W wyniku wprowadzenia nowej strategii marka Freshmarket może zniknąć z rynku. Niewykluczone, że wszystkie sklepy Żabki będą działać pod jednym szyldem.
Sobota
29.04.2017
Nowy właściciel zdradził swoje plany wobec sieci. Szykują się zmiany.
 

Przejęcie stało się faktem. Fundusz CVC Capital Partners otrzymał odpowiednie zgody antymonopolowe i oficjalnie stał się posiadaczem spółki Żabka Polska i należących do niej sieci Żabka oraz Freshmarket. Nowy właściciel chce wykorzystać swoje doświadczenie w budowaniu firm z branży detalicznej, by umocnić pozycję rynkową swojego nabytku. I zapowiada wdrożenie nowej koncepcji rozwoju, która ma być odpowiedzią na trendy wspierające wzrost segmentu „modern convenience” – czyli nowoczesnych sklepów będących blisko klienta i umożliwiających szybkie, wygodne zakupy.

Inspiracją dla nowych porządków w Żabce mają być potrzeby polskich konsumentów. Sieć Żabka zmienia się nie tylko wizualnie, wraz z nową identyfikacją sklepów, ale również pod względem oferowanych produktów i usług. Asortyment Żabki dostowany jest do nowych trendów żywieniowych, kształtowanych m.in. przez zwiększone tempo życia klientów. Przygotowywane są rozwiązania polegające na poszerzeniu oferty sklepów w ramach kluczowych kategorii o produkty świeże, zdrowe i gotowe do spożycia. Będą to nie tylko tradycyjne smaki zamknięte w nowoczesnej i poręcznej formie, ale również przekąski z elementami egzotyki np. z nasionami chia czy japońskie onigiri. Oferta Żabki powiększa się również o dodatkowe usługi jak np. WiFi, cały pakiet usług i małej gastronomii pod nazwą Żabka Cafe, oraz obsługę okresowych potrzeb, jak możliwość wypłacenia gotówki czy zapłacenia podstawowych rachunków. Ich zakres dla poszczególnych sklepów dostosowywany będzie modułowo w zależności od potrzeb klientów w danym miejscu.
Dzięki rozszerzeniu asortymentu i zmianie formatu sklepów nowa strategia rozwoju Żabki ma stanowić źródło zarówno bieżącego, jak i długofalowego wzrostu. Wcześniej został opracowany nowoczesny system franczyzowy umacniający rolę przedsiębiorców prowadzących sklepy pod szyldem Żabki. Wiele z proponowanych w strategii rozwiązań zostało już przetestowanych w wybranych sklepach i trafia do pozostałych placówek. Kolejne innowacje będą sukcesywnie weryfikowane przez klientów i w przypadku pozytywnego przyjęcia, konsekwentnie wdrażane – mówi Tomasz Suchański, prezes Żabki.

Żabka Polska, właściciel sieci sklepów spożywczych Żabka i Freshmarket, jest obecnie liderem segmentu „modern convenience” w Polsce, a w konsekwencji jedną z największych tego typu marek w Europie. Na przestrzeni 19 lat swojej działalności Żabka, z pojedynczych punktów w Poznaniu, rozrosła się do sieci ponad 4,6 tys. sklepów franczyzowych w całej Polsce. Obecnie w ramach konceptu działa ponad 3,5 tys. małych przedsiębiorców, którzy łącznie w 2016 roku wygenerowali sprzedaż w wysokości 6,4 mld zł.
Segment sklepów convenience ma przed sobą olbrzymi potencjał rozwoju. Obecnie Żabka jest liderem w tym obszarze, a planowana przez zarząd strategia jeszcze bardziej ugruntuje jej pozycję. Wierzę, że dzięki międzynarodowemu doświadczeniu oraz wiedzy zdobytej przy innych projektach jesteśmy w stanie wspomóc małe przedsiębiorstwa działające w ramach firmy Żabka i przyczynić się do ich dynamicznego rozwoju – mówi Krzysztof Krawczyk, szef CVC w Polsce.

Nowi właściciele Żabki zapowiadają, że będą starali się unifikować obie sieci działające w ramach spółki, czyli Żabkę i Freshmarket. W atrakcyjnych lokalizacjach szyldy Freshmarket mają być zmieniane na Żabkę. Niewykluczone zatem, że docelowo wszystkie sklepy będą działać pod jednym logo.