Biuro rachunkowe: Księgi idą do lamusa

Jeśli kandydat prowadzi własne biuro rachunkowe, koszty przystąpienia do sieci Tax Care będą symboliczne, ponieważ placówki marki nie wymagają wielkiej powierzchni, a koszt ich wyposażenia ponosi centrala.
Piątek
28.04.2017
Rynek obliguje biura rachunkowe do korzystania z nowych technologii. Tax Care z nowoczesności zrobił główny atut swojej franczyzy.
 

Według danych GUS na rozdrobnionym rynku usług księgowych funkcjonuje ok. 70 tys. biur rachunkowych. Przeciętne biuro księgowe w Polsce obsługuje ok. 80 klientów. Według ekspertów, najpilniejszą potrzebą tego rynku są standardy jakości i nowe technologie. Wiele biur działa bowiem w oparciu o standardy z lat 90. i prowadzi tylko uproszczoną księgowość dla jednoosobowych firm. Większość dokumentów w takich biurach ma postać papierową, podczas gdy usługi rachunkowe zmierzają w kierunku całkowitej digitalizacji. Do informatyzacji usług księgowych zaczynają obligować instytucje państwowe. Jednym z takich bodźców jest dla rynku wprowadzenie jednolitego pliku kontrolnego (JPK), dla dużych, średnich i małych podmiotów, a od stycznia przyszłego roku również dla mikrofirm. Już na poziomie przygotowania i archiwizacji tych dokumentów wiele biur księgowych będzie musiało dostosować swoje możliwości do nowych przepisów. – Żeby biuro mogło nadążyć za potrzebami klientów i przepisami prawa, musi ponieść spore nakłady na modernizację rozwiązań IT. Samodzielne biuro rzadko może sobie na to pozwolić i tu z pomocą przychodzi franczyza – mówi Grzegorz Grodek, wiceprezes Tax Care.

Siła w technologii

Tax Care jest liderem rynku biur rachunkowych w Polsce. Przez ostatnie trzy lata firma rozwijała partnerski koncept współpracy z biurami rachunkowymi. W 2016 roku Tax Care wdrożył też pełną franczyzę i uruchomił pierwsze biura w oparciu o ten model współpracy. Obecnie w sieci Tax Care funkcjonuje 320 biur franczyzowych i partnerskich. Według Grzegorza Grodka, najcenniejsze we franczyzie Tax Care jest to, czego nie widać. Firma daje bowiem swoim franczyzobiorcom dostęp do nowoczesnych narzędzi informatycznych, za które samodzielne biuro rachunkowe musiałoby słono zapłacić.

Franczyzobiorcy Tax Care mają zagwarantowany dostęp do najnowszych rozwiązań. Mogą korzystać z autorskiego systemu do uproszczonej księgowości, systemu kadrowo-płacowego i pełnej księgowości. Firma zapewnia też szerokie wsparcie merytoryczne, dostęp do bezpłatnych szkoleń z PIT, CIT, VAT czy akcyzy, jak również szkoleń sprzedażowych. Do dyspozycji franczyzobiorców są także doradcy podatkowi i prawnicy. Wiceprezes Tax Care dodaje, że firma bardzo poważnie angażuje się w rozwijanie systemów i narzędzi informatycznych dla biur rachunkowych, z których korzystają również klienci (panel klienta w systemie księgowym).

W ramach pakietu partnerskiego i franczyzowego wprowadziliśmy usługę pełnego wsparcia informatycznego – nie tylko w zakresie systemu księgowego, ale też całego ekosystemu IT w biurze. Wszystko po to, by naszym partnerom i franczyzobiorcom ułatwić wdrażanie rozwiązań technologicznych. To jeden z elementów, które robią największe wrażenie na kandydatach – mówi menedżer.

Krok po kroku

Franczyzowe biura Tax Care otwierane są głównie w miastach powiatowych powyżej 20 tys. mieszkańców. Firma poszukuje franczyzobiorców pośród właścicieli funkcjonujących biur księgowych oraz samodzielnych księgowych, którzy chcieliby rozwinąć skrzydła pod marką Tax Care. Jeśli kandydat prowadzi własne biuro, koszty przystąpienia będą symboliczne, ponieważ placówki Tax Care nie wymagają wielkiej powierzchni, a koszt ich wyposażenia ponosi centrala.

Pierwszym zadaniem partnera Tax Care jest znalezienie lokalu o powierzchni co najmniej 30 m2, najlepiej usytuowanego na parterze. Po akceptacji lokalu przez franczyzodawcę, partner musi wyremontować pomieszczenie według standardów franczyzodawcy. Adaptacja to przede wszystkim pomalowanie ścian na biało, wykonanie podwieszanego sufitu i położenie wykładziny. Ostatni element to zapewnienie łącza internetowego. Według szacunków Tax Care, partner powinien zmieścić się w kwocie ok. 7 tys. zł. Wraz z opłatą wstęną (5 tys. zł) całość inwestycji zamknie się w kwocie ok. 12 tys. zł.

