Uroda daje zarobić
Branża beauty w Polsce nieustannie się rozwija. Ale też stale rosną wymagania klientek (i klientów), związane z tego rodzaju usługami – zwracają coraz większą uwagę na profesjonalizm personelu, standard stosowanych urządzeń i kosmetyków, poziom higieny. Dlatego w natłoku salonów kosmetycznych, działających na tym rynku rozpoznawalna marka ma coraz większe znaczenie.
Barbara Pudelska w 2005 roku otworzyła w Toruniu Kosmetyczny Instytut Dr Irena Eris.
– Właśnie kończyłam studia z kosmetologii na Akademii Medycznej, kiedy znajomy opowiedział mi o tym koncepcie franczyzowym – opowiada Barbara Pudelska.
Postanowiła zainwestować. Szybko przekonała się, że znana marka to dobry magnes.
– Jeszcze na etapie kompletowania personelu i adaptacji lokalu jedna z naszych przyszłych klientek kilkakrotnie wydzwaniała z pytaniem, kiedy wreszcie się otworzymy – wspomina franczyzobiorczyni. – A po otwarciu klientki pojawiły się dosłownie z dnia na dzień.
Na początku salon zajmował lokal wielkości 215 m2. Teraz, po przeprowadzce urósł do 350 m2.
– Przez pierwsze dwa lata codziennie pracowałam na recepcji. Nawet pracę magisterską tam napisałam – opowiada ze śmiechem Barbara Pudelska. – Później gabinet się rozwinął, ja urodziłam dziecko i zatrudniłam recepcjonistki. Dziś pracuje u nas 14 osób.
Sieć Kosmetycznych Instytutów Dr Irena Eris liczy obecnie 24 placówki. Franczyzodawca chce otwierać kolejne w miastach liczących przynajmniej 150 tys. mieszkańców. Lokale powinny znajdować się w centrum miasta, na parterze, mieć duże witryny i dysponować miejscami parkingowymi. Wymagana powierzchnia to min. 140-180 m2.
– Akceptujemy też lokalizacje w galeriach handlowych, i takich zgłoszeń mamy zresztą obecnie najwięcej, ale bierzemy je pod uwagę w miastach liczących powyżej 200 tys. mieszkańców – informuje Donata Zawisza, kierownik ds. kluczowych klientów Kosmetycznych Instytutów Dr Irena Eris.
Minimalna kwota inwestycji to ok. 200 tys. zł. Tyle właśnie należy przeznaczyć na zakup podstawowego sprzętu kosmetycznego. Do tego trzeba doliczyć koszty adaptacji lokalu. W salonach klienci mogą skorzystać z usług kosmetologów, dermatologów, specjalistów medycyny estetycznej.
– Nasze klientki to kobiety w wieku 35-40 plus, świadome tego, że dbałość o wygląd jest rzeczą bardzo ważną, zwłaszcza w obecnych czasach – podkreśla Barbara Pudelska. – Nie tylko w życiu prywatnym, towarzyskim, ale też zawodowym.
O takie klientki, nie ma co ukrywać, łatwiej właśnie w większych miastach. A co z konkurencją, która w dużych miastach siłą rzeczy jest większa?
– Zdarzało się, że nasze klientki na jakiś czas „znikały”, przestawały umawiać się na wizyty – mówi Barbara Pudelska. – Później wracały i przyznawały, że przez ten czas korzystały z usług konkurencji. Ale się zawiodły, słabszym poziomem usług, higieny, używanych kosmetyków. Dlatego nie przejmuję się konkurencją, bo wiem, że nasz standard usług zawsze się obroni.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Da Grasso otwiera kolejny lokal, Sfinks chce do Egiptu, a Dr Irena Eris na giełdę. Przegląd tygodnia 17-24 czerwca.
W czerwcowym numerze przedstawiamy pomysły na opłacalne e-biznesy. Sprawdzamy też m.in. co bardziej opłaca się założyć: wypożyczalnię kamperów, pizzerię, firmę budowlaną, biuro ubezpieczeń czy restaurację tajską.
Rumuńska marka Meron wchodzi na polski rynek, a Delikatesy Centrum weryfikują sieć sklepów własnych. Przegląd tygodnia 8-15 maja.
W nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" podpowiadamy, w jaki biznes zainwestować, żeby zwiększyć swoje szanse na godziwe zyski.
Duże miasta kuszą lepszym życiem. W jaki biznes zainwestować, by w wielkomiejskim ścisku znaleźć swoje miejsce i móc liczyć zyski?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Sfinks podsumowuje pierwszy kwartał, a Żabka namawia do nauki. Przegląd tygodnia 6-12 kwietnia.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.
Zamiast etatu, własny salon urody
Jeśli tylko czuje się ktoś na siłach do rozkręcania takiego biznesu i przede wszystkim, zna się na tym to jak najbardziej.
Opinie o współpracy z Yasumi
Witam. Czy współpraca z yasumi się opłaca ? Zastanawiam się nad podjęciem współpracy. Proszę o odp.