25.12.2016

Podnosimy standard obsługi księgowej

Adam Głos, prezes zarządu Tax Care opowiada o rozwijanym koncepcie franczyzowych biur rachunkowych.

Tax Care uruchomił program franczyzowy dążący do konsolidacji rynku biur rachunkowych. Dlaczego zależy wam na konsolidacji rynku?
Interesuje nas zwiększanie udziału w rynku. Trudno jest to robić na rynku bardzo rozproszonym, a z takim mamy do czynienia w Polsce. Nawet jeśli z 70 tys. zarejestrowanych biur rachunkowych, aktywnie działa tylko połowa, to zdobycie w takim rynku dużego udziału jest niewyobrażalnie trudne. Budujemy sieć franczyzową i jednocześnie konsolidujemy rynek, ponieważ swoją ofertę kierujemy do już działających biur.

Adam Głos, prezes zarządu Tax Care Fot. PROFIT system/Marek Relich

Franczyzobiorcom gwarantujemy dostęp do najnowszych rozwiązań. Mogą też korzystać z naszej licencji do systemu pełnej księgowości, do systemu kadrowo-płacowego, jak również aplikacji do uproszczonej księgowości.
Adam Głos, prezes zarządu Tax Care

Co na tym zyska rynek?
Zakładamy, że nasze działania podniosą standard obsługi księgowej, który w wielu przypadkach opiera się na rozwiązaniach pamiętających lata 90. Zaobserwowaliśmy, że zdecydowana większość biur rachunkowych prowadzi tylko uproszczoną księgowość dla jednoosobowych firm. Takie podmioty wykonują jedynie proste, wymagane przez prawo czynności, ograniczając swoją współpracę z klientem do niezbędnego minimum. Brakuje im potencjału do oferowania zaawansowanych usług, zaopiekowania się finansami klienta. Znakomita większość dokumentów w takich biurach ma postać papierową, co zaczyna być problematyczne w dobie digitalizacji i konieczności obsługi biznesu online, przez 24 godziny na dobę. Ale żeby biuro mogło nadążyć za potrzebami klientów, musi ponieść spore nakłady na IT. Samodzielne biuro rzadko może sobie na to pozwolić i to jest moment, w którym z pomocą przychodzi franczyzodawca.

Z czym konkretnie?
Franczyzobiorcom gwarantujemy dostęp do najnowszych rozwiązań. Mogą też korzystać z naszej licencji do systemu pełnej księgowości, do systemu kadrowo-płacowego, jak również aplikacji do uproszczonej księgowości. Czymś, co robi na właścicielach biur niesamowite wrażenie, jest helpdesk IT. Dajemy im też szerokie wsparcie merytoryczne, dostęp do bezpłatnych szkoleń z PIT, CIT, VAT czy akcyzy, jak również szkoleń sprzedażowych. Mogą korzystać ze wsparcia naszych doradców podatkowych i prawników. To daje im od razu sporą przewagę nad konkurencją.

Z jaką inwestycją musi liczyć się franczyzobiorca Tax Care?
To nasza wisienka na torcie. Dzięki temu, że angażujemy się kapitałowo w uruchamianie biur franczyzowych, kandydat na franczyzobiorcę Tax Care ma szansę nabyć jedną z najtańszych franczyz na rynku. Finansujemy bowiem remont i modernizację biura, kupujemy meble i sprzęt biurowy dla księgowych, zapewniamy sprzęt IT wraz z oprogramowaniem. Wszystko po to, żeby franczyzobiorcy mogli zatrudnić nowe osoby, a sami skupili się na pozyskiwaniu klientów. W pojedyncze biuro franczyzowe inwestujemy więc ponad 30 tys. zł. Na cały program zamierzamy wydać kilkanaście milionów złotych. Inwestycja franczyzobiorcy ogranicza się do kilku tysięcy zł.

Rozmawiał Łukasz Michalak

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0