5 zasad wizerunku w biznesie

Dział PR firmy PROFIT system zadbał o wizerunek kilkudziesięciu firm franczyzowych obecnych na rynku, pomagając im zdobyć najlepszych partnerów.
Środa
19.03.2014
Twoja firma poszukuje franczyzobiorców? Musisz więc zadbać o jej wizerunek.
 

W Polsce działa blisko tysiąc systemów franczyzowych. Silna konkurencja i stale rosnąca liczba systemów sprawiła, że franczyzodawcy muszą zwrócić na siebie uwagę swoich przyszłych partnerów. Przede wszystkim franczyzobiorcy są bardziej świadomi swoich wyborów i potrafią zweryfikować dobrą ofertę. Sprawdź czy Twoja firma właściwie dba o swój wizerunek i czy ma szansę pozyskać wiarygodnych franczyzobiorców.

1. Właściwa prezentacja oferty franczyzowej

Znajomość marki nie jest równoznaczna ze znajomością systemu franczyzowego firmy. Nawet jeśli twój brand jest rozpoznawalny i dobrze kojarzony przez klientów, nie musi być znany jako pomysł na biznes, który można kupić. Warto więc zadbać o promocję swojej sieci i pochwalić się planami rozwoju. Zachęcać do współpracy franczyzowej można na wiele sposobów – począwszy od placówki, przez stronę internetową po media zewnętrzne i targi franczyzy. Franczyzobiorcą może zostać zarówno jeden z klientów albo zupełnie niezwiązany dotychczas z branżą przedsiębiorca. Warto o tym pamiętać dobierając media do komunikacji.

2. Wykazanie zalet i przewag konkurencyjnych

W każdej branży działa kilka, jeśli nie kilkanaście podobnych systemów – potencjalnych konkurentów. Do tej grupy należy doliczyć kolejnych spoza branży, którzy będą kusić podobną kwotą inwestycji. Z gąszcza ofert, franczyzobiorca wybierze tę, która zwróci jego uwagę i zrobi na nim dobre wrażenie. O decyzji franczyzobiorcy decyduje znajomość marki, opinie dotychczasowych partnerów, jakość materiałów i informacji o współpracy franczyzowej. Należy więc zadbać o to, aby partner miał szansę dowiedzieć się o naszej franczyzie.

3. Systematyczne relacje z mediami

Pochwalmy się sukcesami firmy – nowe otwarcia, poszerzona oferta, pozytywne wyniki sprzedaży. Obecność w mediach z pewnością poprawi nasze notowania i zwiększy wiarygodność. Ale pamiętajmy - jeden news niczego nie zmieni. Na opinię musimy zapracować, a kluczem jest zrozumienie oczekiwań mediów, dla których liczy się terminowość i merytoryczna wartość odpowiedzi. Dla utrwalenia naszej marki w świadomości odbiorcy ważna jest systematyczność. Nie bez powodu działania PR, nazywane są komunikacją z mediami i wymagają planu, odpowiedniego przygotowania i dobrych relacji z dziennikarzami.

4. Aktywna komunikacja z franczyzobiorcami

O wizerunek i dobre relacje z franczyzobiorcami należy dbać nie tylko na etapie zachęcania do współpracy. Zgodnie z ideą franczyzy, partner może liczyć na wsparcie na każdym etapie prowadzenia działalności. Franczyzobiorcy oczekują aktywności – zadaniem franczyzodawcy jest rozwijanie sieci, a nie tylko dbanie o należne honorarium. Dlatego zmiany i nowości przekuwaj na zalety dla partnera. Tu obie strony pracują na wspólny sukces, a zadowolony franczyzobiorca to najlepsza reklama sieci.

5. Świadome budowanie wizerunku firmy

Public Relations to niezbędny element biznesowej działalności na każdym etapie rozwoju firmy niezależnie od jej wielkości – nie tylko dla korporacji z potężnym budżetem marketingowym. Aby wizerunek firmy nie był dziełem przypadku, należy go powierzyć doświadczonym doradcom i rzecznikom prasowym, którzy wiedzą jak, co i kiedy powiedzieć, aby firma osiągnęła zamierzone cele.

Świadome wykorzystanie PRu to inwestycja w wizerunek firmy, dzięki której możemy zyskać kontrahentów oraz potencjalnych franczyzobiorców.

Dział Public Relations PROFIT system

Zadbaj o wizerunek firmy franczyzowej! Skontaktuj się z konsultantem PROFIT system: 22 560 80 41, pr@profitsystem.pl


Karolina Kazuła, ekspert ds. franczyzy
doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

be loaned to Canada

PITTSBURGH -- Fred Couples shot an 8-under 62 to take a four-shot lead over John Huston at the midway point of the Senior Players Championship. Couples finished the...

1 wypowiedzi
ostatnia 10.11.2018
its next two

Manchester United secured a record-breaking $1.3 billion sponsorship deal with Adidas on Monday, signalling the clubs enduring global appeal despite its worst Premier League...

1 wypowiedzi
ostatnia 10.11.2018
the Blue Jays. It

Oakland, CA (SportsNetwork.com) - It has been a long 368 days for Oakland, but there was finally joy at the Black Hole on Thursday night. Rookie quarterback Derek Carr led the...

1 wypowiedzi
ostatnia 10.11.2018
er Boston past the

The Memphis Grizzlies have re-signed Tony Allen to a four-year contract worth $20 million, a person familiar with the agreement said Tuesday. Allen is one of the leagues best...

1 wypowiedzi
ostatnia 10.11.2018
birdies and added t

Durham, NC (SportsNetwork.com) - Following an 11-day layoff, the Duke Blue Devils get back to work on Monday evening, as they play host to the Elon Phoenix in a non-conference...

1 wypowiedzi
ostatnia 10.11.2018
American Olympic

KANSAS CITY, Mo. -- The Kansas City Royals clubhouse mood was sombre after a 6-3 victory over the Minnesota Twins. Eric Hosmer will be going on disabled list after an X-ray...

1 wypowiedzi
ostatnia 10.11.2018
starting pitcher and

Jermain Defoe is expected to miss Toronto FCs next two matches. Head coach Ryan Nelsen ruled Defoe out of Toronto FCs match at home to New England on Saturday, saying Defoe is...

1 wypowiedzi
ostatnia 10.11.2018
after a short but intense

LONDON -- Christian Eriksen scored one goal and set up two more as Tottenham recovered from an early defensive howler to rout Sunderland 5-1, leaving the visitors rooted to the...

1 wypowiedzi
ostatnia 10.11.2018