Norauto, pod którego szyldem działa 19 sklepów i serwisów motoryzacyjnych, liczy, że dzięki zakupowi dwukrotnie powiększy swoją aktualną sieć sprzedaży i stanie się tym samym jednym z liderów polskiego rynku.
Czwartek
09.02.2017
Kolejnemu graczowi nie udało się utrzymać własnej sieci szybkich auto serwisów. Teraz zostanie ona sprzedana.
 

Serwisy Feu Vert w Polsce zmienią właściciela. 100 proc. akcji polskiego oddziału ma przejąć spółka Norauto Polska. Jeśli na transakcję zgodę wyrazi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, nowy właściciel przejmie kontrolę nad swoim nabytkiem jeszcze w marcu 2017 roku.

Decyzja o sprzedaży Feu Vert oznacza, że francuska grupa stała się kolejnym branżowym graczem, któremu na polskim rynku nie udało się utrzymać własnej sieci szybkich auto serwisów. Jedną z pierwszych marek, która rzuciła rynkowi wyzwanie, był Carman. Należąca do funduszu Innova Capital sieć w szczytowym momencie, w 2004 roku, liczyła 41 serwisów. Właściciele jednak przeinwestowali, a biznes zbankrutował. Carman poniósł ogromne koszty inwestycji we własne punkty obsługi. Budował za pożyczone, a do tego bardzo dużo wydawał na dzierżawę gruntów.

Warsztaty działające pod szyldem Carmana przejął Shell AutoServ.
– Inwestował, rozbudowywał sieć, ale nigdy nie udało mu się osiągnąć rentowności. Potem w 2008 roku Shell AutoServ został kupiony przez Feu Vert, który teraz wycofuje się z rynku – przypomina Michał Wiśniewski, dyrektor działu doradztwa we franczyzie PROFIT system. – W przeciwieństwie do nich dobrze funkcjonują franczyzowe sieci Premio i Euromaster. Bo prywatne warsztaty zrzeszone w nich są dużo bardziej elastyczne i lepiej sobie radzą na rynku, niż sieci warsztatów własnych.

Norauto, pod którego szyldem działa 19 sklepów i serwisów motoryzacyjnych, liczy, że dzięki zakupowi dwukrotnie powiększy swoją aktualną sieć sprzedaży i stanie się tym samym jednym z liderów polskiego rynku.
– Pragniemy zapewnić, że wspólnie z dyrekcją Feu Vert Polska i Feu Vert Car Service Polska będziemy wspierać cały proces tej zmiany tak, aby przeprowadzić ją sprawnie i zapewnić kontynuację świadczenia usług naszym klientom – napisała spółka w oświadczeniu.

Podobnie jak Feu Vert, a wcześniej Carman czy Shell AutoServ, Norauto w Polsce nie udziela licencji franczyzowej na swój biznes.


POPULARNE NA FORUM

Spedycja/Transport/Logistyka

Zdecydowanie. Moim zdaniem firma spedycyjna to przyszłość

50 wypowiedzi
ostatnia 17.10.2018
Mobilne Myjnie Parowe

Myjnia parowa oparta o system franchisingu w moim przekonaniu jest to całkiem sensowny pomysł na własny biznes, tym bardziej że we współczesnych czasach, większości...

3 wypowiedzi
ostatnia 16.10.2018
Mobilne Myjnie Parowe

Myjnia parowa oparta o system franchisingu w moim przekonaniu jest to całkiem sensowny pomysł na własny biznes, tym bardziej że we współczesnych czasach, większości...

3 wypowiedzi
ostatnia 16.10.2018
Zarabiamy na jednośladach

Such a very useful article. Very interesting to read this article.I would like to thank you for the efforts you had made for writing this awesome article. fujitsu acy 80

1 wypowiedzi
ostatnia 14.10.2018
Franczyza dla fanów motoryzacji

Such a very useful article. Very interesting to read this article.I would like to thank you for the efforts you had made for writing this awesome article. fujitsu acy 80

1 wypowiedzi
ostatnia 14.10.2018
Stacje Paliw

Budowa stacji to kosztowna inwestycja, trzeba się liczyć z 800-1200 tyś zł, dodatkowo należy spełnić naprawde restrykcyjne wymagania ale jest to dochodowy biznes pod...

10 wypowiedzi
ostatnia 09.10.2018
Chcę założyć stację paliw

Jeżeli chcecie założyć stację paliw to przygotujcie się na naprawde duże wydatki, dodatkowo działając bez wsparcia dużego koncernu paliwowego będzie trudno...

42 wypowiedzi
ostatnia 09.10.2018
Mobilne Myjnie Parowe

Polecam założenie biznesu- Mobilna Myjnia Parowa Wszystkie informacje poniżej. Naszą ofertę kierujemy do przedsiębiorców (przyszłych i obecnych) zamierzających...

3 wypowiedzi
ostatnia 01.10.2018