Kiedy lokal jest przygotowany, wkraczają ekipy franczyzodawcy i według przygotowanego wcześniej projektu, urządzają placówkę. Firma zapewnia pełne wyposażenie pomieszczenia: biurka, krzesła, fotele, stolik oraz kompletną wizualizację. Po stronie organizatora systemu pozostają również komputery, telefon, drukarki oraz systemy informatyczne. Jeśli biuro partnera prowadzi pełne księgi handlowe, Tax Care zapewnia również specjalny system oraz serwery do przechowywania i zabezpieczenia danych. Wartość wyposażenia placówki, Tax Care szacuje na 34 tys. zł.

Przy założeniu, że partner będzie sam pracował w biurze i dodatkowo zatrudni jednego pracownika, miesięczne koszty prowadzenia partnerskiego oddziału Tax Care powinny zamknąć się w kwocie ok. 6 tys. zł. Największą część stanowić będzie wynagrodzenie pracownika (ok. 3 tys. zł) oraz koszt najmu lokalu (1-2 tys. zł). Tax Care pobiera miesięczną opłatę franczyzową uzależnioną od zakresu prowadzonej księgowości oraz liczby stanowisk w biurze.

Właściciel i pracownik są w stanie obsłużyć ok. 100 podmiotów w stałej comiesięcznej współpracy. Z tego tytułu biuro partnera powinno zainkasować ok. 15 tys. zł miesięcznego przychodu. Sprzedaż produktów finansowych może przynieść ok. 5 tys. zł. Po odjęciu kosztów w kasie partnera zostanie więc ok. 14 tys. zł miesięcznego dochodu.


Profil mężczyzny
Łukasz Michalak
dziennikarz

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Atrakcyjne biznesy /01.05.2018

Podpowiadamy, w który biznes warto zainwestować, gdy ma się 50 lub 100 tys. zł oszczędności. Krok po kroku opisujemy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić burgerownię, biuro podróży, produkcję drukarek 3D i sklep z odzieżą do porodu. Prezentujemy pomysły na własny bank za 40 tys. zł. Zdradzamy tajniki franczyzy.

Jak zarabiać na wynajmie? /30.03.2018

Krok po kroku opisujemy, jak zarabiać na wynajmie mieszkań i lokali. Sprawdzamy, który biznes sezonowy jest najbardziej zyskowny. Radzimy, jak rozwinąć sieć franczyzową za granicą. Jarosław Szanajca, założyciel Dom Development, opowiada nam jak zbudował firmę gigant od zera.

Awans na swoim /02.04.2018

– Dzięki franczyzie przeszłam do wyższej ligi i awansowałam we własnej firmie – mówi Joanna Babiło, franczyzobiorczyni Tax Care z Gryfic.

Fakturowa rewolucja /06.03.2018

Grupa Idea Bank ma jasny cel: chce wyeliminować papierowe faktury z życia gospodarczego w Polsce. I wie, jak go osiągnąć.

POPULARNE NA FORUM

Zabezpieczenie BHP na magazynie

For Business endeavors or Business Marketing, TheTexting is the Best Bulk SMS Service Provider Company In USA which offers far as well as redid / customized informing stage. We...

2 wypowiedzi
ostatnia 15.08.2018
Zabezpieczenie BHP na magazynie

A myśleliście już o innych kwestiach, jak na przykład taśmy antypoślizgowe? To są również bardzo ważne elementy. Polecam zajrzeć na stronę...

2 wypowiedzi
ostatnia 14.08.2018
znaki bhp

Najpierw trzeba ten magazyn odpowiednio urządzić. Mam na myśli chociażby kwestie związane z BHP. Znaki i różne inne oznaczenia - to podstawa. Dlatego polecam Wam rzucić...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.08.2018
Firma bankrutuje - co robić?

A może sprzedaj firmę ? Wyceń ją w firmie, ja akurat korzystałam z https://www.blueoak.pl/uslugi/wyceny_przedsiebiorstw i może to załata trochę twoją dziurę budżetową

46 wypowiedzi
ostatnia 09.08.2018
Firma bankrutuje - co robić?

Jak firma bankrutuje to koniecznie musisz złożyć wniosek o upadłość. w Innym wypadku możesz ponosić odpowiedzialność odszkodowawczą wobec wierzycieli, a nawet...

46 wypowiedzi
ostatnia 06.08.2018
Jak radzić sobie z ochroną danych osobowych w firmie?

This really interesting post. Thanks for sharing! Visit https://spotify-webplayer.com to create spotify web player account.

16 wypowiedzi
ostatnia 06.08.2018
Jak odzyskać odszkodowanie po wypadku komunikacyjnym?

Serdecznie polecam znaną mi osobiście kancelarię prawną. Usługi są profesjonalne, osoba, która ją prowadzi, jest godna zaufania. Przyjmuje wiele spraw wszelkiego typu,...

81 wypowiedzi
ostatnia 01.08.2018
księgowość internetowa

Mój znajomy korzysta z usług firmy tax experts. Oferuje ona tanią księgowość dla małych firm, doradztwo podatkowe i biznesowe. Myślę, że warto zapoznać się z ich...

3 wypowiedzi
ostatnia 31.07.2018