Nie zamierzamy nadmiernie rozbudowywać sieci. Przy zbyt dużej liczbie punktów nadzór nad nimi jest utrudniony, a poza tym nie moglibyśmy udzielać naszym partnerom takiego wsparcia, na jakim nam i im zależy.
Joanna Misiakowska, właścicielka Lodostrefy
Sobota
03.12.2016
Konceptów lodowych jest dużo. Ale franczyzobiorcy przy wyborze kierują się jakością produktów i doświadczeniem licencjodawcy – uważa Joanna Misiakowska, właścicielka Lodostrefy.
 

Jaki był dla Lodostrefy miniony sezon?
Zakończyliśmy go liczbą blisko 80 punktów w całej Polsce. Prawie wszyscy franczyzobiorcy zdecydowali, że zostają z nami na kolejny sezon. Niektórzy postanowili tylko zmienić lokalizacje, bo nie byli zadowoleni z poprzednich. Sądzimy, że w przyszłym roku liczba punktów Lodostrefy jeszcze się powiększy. Nie chcemy jednak otwierać więcej, niż 20 nowych. Po pierwsze dlatego, że rozsądnie dobieramy franczyzobiorców, a po drugie nie zamierzamy nadmiernie rozbudowywać sieci. Przy zbyt dużej liczbie punktów nadzór nad nimi jest utrudniony, a poza tym nie moglibyśmy udzielać naszym partnerom takiego wsparcia, na jakim nam i im zależy.

Konkurencja w branży lodowej jest coraz większa. Jak pani ją ocenia?
Owszem, na targach Franczyza 2016 można było zauważyć, jak dużo jest obecnie konceptów lodowych. Dla franczyzobiorców to dobrze – mają w czym wybierać. Sądzę jednak, że jakość produktów i doświadczenie franczyzodawcy są wciąż najważniejsze. Dlatego nie musimy się tej konkurencji obawiać.

Ile musi zainwestować franczyzobiorca Lodostrefy?
Pawilon sprzedażowy kosztuje 104 tys. zł netto. Kiedyś proponowaliśmy kilka modeli pawilonów, w różnych cenach i z różnym wyposażeniem, ale franczyzobiorcy i tak decydowali się wyłącznie na ten typ. Jest wyposażony m.in. w dwie maszyny do lodów (włoskich i świderków), granitor, można w nim przygotowywać desery lodowe, gofry, rurki z kremem. Gotowy pawilon dowozimy na miejsce, wybrane przez franczyzobiorcę, które musi gwarantować możliwość podłączenia wody i prądu. Ze swej strony mamy do zaproponowania lokalizacje pod marketami Kaufland. Dzięki porozumieniu, jakie podpisaliśmy z tą siecią, nasi franczyzobiorcy mogą ustawiać tam swoje pawilony. W tej chwili gros naszych punktów funkcjonuje właśnie przy marketach. Choć oczywiście franczyzobiorcy mogą też zdecydować się na inną lokalizacje. Nie pobieramy opłaty za przystąpienie do sieci. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 1 tys. zł, do kosztów należy doliczyć czynsz za dzierżawę gruntu pod pawilon, płacony właścicielowi działki.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

POPULARNE NA FORUM

Hand Roll Tsuru Sushi co myślicie ?

Witam czy ktoś miał styczności z tym konceptem ?Ktos prowadzi taki punkt ?Lub posiada jakieś spostrzeżenia po spotkaniu z przedstawicielami tego konceptu ?

1 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2018
Catering się opłata?

Słyszałem że catering okolicznościowy poznań jest rozwiązaniem niezwykle wygodnym, w sam raz dla zabieganych - nie trzeba robić zakupów ani gotować, otrzymujemy...

3 wypowiedzi
ostatnia 14.06.2018
Catering się opłata?

Pewnie że opłaca się prowadzić firmę cateringową, Mam znajomego który prowadzi, firmę Nelson - Catering & Events i mają bardzo dużo zamówień , na co dzień jak i...

3 wypowiedzi
ostatnia 13.06.2018
Jedzenie w dobrym miejscu

Lokalizacja jest bardzo ważna moim zdaniem, często widać że restauracje czy trucki z jedzeniem gdy stoją w słabym miejscu to mają mały ruch. Ostatnio w centrum...

3 wypowiedzi
ostatnia 13.06.2018
Jedzenie na zamówienie

Sprawdź sobie Pure&Fresh - catering dietetyczny, diety pudełkowe, dieta na życzenie. No ogólnie są świetni, jedzenie jest wręcz przepyszne. Biorę od nich pełną dietę...

21 wypowiedzi
ostatnia 11.06.2018
Catering się opłata?

Witam serdecznie. Od pewnego czasu już pracuję jako kucharz w firmie cateringowej Weranda - catering poznań . Rozmyślam nad założeniem własnej działalności właśnie w...

3 wypowiedzi
ostatnia 11.06.2018
McDonalds opinie o franczyzie

McDonald robi bardzo dobrą kawę. To im trzeba przyznać. ______________________ Praca licencjacka z marketingu

2 wypowiedzi
ostatnia 08.06.2018
Wynajem kelnerów

To może być bardzo dobra opcja biznesowa. _______________ Marketing

3 wypowiedzi
ostatnia 08.06.2018