14.04.2017

Nowa franczyza w modzie

Rodzinna firma modowa Dastan uruchomiła samodzielnie 25 salonów. Teraz chce podzielić się swoim przepisem na biznes z franczyzobiorcami.

Rodzinna firma od początku działalności wszystkie ubrania projektuje i produkuje w Polsce. W ofercie marki można znaleźć kolekcje zarówno formalnej, jak i bardziej casualowej odzieży męskiej. Jej wizytówką są jednak garnitury, od których produkcji rozpoczęła się działalność firmy. Odzież marki dostępna jest w ponad 120 sklepach multibrandowych, a także w tworzonej od pięciu lat sieci własnej, liczącej obecnie 25 salonów.
– Kolejnym krokiem jest rozwój sieci franczyzowej, której budowanie stało się celem na najbliższe kilka lat. W roku 2017 planujemy otworzyć od sześciu do ośmiu sklepów – własnych lub we współpracy z agentami – zapowiada Paulina Staniaszek, menedżer ds. rozwoju Dastan.

witryna sklepu Dastan Fot. Dastan

Lokalizacji odpowiedniej dla sklepu Dastan należy szukać w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Lokal powinien mieć między 70 a 90 m2 powierzchni.

Kto sprawdzi się w roli franczyzobiorcy? Zdaniem franczyzodawcy Dastan musi to być osoba pełna zaangażowania, kontaktowa, potrzebująca ciągłej interakcji z innymi.
– W handlu detalicznym najważniejsza jest zdolność pracy z klientem, budowanie więzi i bliskich relacji. W naszej firmie to jest właśnie najważniejsze – najwyższy poziom obsługi. Dobrze byłoby, gdyby kandydat interesował się modą i trendami, ale nie jest to koniecznie, my na pewno zarazimy go miłością do tego binzesu. Dobrze jednak, by miał już doświadczenie w handlu – mówi Paulina Staniaszek.

Franczyzobiorca Dastan nie ponosi kosztów zatowarowania, ponieważ współpraca opiera się na modelu depozytowym. Nie odprowadza również opłat licencyjnych do centrali, choć jest zobowiązany do przekazania kaucji zwrotnej w wysokości 10 tys. zł. Musi również ubezpieczyć przekazany mu towar na kwotę 150 tys. zł, a także podpisać weksel in blanco. W biznesplanie partner powinien przewidzieć środki na remont lokalu, a także na zakup wyposażenia placówki.
– Najtrudniej oszacować koszty remontu, bo wiele zależy od miejsca i stanu lokalu. Dla punktu wolnostojącego do remontu możemy założyć budżet 250-300 zł na m2 powierzchni, w przypadku lokalu w stanie surowym w galerii handlowej budżet na remont może się nie zamknąć w 800 zł na m2. Natomiast jeśli chodzi o wyposażenie, to powinna wystarczyć kwota 400 zł na m2 szacuje Paulina Staniaszek. – Warto zaznaczyć, że nasza propozycja współpracy dopuszcza również ewentualność, w której część lub całość kosztów ponoszonych na remont oraz wyposażeniu lokalu spoczywa na nas – franczyzodawcy.

Lokalizacji odpowiedniej dla sklepu Dastan należy szukać w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Lokal powinien mieć między 70 a 90 m2 powierzchni, być usytuowanym w centrum miasta lub w jego części handlowej, w sąsiedztwie sklepów z branży odzieżowej.

Franczyzodawca zapewnia pakiet szkoleń dla franczyzobiorcy i pracowników salonu, a także opiekę merytoryczną ze strony kierownika regionalnego. Przekazuje partnerom również darmowe oprogramowanie oraz sprzęt (kasy fiskalne i komputery) niezbędne do prowadzenia salonu.