Franczyza w promocji
Marka Aspect Nieruchomości działa na rynku od 2007 roku. Przez pierwsze lata działalności jej właściciel, Tomasz Barski, skupiał się na zdobyciu klientów na swoim lokalnym rynku na Górnym Śląsku. Na rozwój we franczyzie zdecydował się po tym, jak miał na koncie już trzy uruchomione biura. Dwa z nich oddał partnerom, a sobie zostawił tylko jeden punkt – w Żorach.
– Dzięki temu mogę więcej czasu poświęcić franczyzobiorcom i rozwijaniu sieci – tłumaczy Tomasz Barski.
Dziś pod szyldem Aspect działa franczyzowych 17 biur nieruchomości. Trzy z nich to świeże nabytki. Punkty w Kłodzku, Warszawie i Pile powstały w styczniu 2017 roku.
– Prowadzimy też rozmowy na temat otwarcia biura w Oświęcimiu, a także kolejnej placówki w Warszawie – mówi franczyzodawca.
Rosnąca liczba otwarć jest m.in. wynikiem promocji, jaką w ubiegłym roku wprowadził operator marki Aspect. Zgodnie z jej założeniami przystępujący do sieci nie ponoszą opłaty wstępnej, a w trakcie działalności odprowadzają do centrali opłatę bieżącą w wysokości 600 zł plus 100 zł za każdego pracującego w biurze agenta.
Oprócz tego franczyzobiorca powinien w budżecie przewidzieć pewną kwotę na dostosowanie lokalu wymogów do standardów sieci. Biuro powinno mieć 30-40 m2 powierzchni, posiadać co najmniej dwa pomieszczenia i zaplecze. Musi znajdować się na parterze bądź pierwszym piętrze.
– Nie wymagamy od franczyzobiorcy, by wnętrze biura było zaaranżowane w jakiś konkretny sposób, zgodnie z naszą kolorystyką. Wnętrze ma być komfortowe i schludne. Natomiast jeśli chodzi o zewnętrzne oznaczenia placówki, to w tym zakresie owszem, wymagamy stosowania się do standardów. Przekazujemy franczyzobiorcy gotowe naklejki i kaseton z naszym logo, po stronie partnera pozostaje tylko ich montaż – tłumaczy Tomasz Barski.
Franczyzobiorcy marki Aspect pośredniczą w transakcjach na rynku nieruchomości, ale mają również możliwość poszerzenia swoich usług o pośrednictwo kredytowe, ubezpieczenia oraz sprzedaż gotowych projektów domów.
– Jest to odpowiedź na rosnące wymagania klienta, który oczekuje kompleksowej obsługi, chce mieć możliwości załatwienia wszystkich formalności przy zakupie mieszkania w jednym miejscu – tłumaczy Tomasz Barski. – Stawiamy też na nowe technologie. W naszych biurach możliwe są wirtualne spacery po nieruchomościach, co zwiększa komfort podejmowania decyzji przez klienta.
Jak twierdzi franczyzodawca, pierwsze transakcje w nowo otwartym biurze Aspect Nieruchomości powinny pojawić się po dwóch miesiącach działalności.
– Na pojawienie się zysków trzeba zwykle czekać od trzech do sześciu miesięcy. Trzeba jednak pamiętać, że sukces zależy od zaangażowania franczyzobiorcy – mówi Tomasz Barski. – W dobrze zarządzanym biurze każdy agent powinien wypracowywać prowizje na poziomie 10 tys. zł.
Co ważne, jedynym świadczeniem franczyzobiorcy na rzecz dawcy licencji jest opłata franczyzowa. Oznacza to, że nie musi on dzielić się prowizjami z dawcą licencji.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sieć agencji nieruchomości chce otworzyć dziesięć placówek w tym roku. Czym przyciąga do siebie partnerów?
Listopadowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
– W naszej branży wysokość miesięcznych dochodów jest trudna do przewidzenia. Dzięki nowym usługom chcemy zapewnić partnerom stabilny przychód – mówi Tomasz Barski z Aspect Nieruchomości.
Myślisz o otwarciu własnej firmy, ale brakuje ci pomysłu na biznes? Kup i przeczytaj najnowszy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i wybierz biznes dla siebie.
Aspect Nieruchomości nawiązuje współpracę z partnerami, którzy chcą się zaangażować w prowadzenie biura nieruchomości na 100 proc. Z czego to wynika?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
POPULARNE NA FORUM
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof
Dom czy mieszkanie?
Od dwóch lat mieszkam w Warszawie, aktualnie wynajmuje mieszkanie, ale po podsumowaniu kosztów wychodzi, że bardziej opłaca mi się kupić własny kąt. Tylko mam dylemat...
Marka bogatsza o siedem biur
Ten biznes REMAX to uważam że warto wejść - to jest przyszłość - nieruchomość i ziemia to najlepsza inwestycja długoterminowa - proszę pamiętać ziemi nie przybywa
Marka bogatsza o siedem biur
Ja bodajże w 2008 roku rozmawiałem z pewną miła Panią na temat otwarcia biura REMAX w Pile woj Wielkopolskie - spotkaliśmy się w MacDonald PIŁA W czasie rozmowy miła...
Nieruchomości KNC - czy na na nieruchomościach można zarobić takie pieniądze jakie obiecują?
Prowadzę działalność gospodarczą nie przerwanie od ponad 20 lat i na każdym biznesie można zarobić kwestia kosztów poniesionych czy finansowanie z kredytów i w jakim...
Franczyza Re/Max
Jestem zainteresowany podjęciem współpracy z REMAX mój adres to blechpol@wp.pl tel 660 419 800