferująca usługi kurierskie.

  • 680 punktów
  • kwota inwestycji: 399 zł w przypadku punktu partnerskiego i 8049 zł dla punktów dedykowanych

 


Oskar Aszendorf, menedżer sprzedaży w Furgonetce / "Rozwijamy się i będziemy się rozwijać, podobnie jak rynek zakupów internetowych".
Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Punkt przesyłek kurierskich

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

74 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Broker Kurierski

Do Koszałka Można coś więcej o ship center

6 wypowiedzi
ostatnia 21.11.2022
Interes pompowany helem

Warto zajrzeć do KRS i posprawdzać z jakimi spółkami jest ten Pan powiązany - KPCG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ...

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2022
Myjnia samochodowa z dojazdem do klienta?

Znajomi z Myjnia samochodowa Warszawa przyjeżdżają do mnie za małą dopłatą. Myślę, że jeśli zapytasz to i przyjadą do cb

73 wypowiedzi
ostatnia 30.03.2022
Punkt przesyłek kurierskich

Ja tam jestem w miare zadowolona z franczyzy Pakersów. Są szkolenia, materiały marketingowe. Na początku jak jeszcze tego potrzebowałam zawsze mogłam zadzwonić na...

74 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Punkt przesyłek kurierskich

To ja dodam coś od siebie. Nigdy się nie dorobicie i nie zarobicie otwierając taki biznes z pośrednikiem.

74 wypowiedzi
ostatnia 04.01.2022
Punkt przesyłek kurierskich

O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...

74 wypowiedzi
ostatnia 13.12.2021
Punkt przesyłek kurierskich

O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...

74 wypowiedzi
ostatnia 13.12.2021