21.03.2017

Czerpać z natury

Pod logo Organique można otwierać zarówno sklepy, jak i wyspy handlowe. Jak długo trzeba czekać na zwrot z inwestycji w punkt z naturalnymi kosmetykami?

Organique, producent i dystrybutor kosmetyków naturalnych, na polskim rynku funkcjonuje już od 16 lat.
– Dbamy, aby nasze kosmetyki były bezpieczne, delikatne, skuteczne, a także wyjątkowo pachnące i barwne. W produktach Organique znajduje się bogactwo ekstraktów i składników naturalnego pochodzenia. Niektóre kosmetyki nadal tworzymy ręcznie – podkreśla Katarzyna Cicińska, dyrektor zarządzający marki Organique. Ubiegły rok marka zamknęła liczbą 50 sklepów (w tym 44 franczyzowych). Koncept działa też na rynkach zagranicznych, m.in. na Islandii, w Kuwejcie, Norwegii. Organique lokuje swoje sklepy w galeriach handlowych oraz w centrach i przy głównych ulicach miast.
– Jednak zapowiedzi rynku nieruchomości pokazują, że w roku 2017 intensywnie będą rozwijać się galerie handlowe średniej wielkości, tzw. osiedlowe i lokalne, które mogą zaburzyć obecne trendy zakupowe naszych klientów. Być może w bieżącym roku będziemy szli właśnie w tym kierunku jeśli chodzi o lokalizacje – mówi Katarzyna Cicińska.

Sklep sieci Organique Fot. Organique

Całkowity koszt uruchomienia wyspy handlowej Organique to około 50 tys. zł. W przypadku sklepu kwota inwestycji wynosi około 100 tys. zł.

Pod szyldem Organique można otwierać zarówno sklepy, jak i wyspy handlowe. Całkowity koszt uruchomienia wyspy to około 50 tys. zł. W przypadku sklepu kwota inwestycji wynosi około 100 tys. zł. Generalnie sieć otwiera punkty w miastach liczących powyżej 50 tys. mieszkańców. Franczyzodawca pomaga w poszukiwaniach i negocjacjach związanych z lokalem, który powinien mieć powierzchnię minimum 15 m2.
– Charakteryzujemy się jednak elastycznym podejściem do współpracy z naszymi partnerami, wspólnie decydujemy jaka forma butiku będzie najatrakcyjniejsza dla danej lokalizacji – dodaje Katarzyna Cicińska. – Dodatkowo dostarczamy całkowity projekt sklepu, dostosowany do możliwości danego lokalu. Zapewniamy również szkolenia sprzedażowe i produktowe, a także pomoc w bieżącej działalności sklepu.
Jednorazowa opłata licencja to 6 tys. zł. Miesięcznie franczyzobiorca płaci 2 proc. opłaty marketingowej, nie ma opłat franczyzowych. Szacunkowy czas zwrotu z inwestycji to 18-22 miesiące.