Odzieżówka na zakręcie

Wskaźniki takie jak wysokie zatrudnienie, duża liczba pracujących czy rekordowo niskie bezrobocie, są dobrymi wiadomościami dla gospodarki. Dla nas oznacza to jednak, że coraz trudniej znaleźć wykwalifikowanego doradcę klienta do naszego salonu
Grzegorz Tokarczyk, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju PBH, franczyzodawcy marki Quiosque.
Środa
12.04.2017
Program 500+, zmiany na rynku pracy... Jak przedsiębiorcy radzą sobie z wyzwaniami? – odpowiada Grzegorz Tokarczyk z sieci Quiosque.
 

Jaki klimat do prowadzenia własnego biznesu panuje aktualnie w branży modowej?
Jest wiele czynników, które determinują kondycję naszej branży. Przede wszystkim warto tu wspomnieć o zmianach na rynku pracy. Wskaźniki takie jak wysokie zatrudnienie, duża liczba pracujących czy rekordowo niskie bezrobocie, są dobrymi wiadomościami dla gospodarki. Dla nas oznacza to jednak, że coraz trudniej znaleźć wykwalifikowanego doradcę klienta do naszego salonu. Wpływ na tę sytuację ma niewątpliwie wprowadzenie programu 500 +, dzięki któremu wiele kobiet zdecydowało się na pozostanie w domu i opiekę nad dziećmi, a to właśnie kobiety są najbardziej poszukiwanymi pracownikami w naszych sklepach. Przypomnę, że jesteśmy firmą odzieżową, która posiada w swej ofercie wyłącznie damską kolekcję.

Ważnym wydarzeniem było też podniesiecie od stycznia 2017 roku płacy minimalnej. Dla przedsiębiorców oznacza to oczywiście wyższe koszty. My nie boimy się tego, chcemy inwestować w ludzi. Weryfikacja płac, związana z nową ustawą, była dla nas impulsem do zmian w tym obszarze. Poszliśmy o krok dalej i od początku roku podnieśliśmy podstawowe wynagrodzenie wszystkim pracownikom naszych salonów ponad wymagane minimum oraz wprowadziliśmy nowy system motywacyjny.

Warto też wspomnieć o czynniku ekonomicznym takim jak relatywnie wysoki kurs dolara względem złotówki. Determinuje on sytuację firm produkujących za granicą wpływając na wyższe koszty zakupów i produkcji

Wszystkie te elementy sprawiają, że przedsiębiorcy w naszej branży ponoszą większe koszty, a tym samym muszę bardziej starać się o wyrównanie strat. Żyjemy w ciekawych ale jednocześnie bardzo wymagających dla branży czasach.

A czy widoczne są jakieś szczególne zmiany w zachowaniu i upodobaniach klientów?
Wśród naszych konsumentek obserwujemy nadal ten sam trend, a mianowicie upowszechnianie się Internetu w wielu dziedzinach. Dotyczy to obecności i komunikowania się poprzez portale społecznościowe, ale przede wszystkim zakupów on-line. Ten obszar cały czas rozwija się. Inwestujemy w niego, nie zapominając oczywiście o sprzedaży tradycyjnej.

Widzimy także, że nasze klientki chętniej robią zakupy w sklepach zlokalizowanych blisko ich miejsca zamieszkania, w sklepach które znają, w których nie są anonimowe. Jako firma, odpowiadamy na potrzeby naszych klientek. Chcemy być jak najbliżej nich. Realizujemy przyjętą przez nas strategię obecności zarówno w mniejszych, jak i większych centrach handlowych. Idealnie wpisuje się to w trend, który obserwujemy na rynku developerskim. Nadal powstaje wiele mniejszych galerii handlowych, które podkreślają lokalny charakter danego sklepu. Tam widzimy miejsce dla naszej marki.

Rozmawiał Grzegorz Morawski


POPULARNE NA FORUM

Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022
Sklep Z odzieżą używaną

Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2021
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?

Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2021
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.

38 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2021