Top Secret ciąży Redanowi
Radosław Wiśniewski, twórca Redanu
10 proc. – o tyle listopadowe obroty Grupy Redan okazały się lepsze od wyniku zanotowanego w tym miesiącu roku temu. Narastająco przez pierwszych jedenaście miesięcy tego roku obroty wyniosły łącznie 545 mln zł i były wyższe o 12 proc. w ujęciu rocznym. Biznes grupy Redan stoi na dwóch nogach. Jedna z nich to segment modowy, który tworzą marki Top Secret, Troll i Drywash (marki rozwijane w oparciu o franczyzę). Druga to segment dyskontowy, czyli sieć własna pod szyldem TXM. Problem w tym, że wzrost zasila tylko jeden z tych silników.
– Głównym motorem wzrostu obrotów Grupy Redan była sieć dyskontowa TXM, która konsekwentnie utrzymuje dwucyfrową dynamikę sprzedaży w ujęciu procentowym. To efekt przede wszystkim otwierania nowych marketów i tym samym zwiększania powierzchni handlowej. Odwrotnie sytuacja wygląda w sieci modowej Top Secret, gdzie wielkość powierzchni handlowej w ujęciu rok do roku nieco spadła, co przełożyło się również na zmniejszenie przychodów. Bardzo dobrze w obu segmentach rozwija się dystrybucja w kanale e-commerce, gdzie notujemy solidne wzrost sprzedaży online – powiedział Bogusz Kruszyński, prezes Redanu.
Sieć dyskontowa TXM w listopadzie br. uzyskała 33 mln zł obrotów, czyli o 21 proc. więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku. Od początku roku przychody poprawiły się o 20 proc. i wyniosły 329 mln zł. Na tle tych wyników osiągnięcia franczyzowej części modowej prezentują się blado. Jej sprzedaż sięgnęła 21 mln zł i była niższa o 5 proc. niż rok wcześniej. Wyniki za jedenaście miesięcy 2016 roku też nie napawają optymizmem – 216 mln zł przy spadku sprzedaży o 2 proc. (i takim samym spadku powierzchni sklepów Top Secret, Troll i Drywash od listopada 2015 roku).
Zarząd reaguje
W obliczu pogłębiających się różnic w tempie rozwoju obu części swojego biznesu zarząd postanowił działać. Postanowił wycofać akcje Redanu z giełdy, by docelowo wrócić na parkiet, ale już tylko z akcjami Textilmarket (dziś upływa termin zapisów na nową emisję dla inwestorów indywidualnych). Chodziło o to, by dać inwestorom możliwość zakupu akcji prężnego segmentu dyskontowego, który nie byłby obciążony gorszymi wynikami segmentu modowego. Radosław Wiśniewski, twórca i większościowy udziałowiec spółki, przyznaje jednak, że nie planuje wygaszenia segmentu modowego.
– Jest on na etapie osiągania rentowności, więc oddzielenie go od bardzo efektywnego wynikowo Textlimarketu było sugerowane przez wielu akcjonariuszy spółki. Być może do projektu wydzielenia z GK Redan dwóch niezależnych spółek wrócimy w przyszłości. Na tym etapie rozwoju publiczne notowanie części modowej nie jest na pewno optymalne – mówił Radosław Wiśniewski w wywiadzie dla miesięcznika „Własny Biznes Franchising”.
Niewykluczone, że w przyszłości również Textilmarket stanie się marką dostępną na licencji.
– Model franczyzowy jest od lat postawą działania segmentu modowego Grupy. W Polsce mamy blisko 200 monobrandowych sklepów franczyzowych. Dodatkowo formułę tę rozwijamy poza granicami kraju, gdzie marka Top Secret posiada ponad 40 partnerów franczyzowych. Z naszymi polskimi i zagranicznymi partnerami łączą nas sprawdzone, długoletnie relacje oparte na zaufaniu i nieustannym, wspólnym doskonaleniu procesów. Dla dynamicznego rozwoju sieci Textilmarket od kilku lat również poszukujemy parterów gotowych zaangażować się w naszą organizację nie jako pracownicy, ale przede wszystkim jako przedsiębiorcy. Mimo że w TXM nie ma klasycznego modelu franczyzy, to z 347 naszych sklepów w Polsce już 211 to sklepy agencyjne. W przyszłości nie wykluczamy również rozwoju konceptu franczyzowego TXM na niektórych rynkach zagranicznych – tłumaczy Radosław Wiśniewski.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Sfinksowi rośnie sprzedaż, choć spada liczba restauracji, za to Duży Ben przyspiesza tempo otwarć. Przegląd tygodnia 6-13 maja.
Zdrowa Krowa i Frentzza – Pizza & Friends otworzyły nowe lokale. Redan chce uniezależniać się od Top Secret. Przegląd tygodnia 15-22 kwietnia.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Punkta wchodzi we franczyzę, Zdrowa Krowa przedstawia strategię rozwoju, a Redan prezentuje sprawozdanie finansowe. Przegląd tygodnia 21-27 listopada.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Decydując się na własną firmę, mamy do wyboru dwie drogi – zbudować ją od podstaw lub zainwestować w sprawdzony pomysł na biznes. Właśnie nadarza się idealna okazja, żeby skorzystać z drugiego rozwiązania, bowiem 15-16 marca na PGE Narodowym odbędą się Targi Franczyza.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Czy zielona energia to moda, ideologia czy szansa na zarobienie dużych pieniędzy? Piotr Markowski z Corab SA wyjaśnia, w które biznesy z branży OZE warto inwestować.
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.