Top Secret wciąż pod kreską

Miniony rok dla Top Secret oceniamy jako udany. Mimo że nie osiągnęliśmy jeszcze progu rentowności, to zanotowaliśmy radykalną poprawę.
Bogusz Kruszyński, prezes Redanu
Środa
22.03.2017
Franczyzowy koncept walczy o rentowność. Zarząd ma pomysł, jak ograniczyć straty.
 

Modowy segment grupy Redan, do którego należy franczyzowa sieć Top Secret, przyniósł w 2016 roku stratę w wysokości 6,3 mln zł przy 250,6 mln zł przychodów. Biznes jest pod kreską, ale i tak o 5,5 mln zł mniej, niż jeszcze w 2015 roku. Motorem napędowym grupy pozostają dyskonty odzieżowe TXM, dzięki którym spółka zakończyła ubiegły rok na ponad pięciomilionowym plusie. Mimo to, właściciele są dobrej myśli.
– Miniony rok dla Top Secret oceniamy jako udany. Mimo że nie osiągnęliśmy jeszcze progu rentowności, to zanotowaliśmy radykalną poprawę. Z jednej strony dotyczyło to podstawowej działalności i to pomimo niekorzystnego pierwszego kwartału. Z drugiej strony znacznie skuteczniej zarządzaliśmy ryzykami poprzez częściowe odzyskanie strat na należnościach oraz wyeliminowanie strat na różnicach kursowych, pomimo, że wahania kursów były znaczne – mówi Bogusz Kruszyński, prezes Redan. Jego zdaniem pozytywne rezultaty przynosi zmiana strategii wprowadzona jesienią 2015 roku. W jej myśli spółka skupia się nie tyle na wzroście sprzedaży, co na obniżaniu kosztów działalności.

W segmencie modowym w minionym roku widać trzy okresy różniące się wyraźnie w zakresie generowanych wyników oraz widocznych w nich tendencji. W pierwszym kwartale nastąpiło pogorszenie wyniku ze względu na konieczność wyprzedaży nadwyżki towarów z sezonu jesień-zima 2015 r. Powodem były też głębsze od zakładanych przeceny nowej kolekcji wiosenno-letniej. W drugim i trzecim kwartale uzyskano poprawę wyników poprzez zwiększenie udziału kolekcji letniej, co pozwoliło lepiej dopasować ofertę do oczekiwań klientów i sezonowości pogodowej. Ale nawet ta poprawa wyników nie pozwoliła osiągnąć progu rentowności. Zysk udało się wypracować natomiast w ostatnim kwartale, na co wpływ miało dobre przyjęcie kolekcji jesienno-zimowej.
– Jesteśmy przekonani, że pozytywne skutki zmian wprowadzonych w 2016 r. zobaczymy w wynikach tego roku. Liczymy, że działania związane ze zmianami w przygotowaniu kolekcji pozwolą nam zwiększyć udział sprzedaży w pierwszych cenach. Na mniejszą skalę będziemy także prowadzić wyprzedaż towarów z poprzednich sezonów. Pozytywne efekty przyniesie także optymalizacja kosztów. Wszystkie te działania powinny pozwolić wypracować zysk w segmencie modowym nie tylko w IV kwartale, ale w całym roku – zaznacza Bogusz Kruszyński.

Sieć będzie rosnąć

Marka Top Secret ma w ofercie odzież dla kobiet i mężczyzn, którzy realizują się zawodowo i rodzinnie, a przy tym chcą ubierać się w zgodzie z trendami. Sieć sprzedaży opiera się głównie na sklepach franczyzowych, których liczba sięga 155. Franczyzodawca zarządza 27 własnymi punktami.
– W 2016 roku otworzyliśmy 16 sklepów, a zamkniętych zostało sześć. W tym planujemy powiększyć sieć o około 20 punktów – mówi Jacek Kopij, dyrektor ds. rozwoju sieci Top Secret.

Franczyzobiorca powinien dysponować lokalem między 120 a 300 m2. Szacunkowe koszty inwestycji w sklep Top Secret wahają się między 1 tys. a 2 tys. zł netto za metr kwadratowy, w zależności od stanu lokalu oraz jego lokalizacji.
– Biznesplan dla sklepu franczyzowego jest tak skalkulowany, że od pierwszego miesiąca sklepy zarabiają na pokrycie kosztów bieżących. Zwrot inwestycji wyliczony jest natomiast na maksymalnie trzy lata – tłumaczy Jacek Kopij.


POPULARNE NA FORUM

Zarobić na stylu

CCC ma problemy, Reserved i Gino Rossi też. Ciuchy w retailu źle się sprzedają. _____________________ Pisanie prac magisterskich z socjologii

34 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Zarobić na stylu

Strona http://diamentysprzedazy.pl/ to blog zdradzający tajniki jubilerstwa, opisujący magię i moc biżuterii, jako dodatku do stroju. Mamy szeroki wybór subtelnych...

34 wypowiedzi
ostatnia 18.05.2018
Produkcja odzieży reklamowej. Warto inwestować?

Zgadzam się, że taka odzież to bardzo dobry wybór. Z tego co widzę, to w internecie jest wiele różnych firm i można spokojnie znaleźć coś dla siebie. Jeśli ktoś...

27 wypowiedzi
ostatnia 11.05.2018
Produkcja odzieży reklamowej. Warto inwestować?

Moim zdaniem warto inwestować w odzież reklamową. To praktyczne i uniwersalne gadżety które sprawdzą się w każdej branży. Osobiście polecam firmę Tech-Media, mają...

27 wypowiedzi
ostatnia 11.05.2018
Sklep z tanią odzieżą sportową

Tania odzież zawsze dobrze się sprzedaje. _____________________ Tematy prac licencjackich z logistyki

44 wypowiedzi
ostatnia 09.05.2018
Sklep z bielizną w dużej galerii - opłaca się?

Moim zdaniem też nie. ___________________ http://pracelicencjackielogistyka.pl/

10 wypowiedzi
ostatnia 09.05.2018
Sklep z tanią odzieżą sportową

Tania odzież jeszcze ujdzie. Drogie ciuchy w Polsce nie idą. ____________________ http://pracemagisterskiepedagogika.edu.pl/

44 wypowiedzi
ostatnia 08.05.2018
Hurtownik - opinie

This page gives you a lot of information. Thank you! subway surfers

11 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2018