Franczyza od znanego kucharza
Kurt Scheller
Skąd wziął się pomysł na otwarcie Kurt Scheller Bistro?
To nie był przypadek. Podróżowałem po całym świecie. Mieszkałem w różnych miejscach, gdzie uczyłem się kuchni regionalnych. Przez ten czas zdobyłem wiele cennych doświadczeń. W 1991 roku. podjąłem decyzję o przyjeździe do Polski. Zakochałem się w Polsce. Miałem po drodze jeszcze kilka różnych światowych kulinarnych epizodów ale widocznie Polska jest mi pisana. I nie żałuję, że tu jestem. Moja przygoda z Kurt Scheller Bistro zaczęła się od poszukiwań miejsca, w którym czułbym się dobrze. Do tego namówił mnie mój przyjaciel. Chcieliśmy stworzyć miejsce otwarte na ludzi ceniących dobry smak i jakość. Zaczęliśmy od podróży po Polsce, w celu sprawdzenia ofert bistro. Chciałem sprawdzić smak i jakość. W Polsce na palcach jednej ręki można policzyć lokale z segmentu premium, które zdecydowały się na rozwój poprzez franczyzę. Dlaczego tak trudno stworzyć cieszący się powodzeniem system franczyzowy? Wśród sieci królują pizzerie, bez problemu znajdziemy restauracje z kuchnią arabską, coraz większą popularnością cieszą się też sushi bary czy bary szybkiej obsługi, ze świecą szukać można bistro z wysoką jakością.
Podczas powstawania koncepcji naszego bistro zrodziła się myśl, aby stworzyć kuchnię otwartą. Myślę, że ten pomysł był bardzo trafny, bo tego rodzaju bistro to nowość na kulinarnej mapie Polski, a ludzie mają chęć uczestniczenia w spektaklu, jaki się tworzy podczas przygotowywania potraw. Wiem, jak powinna wyglądać praca na każdym stanowisku i czego muszę wymagać od pracowników, dlatego nasz projekt opieramy na jednolitych standardach obsługi klienta. Fundamentalną ideą franczyzy Kurt Scheller Bistro jest utrzymanie obowiązujących standardów jakości, ale także stale dążymy do ich podwyższania. Ta idea według nas jest kluczowym aspektem prowadzenia przedsiębiorstwa. Franczyza Kurt Scheller Bistro działa właśnie według jasnych standardów, co jest olbrzymim atutem dla franczyzobiorców. Wymagam, aby wszystko było dopięte na ostatni guzik. Wtedy ten system się po prostu sprawdza. Wszystko, zaczynając od receptury a kończąc na wystroju wnętrza jest głęboko przemyślane i dopracowane w każdym detalu. Przy tak dopracowanej koncepcji znacząco ograniczone jest ryzyko niepowodzenia prowadzonej działalności. Dobra franczyza oznacza bowiem prowadzenie biznesu pod znaną marką, w ramach sprawdzonego konceptu. Sprawdziłem to tworząc tą ideę.
W menu kluczową kwestią jest przestrzeganie receptur. Kucharze często modyfikują skład, smak i wygląd potraw przez co trudno jest mówić o obowiązującej w sieci standaryzacji. Wierzę, że każde danie można przyrządzić tak, aby było smaczne, dlatego chcę przekazać innym zdobyte przez lata doświadczenie. Chciałbym, aby moje poczucie smaku, moje receptury i koncepcja kuchni były dostępne w wielu miejscach w Polsce stąd też między innymi zrodziła się idea Kurt Scheller Bistro w postaci franczyzy.
Stworzyliśmy oryginalną i prostą aranżację, która jest do odwzorowania w każdym nowo otwieranym punkcie.
Aby sprawnie i efektywnie zarządzać Kurt Scheller Bistro potrzebne jest zarówno doświadczenie, jak i określone cechy charakteru i predyspozycje. Niestety tych ostatnich nie zagwarantuje nam nawet najlepszy system franczyzowy.
Co wyróżnia system franczyzowy Kurt Scheller Bistro?
Przystąpienie do sieci Kurt Scheller Bistro na zasadzie franczyzy nie wymaga posiadania dużego kapitału. Franczyzobiorca otrzymuje szereg szkoleń, które pozwalają w sprawdzony sposób osiągnąć sukces. Jako franczyzodawca wspieramy sprzedaż za pomocą akcji marketingowych promując rozpoznawalność marki. Pomagamy w alokacji asortymentu, prowadzimy systemy motywacyjne dla pracowników.
Kto może zostać waszym franczyzobiorcą?
Przede wszystkim sprawdzamy zaangażowanie do prowadzenia działalności pod naszą marką i zdolność finansową. Potencjalny franczyzobiorca powinien mieć doświadczenie gastronomiczne ale najważniejsze jest zaangażowanie w prowadzeniu działalności.
Ile franczyzowych bistro zamierzacie otworzyć w najbliższym czasie?
Zakładamy wzrost liczby bistro na terenie Polski. Wzbogacając naszą ofertę stajemy się coraz bardziej atrakcyjni na rynku franczyz. Na początku nie chcieliśmy rozpowszechniać informacji o tym, że oferujemy Kurt Scheller Bistro jako franczyzę, ponieważ zależało nam na tym, aby sprawdzić i dopracować każdy szczegół. To wszystko działo się na zasadzie poczty pantoflowej i ludzi, którzy po odwiedzeniu naszego wzorcowego lokalu i spróbowaniu naszego menu, doszli do wniosku, że to byłby dobry pomysł na biznes. Dziś ujawniamy się.
Rozmawiała Anna Smolińska
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Na Targach Franczyza 15 i 16 marca nie zabraknie gastronomii. I tej sezonowej, i tej całorocznej.
Obserwuje się rosnące zainteresowanie kuchnią japońską wśród konsumentów, co przekłada się na wzrost liczby restauracji oferujących sushi.
Franczyzodawca Tawerny Pepe Verde ma duże doświadczenie w gastronomii. Chce się nim podzielić z licencjobiorcami.
– Nasz koncept franczyzowy to biznes z niską kwotą wejścia – mówi Michał Kłusek, franczyzodawca AM AM Kebab.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Decydując się na własną firmę, mamy do wyboru dwie drogi – zbudować ją od podstaw lub zainwestować w sprawdzony pomysł na biznes. Właśnie nadarza się idealna okazja, żeby skorzystać z drugiego rozwiązania, bowiem 15-16 marca na PGE Narodowym odbędą się Targi Franczyza.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Czy zielona energia to moda, ideologia czy szansa na zarobienie dużych pieniędzy? Piotr Markowski z Corab SA wyjaśnia, w które biznesy z branży OZE warto inwestować.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali