24.05.2017

Pizza szturmuje stolicę

New York Pizza Department otworzył swój pierwszy lokal w Warszawie. Franczyzodawca liczy, że pierwszy z wielu.

Pierwszy warszawski lokal sieci powstał w dzielnicy Bielany, przy ul. Sokratesa. Znajduje się w ciągu lokali użytkowych, na nowo powstałym osiedlu mieszkaniowym. Początkowo franczyzobiorca zakładał otwarcie pizzerii w formacie ekspres, czyli realizującej wyłącznie zamówienia na wynos i w dostawie. Jednak udało się zmieścić cztery stoliki i dzięki temu możliwa jest również konsumpcja na miejscu.
– Nie ukrywam, że z wejściem sieci do Warszawy wiążemy duże nadzieje – mówi Tomasz Jench, franczyzodawca New York Pizza Department. – Po pierwsze zapewni to dużo większą rozpoznawalność marki. Po drugie stolica ma duży potencjał, jest tu miejsce na sporą liczbę lokali. Już prowadzimy rozmowy z kolejnymi chętnymi na uruchomienie naszej pizzerii w stolicy.

Restauracja New York Pizza Department Fot. New York Pizza Department

Obecnie pod szyldem NYPD działa już 17 pizzerii. W tym roku uruchomiła już także lokal w Rzeszowie, wkrótce ruszają dwa kolejne: w Ostrowie Wielkopolskim i Bydgoszczy.

Obecnie pod szyldem NYPD działa już 17 pizzerii. W tym roku firma uruchomiła już także lokal w Rzeszowie, wkrótce ruszają dwa kolejne: w Ostrowie Wielkopolskim i Bydgoszczy.
Większość lokali otwiera się w formacie ekspres, realizującym wyłącznie zamówienia na wynos i w dostawie. Kwota inwestycji w wyposażenie zaczyna się tu od 35 tys. zł. Do tego należy doliczyć koszty remontu i adaptacji pomieszczeń. Pod logo New York Pizza Department można jednak też otworzyć tradycyjną pizzerię, z konsumpcją na miejscu. W tym przypadku inwestycja jest nieco większa. Należy liczyć się z wydatkiem od 55 tys. zł na wyposażenie, plus koszty remontu. W obu przypadkach jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł netto, a opłata miesięczna to 1 tys. zł. Jest też możliwa trzecia opcja – New York Pizza by night. To propozycja dla tych, którzy już prowadzą pizzerię, ale chcą poszerzyć działalność. Lokal wówczas dodatkowo pracuje w nocy, a dokładnie w czwartki, piątki i soboty od godz. 23 do 3-4 rano, realizując tylko zamówienia w dostawie.

Z założenia koncept jest przeznaczony dla miast powyżej 30 tys. mieszkańców. Lokale zyskują rentowność w 2-3 miesiącu działalności.