26.04.2017

Spar rośnie na wiosnę

Do sieci dołączył kolejny supermarket. To już trzeci lokal marki w tym mieście.

Sieć Spar wzbogaciła się o supermarket w Rybniku, w województwie śląskim. To trzecia placówka sieci w mieście. Sklep został otwarty przy ulicy Gminnej 2 i działa w klasycznym formacie SPAR, przeznaczonym dla lokali o powierzchni od 200 do 1 tys. m2. Nowy sklep ma powierzchnię 202 m2 i będzie otwarty od poniedziałku do soboty w godzinach od 6.00 do 20.00.

Sklep Spar w Rybniku Fot. Spar Polska

Kandydat na franczyzobiorcę Spar Musi dysponować własnym lub wynajętym lokalem o powierzchni od 120 m2 do 2,5 tys. m2.

Franczyzobiorca rybnickiego marketu nie jest debiutantem w sieci Spar. Swój pierwszy sklep pod tym szyldem otworzył 12 lat temu w Książenicach. Jego nowy lokal położony jest przy jednej z głównych dróg miasta. Właściciel liczy, że dzięki tej lokalizacji uda mu się pozyskać klientów zarówno wśród mieszkańców najbliższej okolicy, jak i wśród przejezdnych.

Kandydat na franczyzobiorcę Spar powinien posiadać doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności, choć niekoniecznie w branży handlu artykułami spożywczymi. Musi również dysponować własnym lub wynajętym lokalem o powierzchni od 120 m2 do 2,5 tys. m2. Minimalna kwota inwestycji oraz opłaty licencyjne ustalane są indywidualnie z każdym partnerem.

Choć handel FMCG (dobrami szybko zbywalnymi) uchodzi za jedną z najbardziej konkurencyjnych branż, to właścicielom sklepów w sukurs przychodzą optymistyczne dane dotyczące sprzedaży detalicznej. Z najnowszej analizy przygotowanej przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield wynika, że Polska jest niekwestionowanym liderem w Europie pod względem dynamiki wzrostu sprzedaży detalicznej w przeliczeniu na jednego mieszkańca. Od 2004 r. wzrosła ona aż o 66 proc. W ostatnich pięciu latach zarówno zasoby powierzchni handlowej, jak i wartość sprzedaży wzrosły łącznie o jedną piątą. Według prognoz w następnych 10 latach Polska może liczyć na wzrost wydatków konsumenckich w przeliczeniu na jednego mieszkańca o 40 proc., co świadczy o coraz większej zamożności polskiego społeczeństwa.