Grecki przepis na restaurację

Franczyzodawca chce otwierać restauracje w centrach handlowych. Na restaurację potrzebny jest lokal o powierzchni 35-45 m2 (plus zaplecze).
Sobota
26.11.2016
Marka Olive Oil & Oregano, serwująca grilowane specjały znad Morza Śródziemnego, chce rozwijać się w Polsce.
 

Olive Oil & Oregano należy do spółki Patafritas, multi-brandowej firmy sektora F&B założonej w 2000 roku, z siedzibą w greckich Salonikach. Restauracje oferują grillowane dania kuchni śródziemnomorskiej. W tej chwili funkcjonują w czterech krajach: Grecji (7), Wielkiej Brytanii (3) oraz Bułagarii i na Cyprze (po jednej). Koncept chce się rozwijać także w Polsce, poprzez masterfranczyzę.
– Naszym celem jest wykreowanie międzynarodowego brandu gastronomicznego, z naciskiem na kraje, w których nie tylko grill jest popularny, ale też spełnione sa pewne warunki: odpowiednia wielkość populacji, obecność centrów handlowych i otoczenie socjoekonomiczne sprzyjające wzrostowi konsumpcji – mówi Babis Sgouridis, marketing i business menedżer Patafritas S.A. – Nie mamy sztywnego modelu współpracy dla potencjalnych franczyzobiorców. Jesteśmy raczej elastyczni, chcemy stosować zasadę win-win.
Koncept zamierza otwierać lokale w centrach handlowych.
– Dzięki szybkiemu rozwojowi w Wielkiej Brytanii nawiązaliśmy kontakty z dużymi deweloperami i centrami handlowymi także w Polsce. Obecnie mamy już kilka ciekawych propozycji lokalizacji – zachęca Babis Sgouridis. – Możemy uczestniczyć w wyborze odpowiedniego miejsca na restaurację, ale trzeba zaznaczyć, ze franczyzobiorca sam odpowiada za całą inwestycję.

Na restaurację potrzebny jest lokal o powierzchni 35-45 m2 (plus zaplecze). Szacowany koszt inwestycji (wyposażenie, umeblowanie itp.) to 140-160 tys. Euro. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 4 proc. od obrotu.
Franczyzobiorca i wszyscy pracownicy jego restauracji przejdą kompleksowe szkolenia, na których poznają m.in. surowce wykorzystywane w restauracjach, procedury przygotowywania potraw, zasady bhp. Kadra zarządzająca zostanie dodatkowo przeszkolona w zakresie kontrolingu, marketingu i komunikacji oraz aspektów finansowych, wynikających z prowadzenia restauracji.
Wszyscy pracownicy przejdą staż pod okiem pracowników z restauracji Olive, Oil & Oregano w Salonikach i Londynie.