Do spółki z ziemniakiem

W tej chwili marka prowadzi dwa własne lokale w Szczecinie i zaczęła poszukiwania franczyzobiorców. Koncept można otwierać w dwóch różnych formatach: fastfoodowym i restauracyjnym.
Środa
12.04.2017
Nowy franczyzowy koncept gastronomiczny można uruchomić i w formacie restauracyjnym, i jako fast food. Ile trzeba zainwestować?
 

Koncept Ziemniak i spółka – jak sama nazwa wskazuje – swoje menu opiera na kartoflach. Główny punkt menu to ziemniaki wypełnione różnym nadzieniem. Oprócz tego lokale serwują też m.in. podawane pod różną postacią placki ziemniaczane i frytki belgijskie.
Pracowałem kiedyś w Norwegii i tam zobaczyłem podobny koncept – opowiada Michał Rybarczyk, franczyzodawca Ziemniak i Spółka. – Postanowiłem przenieść go na nasz grunt. Nadziewane ziemniaki to też przysmak w Turcji czy Stanach Zjednoczonych, także w Rosji istnieje duża franczyzowa sieć lokali serwujących ten specjał.

W tej chwili marka prowadzi dwa własne lokale w Szczecinie i zaczęła poszukiwania franczyzobiorców. Koncept można otwierać w dwóch różnych formatach: fastfoodowym i restauracyjnym. Ten pierwszy jest przeznaczony głównie dla galerii handlowych. Według wyliczeń franczyzodawcy, w takiej lokalizacji trzeba w niego zainwestować ok. 200 tys. zł.
– Ta suma zawiera wszelkie koszty – zapewnia Michał Rybarczyk. – Nie tylko przystosowania i wyposażenia lokalu, ale też zatowarowania, kaucji dla galerii oraz zapas gotówki, konieczny na pierwsze miesiące działalności.
Lokale fast foodowe rentowność powinny uzyskać po trzech miesiącach działalności. Na zwrot z inwestycji trzeba natomiast czekać 16-20 miesięcy. Restauracja to format właściwszy dla lokalizacji przyulicznych. Na inwestycję trzeba w tym przypadku przeznaczyć ok. 130 tys. zł, a jej zwrot powinien nastąpić po 12-16 miesiącach.
Dla chętnych franczyzobiorców mamy w tej chwili konkretne propozycje lokalizacji, np. w Szczecinie, Rumii, Wrocławiu – zachęca Michał Rybarczyk.
Franczyzodawca pracuje też nad koncepcją food trucków, z niską kwotą inwestycji.

Oprócz pomocy w znalezieniu lokalizacji, licencjodawca zapewnia też m.in. cały system szkoleń dla franczyzobiorcy i personelu, wsparcie marketingowe, możliwość korzystania z rabatów wynegocjowanych u dostawców sieci.