28.11.2016

Biznes na paczkach

Rozwój rynku e-commerce służy naszemu biznesowi – mówi Marcin Pierścionek, menedżer ds. rozwoju sieci Epaka.pl.

Polacy przekonali się do zakupów poprzez internet. Szczególnie przed świętami e-sklepy przeżywają oblężenie. Jak to przekłada się na rynek przesyłek kurierskich?
Faktycznie, w ostatnich kilku latach nasz kraj jest jednym z liderów rynku e-commerce na świecie. A stabilny wzrost tego sektora wpływa znacząco na rynek przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych. Ale największy jak do tej pory wpływ na naszą branże miał ogólny wzrost gospodarczy kraju oraz większy niż dotychczas eksport głównie do krajów europejskich. Rynek przesyłek w Polsce od lat charakteryzuje się dynamicznym, dwucyfrowym wzrostem. W 2015 roku wzrósł o 10 proc., osiągając wartość 4,5 mld zł. W tym roku, jak oceniają eksperci z firmy PricewaterhouseCoopers, wzrost będzie jeszcze większy. Ma wynieść 14 proc., a wartość rynku osiągnie 5,1 mld zł. Handel internetowy rośnie w siłę. W poprzednim roku w sieci wydaliśmy ponad 30 mld zł, w roku bieżącym prognozy mówią o 36 mld zł. Za sprawą ciągle rozwijającej się branży e-commerce oraz wzrostu eksportu, branża przesyłek kurierskich będzie w kolejnych latach na dużym plusie.

Marcin Pierścionek,  menedżer ds. rozwoju sieci Epaka.pl Fot. Epaka.pl

W większości punkty kurierskie Epaka.pl są głównym źródłem zarobku dla franczyzobiorców. Oczywiście należy uwzględnić fakt, że wejście w biznes i uzyskanie przychodów wymaga inwestycji i czasu na jego rozwinięcie. Dlatego też dajemy możliwość dołączania naszych usług do już prowadzonych biznesów.
Marcin Pierścionek, menedżer ds. rozwoju sieci Epaka.pl

Na czym polega koncept Epaka.pl?
Epaka.pl jest platformą logistyczną udostępniającą klientom indywidualnym oraz biznesowym wszelkiego rodzaju usługi kurierskie i paczkowe w obrocie krajowym i zagranicznym. Klienci obsługiwani są przez platformę internetową oraz ponad 120 naszych stacjonarnych oddziałów rozmieszczonych na terenie kraju, w których można osobiście nadać i odebrać przesyłkę. Użytkownicy mają w jednym miejscu do dyspozycji usługi większości firm kurierskich dostępnych na rynku: DHL, DPD, UPS, K-EX, InPost, FedEx, GLS. Oferujemy również wysyłkę do paczkomatów, kiosków Ruchu oraz na stacje paliw Orlenu.

Czy punkt kurierski może być samodzielnym biznesem?
W większości punkty kurierskie Epaka.pl są głównym źródłem zarobku dla franczyzobiorców. Tym bardziej że, jak wspomniałem, w ostatnich latach nasz kraj jest jednym z liderów rynku e-commerce na świecie. Oczywiście należy uwzględnić fakt, że wejście w biznes i uzyskanie przychodów wymaga inwestycji i czasu na jego rozwinięcie. Dlatego też dajemy możliwość dołączania naszych usług do już prowadzonych biznesów. Niemniej wraz z czasem i pracą poświęconą na pozyskiwanie klientów i promowanie naszych usług w swoim regionie, punkt kurierski staję się głównym źródłem dochodu dla partnera.

Ile trzeba mieć pieniędzy na inwestycję?
Od 5 do 27 tys. zł. Jeśli franczyzobiorca będzie musiał wyposażyć lokal w meble, komputer i drukarkę oraz zaaranżować go zgodnie z naszymi standardami to inwestycja będzie oscylować wokół maksymalnej kwoty. Przez pierwszych sześć miesięcy współpracy nasi franczyzobiorcy są zwolnieni z opłaty bieżącej, przez kolejne sześć obowiązuje ich preferencyjna stawka w wysokości 99 zł. Dopiero po roku od rozpoczęcia współpracy, muszą uiszczać opłatę w pełnej kwocie, która wynosi 199 zł miesięcznie. – Inwestycja zwraca się najczęściej po 9-12 miesiącach współpracy. Ale to jest w dużej mierze uzależnione od zaangażowania partnera.

Jaki jest optymalny lokal na punkt kurierski?
Nasze oddziały mieszczą się w lokalach o powierzchni co najmniej 30 m2. Ważne, żeby był on widoczny, usytuowany w miejscu o wzmożonym ruchu, na parterze, a przy lokalu znajdowało się kilka miejsc parkingowych. Wielkość miasta nie ma znaczenia, bo nasz biznes sprawdza się zarówno w małych (nawet takich, które liczą zaledwie 5 tys. mieszkańców), jak i dużych miejscowościach. (powyżej 100 tys. osób). Obecnie pod naszą marką działają dwa oddziały własne i 119 franczyzowych.

Rozmawiała Anna Smolińska

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0