10.12.2016

Franczyza i rozwód

40 proc. z zawartych małżeństw rozwiedzie się. Dlatego franczyzodawca marki Kobieta i Rozwód planuje otworzyć 21 biur w Polsce.

Ocenia się, że statystycznie 40 proc. małżeństw rozwiedzie się w najbliższym czasie. Ale stosunek ten jest wciąż dużo niższy niż w krajach zachodnich i według ekspertów będzie z pewnością rósł. Z perspektywy franczyzodawcy marki Kobieta i Rozwód te dane mogą tylko cieszyć. – Wygląda na to, że pracy nam ani naszym franczyzobiorczyniom nie zabraknie. Klientkami biur rozwodowych są głównie kobiety. Nasza firma świadczy kompleksowe usługi okołorozwodowe, takie jak pomoc prawna, psychologiczna, detektywistyczna czy mediacje rodzinne lub szkoły dla rodziców. Jesteśmy jedyną firmą oferującą kompleksowe usługi w tej branży – mówi Krystyna Rek, pomysłodawczyni marki Kobieta i Rozwód.

Kobieta i rozwód Fot. Kobieta i rozwód

Franczyzobiorczyniami Kobiety i Rozwód mogą zostać tylko panie (bo kobiety lepiej zrozumieją problemy i emocje klientek). Ważne, żeby były komunikatywne, otwarte, empatyczne i umiały słuchać.

Franczyzobiorczyniami marki mogą zostać tylko panie (bo kobiety lepiej zrozumieją problemy i emocje klientek). Ważne, żeby były komunikatywne, otwarte, empatyczne i umiały słuchać. Dobrze byłoby, żeby wykazywały zdolności menedżerskie i miały choć minimalne doświadczenie w prowadzeniu działalności gospodarczej. Na inwestycję w biznes trzeba mieć mniej więcej 50 tys. zł. 35 tys. zł to koszt opłaty franczyzowej, ale potrzebne są jeszcze środki na wynajem i aranżację biura. Przystosowanie lokalu pochłania zazwyczaj 8 tys. zł. Najlepiej wynająć biuro blisko sądu okręgowego, bo to w nim odbywają się sprawy rozwodowe. Lokal powinien mieć co najmniej 25 m2 powierzchni. Dobrze, aby było to zwykłe mieszkanie przerobione na biuro o łagodnym wystroju i pozytywnych kolorach. Jak wynika z zapewnień franczyzodawcy, biuro staje się rentowne zazwyczaj po 2-3 miesiącach od otwarcia. Zwrotu z inwestycji można spodziewać się już po 8-9 miesiącach.

Firma działa obecnie na terenie Warszawy, Łodzi i Gdańska.

W najbliższym czasie otwieramy biuro we Wrocławiu. Początek roku zapowiada się bardzo obiecująco. W założeniach jest otwarcie kolejnych dwóch biur. Prowadzimy bardzo poważne rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami z Olsztyna, Poznania czy Katowic – mówi Krystyna Rek.