16.02.2017

Spar otwiera hurtowo

Sześć sklepów w jednej miejscowości, za jednym zamachem. Jak franczyzodawcy udało się osiągnąć taki wynik?

W lutym do sieci Spar dołączyło jednorazowo sześć sklepów. Wszystkie mieszczą się w Mielcu, a wcześniej działały pod szyldem A&K. Ich właściciel zdecydował się zmienić szyld na franczyzowy i wybrał właśnie markę Spar.
Każdy franczyzobiorca SPAR korzysta z efektu skali i siły zakupowej GK Bać-Pol – mówi Leszek Bać, prezes zarządu SPAR Polska. – Powodem synergii ze Spar jest najczęściej poszukiwanie oszczędności i wypracowywanie przewagi konkurencyjnej. Jest to również odpowiedź na dynamicznie zmieniające się preferencje konsumentów.

Sklep marki Spar Fot. Spar

Do sieci Spar przystąpił właściciel mieleckiej sieci marketów A&K. Dzięki temu sieć powiększyła się od razu o sześć punktów.

W tym miesiącu szyld Spar zawisł jeszcze na jednym sklepie. Stało się to w Krakowie, na osiedlu mieszkaniowym w dzielnicy Bronowice. Nowy lokal to już 17 punkt sieci w stolicy Małopolski. Jego powierzchnia sięga 440 m2. Z uwagi na lokalizację sklepu jego oferta została sprofilowana pod oczekiwania lokalnego klienta, oferując wyjątkowo szeroki wybór świeżych produktów, wyróżniający go na tle okolicznych sklepów, a także pozostałych sklepów SPAR w Krakowie. Większość sklepów Spar otwarta do tej pory w stolicy Małopolski miała charakter convenience.
Ten sklep ma dla nas ogromne znaczenie wizerunkowe – takie nowoczesne osiedla rządzą się innymi prawami, klient jest bardzo wymagający, a my będziemy robić wszystko, by sprostać jego oczekiwaniom. W dzisiejszych czasach, patrząc na zachowanie konsumentów, budowanie zaufania to trudny proces, podobnie jak rozwój. Oparta na partnerstwie współpraca ze Spar nam go umożliwia, czego efektem jest właśnie otwarcie przez nas kolejnego sklepu tej sieci – mówi franczyzobiorca Spar, który otworzył kolejny sklep z tą siecią w stolicy Małopolski.

Spar jest największą na świecie franczyzową siecią sprzedaży detalicznej. Ponad 13 tys. sklepów oznaczonych charakterystycznym logo funkcjonuje w 44 krajach na cztrech kontynentach. W Polsce jest ich ponad 200. Powstają w trzech formatach powierzchniowych, o czym więcej można przeczytać na portalu Lokalnabiznes.pl.