17.02.2017

Nowe zasady dają efekty

Komfort zamierza otworzyć 20 franczyzowych sklepów w 2017 roku. To realny cel do osiągnięcia, szczególnie odkąd zmieniono zasady współpracy z franczyzobiorcami.

Ostatni rok sieć sklepów Komfort może zaliczyć do udanych – otwarto 30 nowych sklepów marki. Aktualnie pod szyldem sieci Komfort funkcjonuje 129 placówek. 31 punktów należy do franczyzobiorców, z czego 13 działa według zasad nowego konceptu biznesowego, tzw. franczyzy depozytowej, wdrażanej od ponad roku.
Nowe zasady współpracy licencyjnej z siecią są teraz o wiele prostsze i mniej ryzykowne dla franczyzobiorców. Sieć bierze na siebie znaczną część kosztów inwestycji w biznes i zatowarowania sklepu. Opłata franczyzowa wynosi 50 tys. zł netto. Za tę kwotę partner otrzymuje kompletnie urządzony sklep wraz z towarem oraz świetnie przygotowaną kampanię otwarcia – mówi Michał Stemplewski, menedżer klientów kluczowych Sklepy Komfort.

Sklep marki Komfort Fot. komfort

Nowy depozytowy model franczyzy zniósł obowiązek posiadania kapitału obrotowego przez partnera i zabezpieczenia limitu kupieckiego.

Nowy depozytowy model franczyzy zniósł obowiązek posiadania kapitału obrotowego przez partnera i zabezpieczenia limitu kupieckiego. Teraz może on się skupić na obsłudze klientów i świadczeniu usług montażu. Partnerzy otrzymują prowizje za sprzedaż oraz premię za zarządzanie sklepem zgodnie z wytycznymi sieci, właściwe prowadzenie kasy i dokumentacji, a także za sprzedaż najstarszych towarów.

Zmianie uległa również aranżacja sklepów, które stały się mocno interaktywne w relacji z klientem. Sklepy stacjonarne zostały połączone ze sklepem online. Klient może wybrać w nim interesujący go produkt, zapisać go w koszyku, by później obejrzeć go i skonsultować ze sprzedawcą w sklepie stacjonarnym. W sklepie internetowym zaprezentowane są różne style podłóg: nowoczesny, industrialny, vintage czy klasyczny. Dzięki temu klientowi łatwiej sprecyzować w sklepie stacjonarnym swoje oczekiwania.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Magdalena Kurda

doradca we franczyzie
Napisz do autora