W zależności od modelu współpracy zwrot z inwestycji w biznes "U Lodziarzy" – według szacunków franczyzodawcy – następuje po okresie od 6 do 12 miesięcy.
Piątek
10.02.2017
W tym roku Wytwórnia Lodów Prawdziwych „U Lodziarzy” chce rozbudować sieć o 50 punktów.
 

„U Lodziarzy” to franczyzowa sieć sprzedające produkowane pod tą marką tradycyjne lody. Powstała niespełna dwa lata temu. W tej chwili w jej skład wchodzi 19 lodziarni: 5 własnych i 14 franczyzowych. Tylko w ubiegłym roku otwarto 15 z nich. Ale plany są jeszcze bardziej ambitne. W tym roku franczyzodawca zamierza uruchomić kolejne 50 punktów. Właścicielem konceptu jest Radosław Charubin, do którego należy także marka Lody Bonano (sprzedająca lody-świderki). Zważywszy na fakt, że Lody Bonano to największa obecnie sieć franczyzowych lodziarni w Polsce (ubiegły rok zamknęły liczbą blisko 270 punktów) – jest wysoce prawdopodobne, że marka „U Lodziarzy” powtórzy ten sukces.
Docelową liczbę punktów tak naprawdę zweryfikuje oczywiście rynek, ale z naszych obserwacji wynika, że zapotrzebowanie na tradycyjne lody wciąż jest ogromne – mówi Aleksandra Szarkowska, menedżer rozwoju sieci „U Lodziarzy”.

Od tego sezonu współpraca z franczyzobiorcami ma opierać się o jeden z czterech modeli współpracy. Pierwszy to pracownia połączona ze sprzedażą, gdzie lody powstają w obecności klientów (własna pracownia umożliwia także zaopatrywanie pobliskich restauracji kawiarni, cukierni itp.). Na zakup urządzeń, koniecznych do uruchomienia produkcji trzeba wydać min. 26,5 tys. zł netto. Do tego należy doliczyć koszty adaptacji lokalu oraz zakup chłodni.

Drugi model to prowadzenie wyłącznie sprzedaży, bez produkcji. W obu modelach opłata franczyzowa to 800 zł netto a marketingowa 150 zł (obie pobierana przez 6 miesięcy w roku, od kwietnia do września). Trzecią formą współpracy jest mobilny punkt sprzedaży, czyli riksza. Kosztuje ok. 6 tys. zł netto, do tego należy doliczyć wydatek na chłodnię. Opłata franczyzowa w tym przypadku to 500 zł netto (płacone przez okres prowadzenia działalności). Ostatni model to wyspa w galerii handlowej. Jej koszt, zdaniem franczyzodawcy, nie powinien przekroczyć 25 tys. zł. Z kolei opłata franczyzowa oraz marketingowa wynoszą odpowiednio 600 zł netto i 150 zł i płacone są przez cały rok – tak jak działa wyspa.
Franczyzodawca zapewnia m.in. wizualizację punktów, opracowuje wytyczne do urządzenia lokalu według standardów sieci.
Oprócz tego nasi partnerzy otrzymują też pełne know-how prowadzenia lodziarni, a także biorą udział w licznych szkoleniach,m. in. z zakresu produkcji, obsługi maszyn, przygotowywania dań z menu, kontaktu z klientem i prowadzenia działalności pod naszym opatentowanym szyldem – mówi Aleksandra Szarkowska. – Przedsiębiorcy mogą liczyć również na aktywną promocję marki w mediach społecznościowych, a także na wsparcie podczas uruchomienia lodziarni i promocję samego otwarcia.

W zależności od modelu współpracy zwrot z inwestycji – według szacunków franczyzodawcy – następuje po okresie od 6 do 12 miesięcy.


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

POPULARNE NA FORUM

Catering się opłata?

Słyszałem że catering okolicznościowy poznań jest rozwiązaniem niezwykle wygodnym, w sam raz dla zabieganych - nie trzeba robić zakupów ani gotować, otrzymujemy...

3 wypowiedzi
ostatnia 14.06.2018
Catering się opłata?

Pewnie że opłaca się prowadzić firmę cateringową, Mam znajomego który prowadzi, firmę Nelson - Catering & Events i mają bardzo dużo zamówień , na co dzień jak i...

3 wypowiedzi
ostatnia 13.06.2018
Jedzenie w dobrym miejscu

Lokalizacja jest bardzo ważna moim zdaniem, często widać że restauracje czy trucki z jedzeniem gdy stoją w słabym miejscu to mają mały ruch. Ostatnio w centrum...

3 wypowiedzi
ostatnia 13.06.2018
Jedzenie na zamówienie

Sprawdź sobie Pure&Fresh - catering dietetyczny, diety pudełkowe, dieta na życzenie. No ogólnie są świetni, jedzenie jest wręcz przepyszne. Biorę od nich pełną dietę...

21 wypowiedzi
ostatnia 11.06.2018
Catering się opłata?

Witam serdecznie. Od pewnego czasu już pracuję jako kucharz w firmie cateringowej Weranda - catering poznań . Rozmyślam nad założeniem własnej działalności właśnie w...

3 wypowiedzi
ostatnia 11.06.2018
McDonalds opinie o franczyzie

McDonald robi bardzo dobrą kawę. To im trzeba przyznać. ______________________ Praca licencjacka z marketingu

2 wypowiedzi
ostatnia 08.06.2018
Wynajem kelnerów

To może być bardzo dobra opcja biznesowa. _______________ Marketing

3 wypowiedzi
ostatnia 08.06.2018
Jedzenie na zamówienie

Moim zdaniem najwygodniejszą apką do zamawiania jest pizza portal, osobiście jeśli coś zamawiam to właśnie przez ich aplikację. Nie tylko pizza, ogólnie dobre jedzenie...

21 wypowiedzi
ostatnia 07.06.2018