24.03.2017

Supermarket jak inkubator

Carrefour Polska połączy siły ze start-upami technologicznymi. Efektem współpracy mają być nowe rozwiązania. Skorzystają na nich również franczyzobiorcy.

Carrefour uruchamia inkubator technologiczny na potrzeby handlu. W ten sposób chce poszukiwać i wdrażać innowacje, które będzie można zastosować w branży handlowej, a także wspierać rozwój polskiej przedsiębiorczości i młodych talentów.

Wnętrze sklepu Carrefour Express Fot. Carrefour Polska

Jeden ze sklepów Carrefour, w którym zastosowane zostały najnowocześniejsze koncepty handlowe, stanie się polem do testów nowych pomysłów wypracowanych w ramach inkubatora, np. aplikacji i rozwiązań cyfrowych usprawniających procesy biznesowe i obsługę klienta.

Właściciel marki udostępni wybranym start-upom specjalnie przygotowaną przestrzeń biurową o powierzchni 650 m2 w Warszawie. Równocześnie jeden ze sklepów Carrefour, w którym zastosowane zostały najnowocześniejsze koncepty handlowe, stanie się polem do testów nowych pomysłów wypracowanych w ramach inkubatora, np. aplikacji i rozwiązań cyfrowych usprawniających procesy biznesowe i obsługę klienta.

Sieć zaprasza do współpracy firmy zarówno rozpoczynające działalność, jak i z ugruntowaną pozycją w branży nowych technologii, a także uczelnie wyższe o profilu informatycznym lub handlowym.
– Inkubator Carrefour to pierwsze takie wdrożenie sieci handlowej w Polsce. Dostrzegamy olbrzymi potencjał intelektualny wśród małych, prężnych firm i uczelni działających nad Wisłą. To one będą kształtować przyszłość nowych technologii wykorzystywanych w krajowym, a także światowym biznesie. Mamy ambicję być nie tylko jednym z głównych graczy w obszarze handlu detalicznego, ale dzięki inwestycji w polskie start-upy zbudować znaczącą przewagę konkurencyjną i stać się synonimem firmy innowacyjnej – mówi Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska.

Partnerem przedsięwzięcia jest MADIFF, firma doradcza w zakresie innowacji cyfrowych i nowych technologii. To ona będzie bezpośrednio zaangażowana we współpracę ze startupami: oceni i wyselekcjonuje zgłaszane projekty, a później będzie wspierać ich rozwój. Wiąże się z tym również dostarczanie rozwiązań finansowych od momentu utworzenia do wejścia na giełdę oraz przyspieszenie ich ekspansji międzynarodowej.

Z rozwiązań powstających w inkubatorze docelowo korzystać będą franczyzobiorcy Carrefoura. W Polsce prowadzą oni 650 z ponad 800 sklepów pod francuskim szyldem.

Czas podsumowań

Podczas konferencji inaugurującej działalność inkubatora mowa była również o ubiegłorocznych dokonaniach Carrefoura oraz o planach na rok obecny. W 2016 roku francuska sieć powiększyła się nad Wisłą o dwa hipermarkety, 12 supermarketów i ponad 100 sklepów osiedlowych. Oprócz tego 32 sklepy zostały poddane renowacji, podobnie jak siedem centrów handlowych działających pod szyldem Carrefour. Firma wprowadziła nowe koncepty supermarketów – premium (zlokalizowane w galeriach handlowych i topowych lokalizacjach, oferujące głównie produkty najwyższej jakości) oraz urban (dostosowane do dużych miast, lokowane przy ruchliwych ulicach). Ubiegły rok był również czasem rozwoju platformy do zakupów online oraz intensywnej kampanii marketingowej, której twarzą jest aktor Jacek Braciak, wcielający się w rolę Napoleona.

W 2017 roku sieć będzie świętować będzie 20-lecie obecności na polskim rynku.
Carrefour będzie nadal promował kulturę opartą na innowacyjny podejściu do handlu, zarówno w centrali jak i w sklepach sieci, poprzez nowatorskie koncepty, produkty i formaty handlowe. Naszym największym wyzwaniem będzie rozwój nowoczesnych usług, które są odpowiedzią na realne potrzeby współczesnego konsumenta, jego styl życia i oczekiwania – powiedział Guillaume de Colonges, prezes i dyrektor generalny Carrefour Polska.