pytanie tygodnia
Franczyzobiorca musi nas przekonać
– Podstawowa zmiana, którą wprowadziłem w MBE, to nowa wycena licencji franczyzowej – mówi Daniel Sułek, country menedżer Mail Boxes Etc.
Bezpieczna przystań biznesowa
– Coraz więcej osób chce otwierać biznes w branży nieruchomości, ponieważ to bardzo stabilny rynek – mówi Szaweł Nawracaj, dyrektor ds. rozwoju marki Aspect Nieruchomości.
Franczyza z niską kwotą wejścia
– Wystarczy 10 tys. zł, aby otworzyć oddział Stava – zapewnia Paweł Aksamit, prezes zarządu spółki akcyjnej Stava.
Sklep z segmentu premium
– W Polsce odzież premium sprzedaje się bardzo dobrze – mówi Tomasz Wasiucionek, dyrektor handlowy GPoland Group.
Rośnie handel używanymi autami
– Na rynku brakuje nowych samochodów i czas oczekiwania na nie jest bardzo długi, więc popyt na auta używane jest coraz większy – mówi Bartosz Znamirowski z Za4kola.pl.
Fitness nie boi się kryzysu
– Najmocniejsi nie tylko przetrwają, ale też się rozwiną. Co widać po zainteresowaniu naszą franczyzą – mów Łukasz Dojka, właściciel Xtreme Fitness Gyms.
Wynajmuj i zarabiaj
– Przy aktywnym zaangażowaniu franczyzobiorcy w prowadzenie placówki, zwrot z inwestycji następuje w ciągu maksymalnie 12 miesięcy – zapewnia Olivier Jeske z działu franczyz Salonty.
Salon z obuwiem
– Najbardziej optymalnym partnerem byłby masterfranczyzobiorca, z którym moglibyśmy wyjść też poza granice Polski – mówi Natalia Walczak-Szalek z Clarksa.
Usługi dla zmotoryzowanych
– Popyt na usługi warsztatowe nie maleje. W Polsce jest mnóstwo samochodów, które wymagają regularnego serwisu – mówi Radosław Wanat, doradca techniczny Auto Gamma.
Bezpieczna przystań biznesowa
– Nasz model biznesowy nie jest uzależniony od łańcucha dostaw, cen energii czy surowców. Nie wymaga też dużej inwestycji – mówi Sebastian Wachowski, prezes DlaWas.info.
Biznes nie tylko dla medyków
– To franczyza nie tylko dla osób z wykształceniem medycznym. Naszym franczyzobiorcą może zostać też dobry menedżer – mówi Arkadiusz Stępniewski z Salveo Medical Devices.
Franczyza na czasie
– Firmy coraz chętniej przenoszą swoje biznesy do sieci, więc marketing internetowy ma się dobrze – mówi Michał Schnell, właściciel Social Media Group.
Wiedza to podstawa
– Wzrost świadomości czym jest, a czym nie jest franczyza przyczyni się do zniwelowania problemów występujących na rynku – uważa dr Marta Ziółkowska ze Szkoły Głównej Handlowej.
Przyczepa na wynajem
– Otworzyliśmy już 700 punktów franczyzowych, do końca roku planujemy mieć ich 1000 – mówi Krzysztof Olesiak, prezes spółki Sweet Gallery.
Otwieramy biznes spedycyjny
– Pokutuje przekonanie, że rozpoczęcie działalności w biznesie spedycyjnym oznacza inwestycję we flotę ciężarówek. A to nieprawda – mówi Ewa Kozłowska z Northgate Logistics.
Słodki biznes
– Pączkarnie, w przeciwieństwie do lodziarni, nie działają sezonowo, dzięki czemu przynoszą zyski przez cały rok – podkreśla Wojciech Goduński, franczyzodawca Pączków Mamy.
Zyski z ubezpieczeń
– Średni zarobek agenta RCU Ubezpieczenia przekracza 150 tys. zł rocznie – mówi Grzegorz Kowalski, dyrektor marketingu i reklamy RCU Ubezpieczenia.
Franczyza w nieruchomościach
– Nasze największe oddziały sprzedają rocznie ponad 300 nieruchomości i osiągają siedmiocyfrowe przychody – mówi Roksana Białecka, menedżer Grupy WGN.
Spontanicznie rozwijany biznes
Sylwester Sałasiński i Patrycja Falkiewicz w ubiegłym miesiącu otworzyli trzeci salon masażu, udowadniając, że nawet w niesprzyjających czasach można z powodzeniem rozwijać biznes.
Biznes bez cukru
– Świadomość Polaków dotycząca trendów żywieniowych jest coraz wyższa. To sprzyja rozwojowi naszego konceptu – mówi Karol Babicz, właściciel sieci Ciacho bez cukru.