5 zasad wizerunku w biznesie

Dział PR firmy PROFIT system zadbał o wizerunek kilkudziesięciu firm franczyzowych obecnych na rynku, pomagając im zdobyć najlepszych partnerów.
Środa
19.03.2014
Twoja firma poszukuje franczyzobiorców? Musisz więc zadbać o jej wizerunek.
 

W Polsce działa blisko tysiąc systemów franczyzowych. Silna konkurencja i stale rosnąca liczba systemów sprawiła, że franczyzodawcy muszą zwrócić na siebie uwagę swoich przyszłych partnerów. Przede wszystkim franczyzobiorcy są bardziej świadomi swoich wyborów i potrafią zweryfikować dobrą ofertę. Sprawdź czy Twoja firma właściwie dba o swój wizerunek i czy ma szansę pozyskać wiarygodnych franczyzobiorców.

1. Właściwa prezentacja oferty franczyzowej

Znajomość marki nie jest równoznaczna ze znajomością systemu franczyzowego firmy. Nawet jeśli twój brand jest rozpoznawalny i dobrze kojarzony przez klientów, nie musi być znany jako pomysł na biznes, który można kupić. Warto więc zadbać o promocję swojej sieci i pochwalić się planami rozwoju. Zachęcać do współpracy franczyzowej można na wiele sposobów – począwszy od placówki, przez stronę internetową po media zewnętrzne i targi franczyzy. Franczyzobiorcą może zostać zarówno jeden z klientów albo zupełnie niezwiązany dotychczas z branżą przedsiębiorca. Warto o tym pamiętać dobierając media do komunikacji.

2. Wykazanie zalet i przewag konkurencyjnych

W każdej branży działa kilka, jeśli nie kilkanaście podobnych systemów – potencjalnych konkurentów. Do tej grupy należy doliczyć kolejnych spoza branży, którzy będą kusić podobną kwotą inwestycji. Z gąszcza ofert, franczyzobiorca wybierze tę, która zwróci jego uwagę i zrobi na nim dobre wrażenie. O decyzji franczyzobiorcy decyduje znajomość marki, opinie dotychczasowych partnerów, jakość materiałów i informacji o współpracy franczyzowej. Należy więc zadbać o to, aby partner miał szansę dowiedzieć się o naszej franczyzie.

3. Systematyczne relacje z mediami

Pochwalmy się sukcesami firmy – nowe otwarcia, poszerzona oferta, pozytywne wyniki sprzedaży. Obecność w mediach z pewnością poprawi nasze notowania i zwiększy wiarygodność. Ale pamiętajmy - jeden news niczego nie zmieni. Na opinię musimy zapracować, a kluczem jest zrozumienie oczekiwań mediów, dla których liczy się terminowość i merytoryczna wartość odpowiedzi. Dla utrwalenia naszej marki w świadomości odbiorcy ważna jest systematyczność. Nie bez powodu działania PR, nazywane są komunikacją z mediami i wymagają planu, odpowiedniego przygotowania i dobrych relacji z dziennikarzami.

4. Aktywna komunikacja z franczyzobiorcami

O wizerunek i dobre relacje z franczyzobiorcami należy dbać nie tylko na etapie zachęcania do współpracy. Zgodnie z ideą franczyzy, partner może liczyć na wsparcie na każdym etapie prowadzenia działalności. Franczyzobiorcy oczekują aktywności – zadaniem franczyzodawcy jest rozwijanie sieci, a nie tylko dbanie o należne honorarium. Dlatego zmiany i nowości przekuwaj na zalety dla partnera. Tu obie strony pracują na wspólny sukces, a zadowolony franczyzobiorca to najlepsza reklama sieci.

5. Świadome budowanie wizerunku firmy

Public Relations to niezbędny element biznesowej działalności na każdym etapie rozwoju firmy niezależnie od jej wielkości – nie tylko dla korporacji z potężnym budżetem marketingowym. Aby wizerunek firmy nie był dziełem przypadku, należy go powierzyć doświadczonym doradcom i rzecznikom prasowym, którzy wiedzą jak, co i kiedy powiedzieć, aby firma osiągnęła zamierzone cele.

Świadome wykorzystanie PRu to inwestycja w wizerunek firmy, dzięki której możemy zyskać kontrahentów oraz potencjalnych franczyzobiorców.

Dział Public Relations PROFIT system

Zadbaj o wizerunek firmy franczyzowej! Skontaktuj się z konsultantem PROFIT system: 22 560 80 41, pr@profitsystem.pl


Karolina Kazuła, ekspert ds. franczyzy
doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Gdzie znaleźć pieniądze na własną firmę?

Środki na rozwój firmy można uzyskać m.in. w ramach pożyczek na raty https://www.netpozyczka24.pl/pozyczki-ratalne/

3 wypowiedzi
ostatnia 21.05.2018
Jak urządzić sklep, by odnieść sukces

Nie wiem czemu, ale link mi się źle dodał, więc umieszczam jeszcze raz :D [url]https://www.posiflex.com.pl/pl_gdzie-potrzebny-jest-czytnik-kodow-kreskowych,203.html[/url]

16 wypowiedzi
ostatnia 21.05.2018
Jak urządzić sklep, by odnieść sukces

Od siebie dodam, że w każdym sklepie niezbędnym narzędziem pracy jest czytnik kodów kreskowych. Dlaczego warto w niego zainwestować i gdzie jeszcze jest przydatny czytnik...

16 wypowiedzi
ostatnia 21.05.2018
Plantacja choinek: 2 metry na sprzedaż

Temat omówiony z pozoru bardzo dogłębnie, ale ... brak w nim informacji jak naprawdę odbywa się handel choinkami! Sprzedaż prowadzimy (jako plantacje choinkowe) już od...

2 wypowiedzi
ostatnia 19.05.2018
Blog poświęcony fotografii.

Zapraszamy na stronę bloga http://www.mariusz-foto.pl/, poświęconego fotografii oraz zagadnieniom z nią związanymi. Na stronie znajdują się podpowiedzi, jak walczyć z...

1 wypowiedzi
ostatnia 17.05.2018
Jak zarządzać dużą firmą?

Moim odkryciem jeśli chodzi o usprawnienie pracy w dużej firmie jest system do elektronicznego obiegu dokumentami, który pozwala na szybki dostęp każdemu pracownikowi, w...

15 wypowiedzi
ostatnia 17.05.2018
Jak urządzić sklep, by odnieść sukces

http://www.jalama.pl/ dostarcza solidne meble oraz inne wyposażenie sklepowe.

16 wypowiedzi
ostatnia 16.05.2018
Oddaj fiskusowi, co mu się należy

Finanse na poziomie nieba oferuje gwarancje i niezawodna oferte pozyczki o oprocentowaniu 2%. Oferujemy pozyczki osobiste i biznesowe wszystkim potrzebujacym pozyczek. Jesli...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.05.2018