Idealnym kandydatem na franczyzobiorcę DepilConcept jest osoba, która mając doświadczenie w pracy na etacie w korporacji lub innej firmie świadomie podejmuje decyzję o pracy na własny rachunek.
Mariusz Włoczkowski, dyrektor rozwoju DepilConcept
Niedziela
04.06.2017
Gabinet, który ma w ofercie wszystkie usługi, nie wyróżnia się niczym na rynku. A to błąd – mówi Mariusz Włoczkowski, dyrektor rozwoju DepilConcept.
 

Jak rozwija się rynek usług kosmetycznych w Polsce?
Bardzo szybko. Należy do najszybciej rozwijających się rynków w naszym kraju. Jego wartość szacowana jest na 1,4 mld złotych i rośnie o około 10 proc. rocznie.

Ale też konkurencja duża… Jest tu miejsce dla nowych firm?
Na polskim rynku funkcjonuje kilkadziesiąt tysięcy salonów kosmetycznych, głównie małych, opierających działalność na grupie stałych i lojalnych klientów. Większość gabinetów prowadzona jest przez osoby związane z kosmetyką, które same wykonują zabiegi, ale w większości nie dysponują doświadczeniem biznesowym. W pewnym sensie panuje przekonanie, że najważniejsze jest poszerzanie zakresu usług, bo z samej specjalizacji trudno wyżyć. Tymczasem jest odwrotnie – gabinet, który ma w ofercie wszystko, nie wyróżnia się niczym na rynku. Nasze klientki są coraz bardziej świadome, wyedukowane i wymagające. Oczekują pogłębionej, profesjonalnej wiedzy, a w naszych gabinetach spodziewają się znaleźć zabiegi na najwyższym poziomie, zgodne z najnowszymi trendami i wiedzą z dziedziny kosmetologii oraz wykonane przy użyciu nowoczesnych urządzeń. Takie gabinety są na rynku potrzebne i jest dla nich miejsce, o czym świadczy zainteresowanie naszych franczyzobiorców otwarciem kolejnych punktów.

Czy franczyzobiorca Depil Concept musi mieć doświadczenie branżowe?
Nie. Idealnym kandydatem na franczyzobiorcę DepilConcept jest osoba, która mając doświadczenie w pracy na etacie w korporacji lub innej firmie świadomie podejmuje decyzję o pracy na własny rachunek. Musi też rozumieć, jak dużo pracy należy włożyć w rozwój firmy, i wiedzieć, że nic nie zrobi się samo. W DepilConcept odnajdą się również osoby, które prowadziły już własny biznes, ale do sukcesu zabrakło im trochę wiedzy i wsparcia.

Jakie są najważniejsze cechy dobrego franczyzobiorcy?
Po pierwsze świadomość. Decyzja o założeniu własnej firmy musi być przemyślana w pełni świadoma. We franczyzie niezmiernie ważna jest również postawa – franczyzobiorca musi pamiętać, że franczyza to jego biznes i nic nie zastąpi jego osobistego zaangażowania. Franczyzobiorca nie może też samodzielnie modyfikować systemu lub selektywnie traktować know-how franczyzodawcy. System franczyzowy to całość, pewien zbiór sprawdzonych praktyk biznesowych, których stosowanie zapewnia sukces, ale wymaga konsekwentnej realizacji i codziennego wykonywania ściśle określonych czynności.

Rozmawiał Łukasz Michalak