Sobota
20.05.2017
Amerykańska agencja reklamy uwierzyła w polski rynek. Chce otworzyć u nas 60 agencji.
 

Signarama, amerykańska agencja reklamy, która działa w 60 krajach i prowadzi już ok. 1,5 tys. agencji reklamy, wchodzi na polski rynek z ofertą franczyzową. – Właściciele zauważyli, że polski rynek rozwija się bardzo dynamicznie, a jego potencjał nie jest do końca wykorzystany. Do tego franczyza w Polsce coraz lepiej się rozwija. Jeszcze niedawno mało kto znał znaczenie tego pojęcia, a dzisiaj coraz więcej osób zmęczonych pracą dla kogoś marzy o tym, żeby pójść na swoje. Franczyza daje taką możliwość w uproszczony sposób – tłumaczy powody tej decyzji Łukasz Małecki, prezes polskiego oddziału Signaramy. Dodaje, że obecnie działa jeden punkt franczyzowy w Polsce. Do końca tego roku mają ruszyć kolejne trzy, a docelowo firma chce ich otworzyć sześćdziesiąt. W grę wchodzą miasta powyżej 150 tys. mieszkańców. Franczyzobiorcy nie muszą się znać na reklamie.

Aż 80 proc. naszych franczyzobiorców nigdy nie miało styczności z agencją reklamy, a 20 proc. to byli pracownicy agencji reklamy albo osoby prowadzące inne agencje, które przebrandingowały się na Signaramę. Szukamy ludzi z entuzjazmem, który sprawi, że będą lubiani przez naszych klientów, a to z kolei przełoży się na sprzedaż. Współpraca będzie bowiem polegać na bardzo bliskich kontaktach z klientem – mówi Łukasz Małecki. Podkreśla także, że wymaga ona ciągłego szkolenia się. – Dajemy gotowe rozwiązania, ale nie zostawiamy franczyzobiorcy samemu sobie. Szkolenia i analizy mają charakter ciągły, pomagamy w trakcie trwania współpracy a nie tylko na początku – zapewnia Łukasz Małecki.

Przestrzega, że franczyza będzie też wymagała pełnego zaangażowania i ciężkiej pracy. Kwota inwestycji zależy od tego, czy franczyzobiorca będzie chciał mieć własną produkcję reklam czy biuro sprzedaży. Minimum to 50 tys. zł. Na zwrot można liczyć w ciągu roku a maksymalnie po 1,5 roku. Przy tym podczas współpracy franczyzobiorca uiszcza opłatę franczyzową rzędu 6 proc. obrotu.

Opłata ta zmniejsza się jednak w miarę wzrostu obrotów, do 3 proc. Franczyzobiorcy, którzy przekroczą 1 mln zł obrotu, zostaną całkowicie zwolnieni z opłaty – mówi Łukasz Małecki. Twierdzi, że to system, który ma motywować franczyzobiorców do osiągania możliwie najwyższych obrotów. Jednocześnie nie zakłada on, że wszyscy będą co miesiąc osiągać ponad 1 mln zł obrotu. – Niełatwo osiągnąć taki pułap, ale gdyby się tak zdarzyło, to z pewnością taki franczyzobiorca będzie chciał otworzyć z nami kolejną agencję reklamy – tłumaczy.

Jego zdaniem Signarama na dość tłocznym dzisiaj rynku agencji reklamowych wyróżnia się kompleksowością swoich usług. – Klient nie tylko dostaje gotowy produkt, ale również szkolenie i informacje o tym, jak się najlepiej zareklamować, w co warto zainwestować, a co już na obecnym rynku nie działa – mówi Łukasz Małecki.


Profil kobiety
Dominika Pronarska
dziennikarz
/1/
ZOBACZ WIĘCEJ

POPULARNE NA FORUM

Reklama w social media

Nie skupiałbym się tylko na Social Media. Według mnie fajny pomysł mieli Ci od platformy Whitepress...

8 wypowiedzi
ostatnia 17.07.2018
Jaka drukarnia online?

Teraz bardzo popularne stają się drukarki 3d i to własnie w nich widziałbym przyszłość. Coraz więcej firm zajmuje się świadczeniem usług, które są związane...

139 wypowiedzi
ostatnia 17.07.2018
Jaka drukarnia online?

Teraz bardzo popularne stają się drukarki 3d i to własnie w nich widziałbym przyszłość. Coraz więcej firm zajmuje się świadczeniem usług, które są związane...

139 wypowiedzi
ostatnia 17.07.2018
Jaka drukarnia online?

Teraz bardzo popularne stają się drukarki 3d i to własnie w nich widziałbym przyszłość. Coraz więcej firm zajmuje się świadczeniem usług, które są związane...

139 wypowiedzi
ostatnia 17.07.2018
Jaka drukarnia online?

Teraz bardzo popularne stają się drukarki 3d i to własnie w nich widziałbym przyszłość. Coraz więcej firm zajmuje się świadczeniem usług, które są związane...

139 wypowiedzi
ostatnia 17.07.2018
Gdzie najtaniej zamówić banery reklamowe?

Mogę również polecić firmę www.lakman.pl, która jest świetnym producentem materiałów reklamowych. W ich ofercie znajdziecie m.in. ekspozytory na półkę oraz w...

100 wypowiedzi
ostatnia 16.07.2018
Filmy reklamowe oraz ich produkcja

Moje biuro turystyczne powstało kilka lat temu, kiedy nie było w moim mieście jeszcze takiej konkurencji, jaka jest teraz. W tej branży trzeba być naprawdę dobrym, by...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.07.2018
Księgowość we własnej firmie

Ja bym w to nie wchodziła. Przepisy się zmieniają, trzeba być na bieżąco, odpowiedzialność jest spora, a jednak ewentualne oszczędności nie sa tego warte. Nie wiem...

95 wypowiedzi
ostatnia 15.07.2018