Pod parasol franczyzy
Obowiązująca od września nowelizacja tzw. ustawy tytoniowej reguluje rynek i zwiększa kontrolę nad dostępnością, jakością i bezpieczeństwem produktów zawierających nikotynę. W efekcie produkty te znikają z obrotu w internecie oraz handlu na odległość, a dystrybutorzy mają obowiązek badania i zgłaszania wszystkich produktów znajdujących się w obrocie lub wprowadzanych na rynek. Ten ostatni przepis był powodem, dla którego Grzegorz Kołodziej oraz Joanna Kazimierska, twórcy i właściciele warszawskiej eCygaretki, zdecydowali się na przystąpienie do eSmoking World. Działają w tym biznesie od ponad pięciu lat, stworzyli nawet własną markę produktów. Ich regionalna minisieć liczy 11 punktów w Warszawie i jeden w Piasecznie.
– To była strategiczna, głęboko przemyślana i dobrze policzona decyzja biznesowa – mówi Grzegorz Kołodziej. – Pozostawienie na rynku naszej marki wiązałoby się z ogromnymi kosztami. Z punktu widzenia konsolidacji rynku, byłoby to nieracjonalne, więc uznaliśmy, że warto zacieśnić współpracę z eSmoking World, do czego przekonywał nas Michał Brzemiński, dyrektor sieci franczyzowej eSmokingWorld. Współdziałamy z tą firmą, odkąd zajęliśmy się e-papierosowym biznesem. Czuję się bardziej, jakbym przystąpił do strefy euro niż cokolwiek stracił – dodaje.
Wejście do sieci największego na rynku gracza będzie odbywało się stopniowo. Grzegorz Kołodziej oraz Joanna Kazimierska mają kilka miesięcy na wyprzedanie produktów pod własną marką.
– Zmiana marki odbędzie się bardzo miękko – mówi Joanna Kazimierska. – To bardzo ważne, bo, dzięki temu nasi klienci mają czas na przyzwyczajenie się do nowego loga oraz produktów.
Od początku roku przedsiębiorcy rozpoczną rebranding swojej sieci. Już teraz otrzymali od eSmoking Wolrd wsparcie w postaci systemów informatycznych oraz pomocy menedżera terytorialnego. Tymczasem w Warszawie uruchomili zupełnie nowy punkt pod marką eSmoking World, niebawem ruszy kolejny. Grzegorz Kołodziej oraz Joanna Kazimierska chwalą sobie współpracę z franczyzodawcą. Podkreślają profesjonalizm i bardzo krótki czas reakcji na prośby czy zapytania.
Koszt uruchomienia sklepu eSmokingWorld oscyluje wokół 30 tys. zł. W kwocie tej zawiera się pierwsze zatowarowanie punktu sprzedaży oraz zakup laptopa i kasy fiskalnej. Firma należy do nielicznych franczyzodawców, którzy nie pobierają opłaty franczyzowej ani marketingowej, a nawet dopłacają franczyzobiorcy do lokalnych działań marketingowych i zapewniają program lojalnościowy dla klientów. Centrala firmy szacuje, że punkt franczyzowy prowadzony zgodnie ze standardami sieci zwraca się średnio w 6-9 miesięcy.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Już 15 i 16 marca na Targach Franczyza na PGE Narodowym pojawi się mniej więcej 50 wystawców. Wśród nich firmy z branży spożywczej.
Sieć sklepów Stokrotka oferuje wsparcie franczyzobiorcom w wysokości do 1 mln zł. Franczyzodawca szuka obecnie partnerów przede wszystkim na Podkarpaciu.
Ci, których interesuje otwarcie własnego sklepu spożywczego mają okazję bliższego poznania franczyzy sieci Intermarché. Już 8 lutego marka zaprasza na bezpłatny webinar.
Kiryla Valadkievych pochodzi z Białorusi, a w Polsce mieszka od trzech lat. Najpierw pracował w firmie budowlanej, potem kurierskiej. Aż w końcu zdecydował się na franczyzę.
Paulina Krajewska, podejmując pracę w sklepie Stokrotka, nie spodziewała się, że kiedyś zostanie jego franczyzobiorczynią. Przyjęła życiowe wyzwanie. Jak ocenia swoją decyzję?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Decydując się na własną firmę, mamy do wyboru dwie drogi – zbudować ją od podstaw lub zainwestować w sprawdzony pomysł na biznes. Właśnie nadarza się idealna okazja, żeby skorzystać z drugiego rozwiązania, bowiem 15-16 marca na PGE Narodowym odbędą się Targi Franczyza.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Czy zielona energia to moda, ideologia czy szansa na zarobienie dużych pieniędzy? Piotr Markowski z Corab SA wyjaśnia, w które biznesy z branży OZE warto inwestować.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....
Poznaj franczyzę Intermarché
Wow Szanowna Redakcja zdaję się kontynuować wspieranie przestępczości zorganizowanej. Polecam jutrzejszy program Anity Gargas. Jakie będzie stanowisko POF? Mydlenie oczu...
Empik - jakieś doświadczenia?
Czy ktoś ma aktualną wiedzę w temacie prowadzenia salonu partnerskiego Empiku ?