10.11.2016

Nowe szaty Kazara

Właściciel sieci salonów obuwniczych odświeża ich wygląd. Zapłaci za to...

Nowy koncept salonów Kazar zadebiutował 19 października. Pierwszy sklep z obuwiem w nowej odsłonie otwarto w Centrum Handlowym Posnania. Autorem odświeżonej aranżacji jest włoski architekt, który, jak twierdzi franczyzodawca, połączył charakterystyczny dla marki elegancki styl z nowoczesnymi rozwiązaniami w architekturze wnętrz. Drugi salon po metamorfozie został uruchomiony w nowej lokalizacji w Galerii Krakowskiej. Kolejne już wkrótce na terenie całego kraju.
– Postanowiliśmy zmienić wystrój salonów i pójść z duchem czasu. Przestronność, intuicyjność aranżacji, ponadczasowe kolory szlachetnego złota i ciepłego brązu, klimatyczne oświetlenie i wykorzystanie multimediów – to wszystko pozwala przenieść naszych klientów do ekskluzywnego świata mody z najwyższej półki – mówi Anna Wierzbicka, dyrektor marketingu Kazar. – Wykorzystanie najnowszych technologii takich jak ekrany z aktywnym przekazem wizualnym w postaci filmów i prezentacji najnowszej kolekcji oraz e-kiosków ułatwiających proces zakupowy to duży krok w rozwiązaniach visual merchandisingowych topowych marek na świecie. Cieszę się, że możemy je od dziś oferować klientom Kazar.

Wnętrze sklepu Kazar po rebrandingu Fot. Kazar

Za remodelling salonów licencyjnych zapłacą franczyzobiorcy, ale dopiero w momencie przedłużenia umowy z centrum handlowym.

Remodelling, poza nowymi wrażeniami wizualnymi, niesie ze sobą również wydatki. Koszt nowego salonu to około 1 150 euro na m² netto bez kosztów elektryki oraz budowlanych. Przearanżowanie sklepu o powierzchni 100 m2 kosztuje zatem blisko 500 tys. zł. Zapytaliśmy centralę sieci, kto zapłaci za remodelling w przypadku salonów franczyzowych. Odpowiedź brzmi...
– ... franczyzobiorca, ale dopiero w momencie przedłużenia umowy z danym centrum handlowym, czyli od momentu otwarcia salonu co najmniej po pięciu latach. Sukcesywnie z momentem przedłużenia umowy będziemy remontować i odnawiać salony. Nowo otwierane lokale będą od razu w nowym koncepcie – mówi Sebastian Lenard, kierownik ds. rozwoju międzynarodowego Kazar.

Pierwszy sklep marki Kazar powstał w 2000 roku. Dziś jest ich ponad 60, a sieć jest również obecna poza Polską – na Węgrzech, Łotwie oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich.