Próchnik na licencji
Próchnik to jedna z najstarszych polskich marek modowych. Swoją renomę na rynku odzieży męskiej buduje od 1948 roku. Sieć sprzedaży tworzy obecnie 30 salonów własnych. Teraz właściciel brandu chce zaoferować swoje doświadczenie i know-how franczyzobiorcom.
– Wprowadzenie franczyzy stanowi naturalny, kolejny krok w rozwoju sieci. Jest on podyktowany również sporym zainteresowaniem przedsiębiorców, którzy pytają o możliwość otwarcia sklepu Próchnik na licencji – mówi Robert Wójcicki, dyrektor operacyjny Próchnik.
Większość salonów marki działa w galeriach handlowych i to właśnie w nich należy w pierwszej kolejności szukać lokalizacji pod sklepy franczyzowe. Placówkę można uruchomić w miejscowości od 80 tys. mieszkańców, a inwestycja w remont, zakup mebli i dostosowanie lokalu do wytycznych franczyzodawcy wynosi ok. 1,5 tys. zł na metr kwadratowy powierzchni. Preferowany metraż sklepu wynosi między 80 a 90 m2, zatem trzeba się liczyć z łączną kwotą ok. 135 tys. zł. Na opłatę wstępną trzeba przeznaczyć 3 tys. zł, ale pierwszych 10 franczyzobiorców zostanie z niej zwolnionych. W biznesplanie należy przewidzieć również kapitał rezerwowy na pierwsze dwa miesiące działalności. Zazwyczaj tyle czasu mija, nim sklep zacznie zarabiać na pokrycie bieżących kosztów działalności.
– Zwrotu całkowitej zainwestowanej kwoty można natomiast spodziewać się po maksymalnie dwóch latach od startu – tłumaczy Robert Wójcicki.
Franczyzobiorca nie ponosi kosztów zakupu towaru, lecz otrzymuje go w depozyt. Przychody pochodzą natomiast z prowizji wypłacanej od osiągniętej sprzedaży – kasa fiskalna w salonie należy do franczyzodawcy. Dawca licencji zapewnia szkolenia dla franczyzobiorcy i jego pracowników. Partnerzy mogą liczyć na bieżącą opiekę i wsparcie zapewniane przez regionalnego kierownika sprzedaży. Nie zwalnia ich to jednak z aktywnej pracy na rzecz rozwoju swojej franczyzowej firmy.
– Od franczyzobiorców oczekujemy zaangażowania w biznes – podkreśla Robert Wójcicki.
Przyszłym franczyzobiorcom firma zapewnia wsparcie na każdym etapie współpracy: począwszy od doboru odpowiedniego lokalu, optymalizacji logistyki i zatowarowania, szkolenia pracowników, po pomoc w organizowaniu pracy funkcjonującego już salonu.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Uwielbia upiększać kobiety, kocha zarabiać pieniądze – to tajniki sukcesu Małgorzaty Ekert, właścicielki butiku Fashion Dream Team.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
– Postępowanie restrukturyzacyjne zmierza ku końcowi. Układ z wierzycielami spółki został podpisany – mówi Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
VIVE Profit chce zakończyć ten rok z siecią liczącą sto sklepów. Czy jest już blisko tej liczby?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.