08.05.2017

Pieniądze na boisku

Extraliga.pl, organizująca rozgrywki piłkarskie dla amatorów, chce się rozwijać we franczyzie.

- Naszą ambicją jest stworzenie największej ogólnopolskiej ligi szóstek piłkarskich dla amatorów - mówi Jarosław Szwiec, dyrektor generalny projektu Extraliga.pl.

Piłkarze podczas gry Fot. Extraliga.pl

Partnerzy Extraligi.pl nie muszą inwestować gotówki, a zarabiać zaczynają już w pierwszym sezonie rozgrywek piłkarskich.

Szóstek, bo tylu piłkarzy wybiega na boisko w formule zawodów przyjętej przez Exraligę. Firma w najbliższym czasie chce organizować zawody w 32 miastach Polski. Obecnie funkcjonują one w Bydgoszczy, Grudziądzu, Ełku, Ostródzie, Słupsku, Kobylnicy, Lublinie, Nowym Targu i Rzeszowie. W jednym mieście może funkcjonować wiele lig. Dla przykładu w Lublinie funkcjonują trzy poziomy rozgrywek.
- Organizujemy zawody w sezonie letnim i jesiennym, z profesjonalną otoczką medialną - mówi Jarosław Szwiec.

Potencjalni franczyzobiorcy powinni dysponować dostępem do boiska typu orlik lub boiska pełnowymiarowego, które może zostać podzielone na dwa mniejsze.
- Nie muszą oni inwestować gotówki w ten koncept biznesowy, a zarabiać zaczną już w pierwszym sezonie rozgrywek piłkarskich - zapewnia Jarosław Szwiec.

Do wyboru są dwa modele współpracy. W pierwszym partner zleca Extraliga.pl organizację ligi, a sam zajmuje się obsługą otoczki medialnej związanych z nią wydarzeń, m.in.: prowadzi serwis internetowy, nagrywa wideo z meczów, zajmuje się pisaniem artykułów ligowych, dba o poprawne przeprowadzenie rozgrywek w swoim mieście. I na tym zarabia.
- W drugim modelu to twórca bądź organizator ligi zgłasza się do nas. Ubieramy ją w nasz brand i dajemy wsparcie. Partner musi się liczyć z jednorazową opłatą licencyjną rzędu 1 tys. zł oraz opłaceniem licencji rocznej w wysokości 15 proc. puli wpisowego od wszystkich zespołów w sezonie. Przy tym wpisowe od każdego zespołu w zależności od oprawy medialnej j i liczby meczów sięga od 549 zł do 1349 zł. Każda liga musi liczyć minimum 8 zespołów - mówi Jarosław Szwiec.

Dwa razy w roku Extraliga.pl organizuje spotkania z partnerami, na których uczą się oni, w jaki sposób mogą zarobić lub pozyskać dodatkowe pieniądze na współpracy - m.in. pozyskując partnerów i sponsorów.

Drużyny za osiągane sukcesy sportowe otrzymują nagrody - vouchery na sprzęt sportowy, puchary. Firmy sponsorujące zespoły w rozgrywkach Extraliga.pl mają dzięki temu również dobrą reklamę, zyskując rozpoznawalność marki lokalnie i ogólnopolsko. Najlepsze drużyny z każdego miasta raz w roku mierzą się na
poziomie ogólnopolskim a zwycięzca w nagrodę wyjeżdża na mecz jednej z europejskich lig, z przelotem i zakwaterowaniem. W tym roku zwycięzca turnieju poleciał do Mediolanu na 3 dni, z wejściem na mecz Serie A: AC Milan vs Genoa.

Ligę najczęściej tworzą byli zawodnicy sportowi, pracownicy firm, lub sami ich właściciele. Mogą one funkcjonować w każdym, nawet najmniejszym mieście. Warunkiem jest minimum 8 zespołów oraz spełnianie jakościowych standardów współpracy, wyznaczonych przez Extraliga.pl.
- W kilku miastach zrezygnowaliśmy już ze współpracy z ligami, właśnie dlatego, że nie spełniały naszych standardów. Zależy nam na jakości, chcemy tworzyć profesjonalne rozgrywki, tak, żeby nasi zawodnicy mogli się poczuć jak w Ekstraklasie - mówi Jarosław Szwiec.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Dominika Pronarska

dziennikarz
Napisz do autora