mój franchising
Nie ma sytuacji bez wyjścia
Grzegorz Warakomski zainteresował się branżą oddłużeniową po finansowych perturbacjach. Przekuł swoje doświadczenie w biznes. Jak mu idzie?
Grzegorz Warakomski zainteresował się branżą oddłużeniową po finansowych perturbacjach. Przekuł swoje doświadczenie w biznes. Jak mu idzie?
McDonald's szuka zaangażowanych przedsiębiorców
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców. / REKLAMA
Dobrze zbadany grunt
Rafał Bielecki najpierw pracował jako agent w RE/MAX, a potem otworzył własne biuro pod tym szyldem. Czy mu się to opłaciło?
Szkolenia z franczyzy
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
Korzystny dodatek do biznesu
Biuro finansowo-ubezpieczeniowe, które dodatkowo oferuje tłumaczenia może być dobrym pomysłem na biznes. Przekonał się o tym Enis Akova.
Od przypadku, do sukcesu
Partnerzy Metrohouse z Bielska szybko zyskali rozgłos w całej sieci. Jaki projekt zapewnił im popularność?
Roczna subskrypcja w promocyjnej cenie
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Z Kanady do Polski Stopiątką
Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.
Z korporacji do Krainy Serów
Dawid Maciołek po wielu latach pracy dla dużej korporacji, otworzył sklep Kraina Serów. Dlaczego zdecydował się na tę markę?
Siła determinacji
Nie mógł zostać partnerem banku bez branżowego doświadczenia, więc zatrudnił się w placówce. Dziś ma własny bank.
Konsekwentnie do celu
Anna Małta prowadzi mobilne biuro Power Invest, ale marzy jej się placówka stacjonarna. Czy uda jej się zrealizować plany?
Własny biznes w Polsce
Kiryla Valadkievych pochodzi z Białorusi, a w Polsce mieszka od trzech lat. Najpierw pracował w firmie budowlanej, potem kurierskiej. Aż w końcu zdecydował się na franczyzę.
Z korporacji do edukacji
Małgorzata Puchala rzuciła wszystko i otworzyła Superminds Academy w Krakowie. Co ją tak urzekło w tym systemie?
Rozwój na przekór przeciwnościom
Sieć placówek pod szyldem Intermarche, którą prowadzą Państwo Gapys dobrze prosperuje, choć rynek jest coraz trudniejszy. Jaki jest ich przepis na sukces w biznesie?
Z korporacji do treningu EMS
Wojciech Bychawski po 20 latach pracy w korporacji przeszedł na swoje. Zdecydował się na franczyzę Studia In.Time. Jak mu idzie?
MBE daje pole do podpisu
Franczyzobiorcę MBE z Kędzierzyna-Koźle do współpracy przekonała między innymi szeroka paleta usług firmy. Jak sobie radzi dzisiaj?
Siedem szkół programowania
Daniel Skuza zaczynał od dwóch placówek pod marką Giganci Programowania. Dzisiaj prowadzi ich aż siedem.
Urośli dzięki franczyzie
Iza Poradowska i Michał Tarnowski są małżeństwem, wspólnie prowadzącym franczyzowe placówki Giganci Programowania. W konkursie na TOP Franczyzobiorcę wygrali w kategorii „doradca marki”.
Social media napędzają biznes
Firma franczyzobiorcy Metrohouse rośnie, dzięki komunikacji poprzez media społecznościowe. Jak je wykorzystuje w biznesie?
Franczyza blisko domu
Karol Nowosielski zupełnie przypadkiem trafił na koncept Bafra Kebab. Nie szukał nowej drogi zawodowej. O jego przyszłości zadecydował przypadek.
Najpierw klient, później franczyzobiorca
Zanim Michał Peksa został franczyzobiorcą LucArt, sam robił w sklepach tej sieci zakupy. Jak ocenia markę patrząc na nią z drugiej strony lady?
O biznesie z pierwszej ręki
Relacja franczyzobiorcy, który prowadzi biznes na licencji, to jedno z najważniejszych źródeł informacji dla przyszłych i obecnych inwestorów franczyzowych. W artykułach z cyklu Mój Franchising pytamy franczyzobiorców, dlaczego zdecydowali się na współpracę ze znaną marką franczyzową. Wśród najczęściej pojawiających się odpowiedzi dominują zdania: „nie miałem własnego pomysłu”, „chciałam ograniczyć ryzyko”, „nie miałem doświadczenia w tej branży”, „chciałem działać pod znaną marką…”.
Po to właśnie jest franczyza. Dzięki niej niedoświadczony, często początkujący przedsiębiorca ma szansę rozpocząć działalność z poziomu, do którego sam najpewniej nigdy by nie dotarł. Kupując licencję na biznes od firmy o znanej marce, czerpie z jej wieloletniego dorobku, korzysta z rozpoznawalności, receptur, łańcucha dostaw, dostępu do technologii oraz efektu skali. Franczyzobiorca dostaje też w pakiecie profesjonalizm, kulturę korporacyjną i stały transfer know-how od franczyzodawcy. Dzięki temu jego biznesem nie rządzi przypadek. Może też budować na lokalnym rynku przewagi konkurencyjne nad rywalami.
Ilu przedsiębiorców miałoby dziś szansę samodzielnie zbudować biznes w branży dom i ogród, by rozmachem i skalą choćby przypominał markety Bricomarche? Albo czy warto na własną rękę tworzyć sieć sklepów convenience, jeśli można mieć kilka swoich Żabek lub sklepów Carrefour? Zrobić hamburgera też umie prawie każdy, ale dogonić McDonald’sa nie udało się nikomu.
W artykułach Mój Franchising licencjobiorcy kilkudziesięciu firm mówią również, ile musieli zainwestować, jak wygląda ich codzienna praca oraz czy są zadowoleni ze współpracy. Franczyzobiorcy ujawniają też, ile można zarobić na jednym punkcie franczyzowym i czy warto inwestować w kolejne. Podpowiadają również, jak nie przegrać z rynkiem i własnymi słabościami.
Poznaj relacje z pierwszej ręki. Po co uczyć się na własnych błędach, jeśli można skorzystać z doświadczeń innych franczyzobiorców. Dzięki nim dowiesz się:
- Czy łatwo jest otworzyć firmę po powrocie z emigracji
- Jak prowadzić własny bank w małej miejscowości
- Czy franczyza w branży dom i ogród się opłaca
- Jak zarabiać na pizzerii
- Na jakie zyski mogą liczyć franczyzobiorcy gabinetów depilacji
- Czy na odchudzaniu da się zarobić
Poznaj franczyzobiorców, którzy odnieśli sukces pod znanymi markami franczyzowymi:
- Zobacz, jak wygląda praca franczyzobiorcy McDonald’s i dowiedz się, jak robi się biznes pod najbardziej znaną marką franczyzową świata.
- Przeczytaj historie franczyzobiorców Żabki i sprawdź, czy ten biznes jest dla ciebie.
- Sprawdź, czym na co dzień zajmuje się partner Banku Millennium.
- Poznaj franczyzobiorców Lodolandii i dowiedz się, na czym zarabiają poza sezonem.
Mój Franchising to nieocenione źródło wiedzy zarówno dla kandydatów na franczyzobiorcę, jak i doświadczonych przedsiębiorców franczyzowych.
Przeczytaj, zanim wybierzesz. Czytaj regularnie.