Nowa franczyza w modzie
Rodzinna firma od początku działalności wszystkie ubrania projektuje i produkuje w Polsce. W ofercie marki można znaleźć kolekcje zarówno formalnej, jak i bardziej casualowej odzieży męskiej. Jej wizytówką są jednak garnitury, od których produkcji rozpoczęła się działalność firmy. Odzież marki dostępna jest w ponad 120 sklepach multibrandowych, a także w tworzonej od pięciu lat sieci własnej, liczącej obecnie 25 salonów.
– Kolejnym krokiem jest rozwój sieci franczyzowej, której budowanie stało się celem na najbliższe kilka lat. W roku 2017 planujemy otworzyć od sześciu do ośmiu sklepów – własnych lub we współpracy z agentami – zapowiada Paulina Staniaszek, menedżer ds. rozwoju Dastan.
Kto sprawdzi się w roli franczyzobiorcy? Zdaniem franczyzodawcy Dastan musi to być osoba pełna zaangażowania, kontaktowa, potrzebująca ciągłej interakcji z innymi.
– W handlu detalicznym najważniejsza jest zdolność pracy z klientem, budowanie więzi i bliskich relacji. W naszej firmie to jest właśnie najważniejsze – najwyższy poziom obsługi. Dobrze byłoby, gdyby kandydat interesował się modą i trendami, ale nie jest to koniecznie, my na pewno zarazimy go miłością do tego binzesu. Dobrze jednak, by miał już doświadczenie w handlu – mówi Paulina Staniaszek.
Franczyzobiorca Dastan nie ponosi kosztów zatowarowania, ponieważ współpraca opiera się na modelu depozytowym. Nie odprowadza również opłat licencyjnych do centrali, choć jest zobowiązany do przekazania kaucji zwrotnej w wysokości 10 tys. zł. Musi również ubezpieczyć przekazany mu towar na kwotę 150 tys. zł, a także podpisać weksel in blanco. W biznesplanie partner powinien przewidzieć środki na remont lokalu, a także na zakup wyposażenia placówki.
– Najtrudniej oszacować koszty remontu, bo wiele zależy od miejsca i stanu lokalu. Dla punktu wolnostojącego do remontu możemy założyć budżet 250-300 zł na m2 powierzchni, w przypadku lokalu w stanie surowym w galerii handlowej budżet na remont może się nie zamknąć w 800 zł na m2. Natomiast jeśli chodzi o wyposażenie, to powinna wystarczyć kwota 400 zł na m2 – szacuje Paulina Staniaszek. – Warto zaznaczyć, że nasza propozycja współpracy dopuszcza również ewentualność, w której część lub całość kosztów ponoszonych na remont oraz wyposażeniu lokalu spoczywa na nas – franczyzodawcy.
Lokalizacji odpowiedniej dla sklepu Dastan należy szukać w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Lokal powinien mieć między 70 a 90 m2 powierzchni, być usytuowanym w centrum miasta lub w jego części handlowej, w sąsiedztwie sklepów z branży odzieżowej.
Franczyzodawca zapewnia pakiet szkoleń dla franczyzobiorcy i pracowników salonu, a także opiekę merytoryczną ze strony kierownika regionalnego. Przekazuje partnerom również darmowe oprogramowanie oraz sprzęt (kasy fiskalne i komputery) niezbędne do prowadzenia salonu.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Uwielbia upiększać kobiety, kocha zarabiać pieniądze – to tajniki sukcesu Małgorzaty Ekert, właścicielki butiku Fashion Dream Team.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
– Postępowanie restrukturyzacyjne zmierza ku końcowi. Układ z wierzycielami spółki został podpisany – mówi Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
VIVE Profit chce zakończyć ten rok z siecią liczącą sto sklepów. Czy jest już blisko tej liczby?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.