Marże osiągane przez franczyzobiorców na produktach Liquider sięgają 50-60 proc.
Wtorek
07.02.2017
Ustawodawca nie ułatwia życia producentom e-papierosów. Zmiany w prawie mogą jednak pozytywnie wpłynąć na biznes franczyzobiorców.
 

Przyjęte w ubiegłym roku zmiany spowodowały, że palenie elektronicznych papierosów będzie podlegało takim samym zakazom, jak tych tradycyjnych. E-papierosów nie można już palić w miejscach publicznych. Nie można też ich sprzedawać osobom nieletnim. Zabroniona została sprzedaż elektronicznych „dymków” z automatów, w sklepach samoobsługowych, a nawet w internecie. Wprowadzono również ograniczenia w zakresie reklamy – na wzór tych obowiązujących przy marketingu tradycyjnych papierosów. Na dodatek na producentów nałożono nakazy rejestrowania wprowadzanych na rynek liquidów, a także ich laboratoryjnego testowania. Obie procedury wiążą się z wysokimi kosztami. Coraz więcej mówi się również o tym, że wprowadzenie akcyzy na e-papierosy jest tylko kwestią czasu.

Jak twierdzi Artur Kalinowski, franczyzodawca sieci Liquider, branża jeszcze długo będzie odczuwać skutki zmian.
– Według mnie z rynku zniknie znaczna część mniejszych firm. Wielu graczy nie udźwignie kosztów rejestracji i badań liquidów – przewiduje.

Jego zdaniem jednak przepisy, które obciążają producentów, dadzą pozytywny impuls stacjonarnym punktom sprzedaży.
– E-papierosów ani akcesoriów nie będzie już można kupować w internecie. Pamiętajmy, że ich użytkownicy to stanowią grupę blisko 2 mln osób. Gdzieś będą musieli się zaopatrywać w liquidy. Przyjdą do sklepów stacjonarnych – mówi Artur Kalinowski.

Rozpoczęcie handlu e-papierosami na własną rękę to bardzo trudne zadanie. Można jednak spróbować swoich sił na tym rynku otwierając biznes pod szyldem franczyzodawcy. Własny punkt sprzedaży e-papierosów Liquider można uruchomić w formie wyspy handlowej w galerii lub sklepu w pełnym formacie. Koszt zakupu towaru, laptopa oraz kasy fiskalnej sięga ok. 19 tys. zł, z czego ok. 80 proc. stanowią wydatki na zatowarowanie. Franczyzodawca nie pobiera opłaty wstępnej ani bieżących.
– Osoby, które już prowadzą placówkę handlową o innym profilu i chciałyby poszerzyć ofertę o e-papierosy, mogą kupić display handlowy marki Liquider. Zawiera on 144 sztuk liquidów o pojemności 10 ml oraz trzy e-papierosy. Zakup powinien zwrócić się już po miesiącu – mówi Artur Kalinowski.

Obecnie pod szyldem Liquider działa 25 sklepów własnych i 30 franczyzowych. Placówki działają w głównie w południowo-zachodniej Polsce. Franczyzodawca przyznaje, że chce pracować nad rozwojem sieci w kierunku północnym i w stronę Mazowsza.
– Do końca roku chcielibyśmy podwoić liczbę sklepów, choć oczywiście mamy świadomość, że to ambitny cel w obliczu zmian, z którymi mamy do czynienia – deklaruje Artur Kalinowski.

Sklepy Liquider mają powstawać w miejscowościach powyżej 10 tys. mieszkańców. Optymalna powierzchnia punktu wynosi między 5 a 50 m2. Franczyzodawca zapewnia partnerom wsparcie operacyjne oraz marketingowe.


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Firma z napędem elektrycznym /14.06.2018

O planach rozwoju sieci salonów sprzedaży jednośladów elektrycznych i hybrydowych opowiada Jakub Czarny, prezes Scoopper.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.