Specjalizacja to podstawa
Mariusz Włoczkowski, dyrektor rozwoju DepilConcept
Jak rozwija się rynek usług kosmetycznych w Polsce?
Bardzo szybko. Należy do najszybciej rozwijających się rynków w naszym kraju. Jego wartość szacowana jest na 1,4 mld złotych i rośnie o około 10 proc. rocznie.
Ale też konkurencja duża… Jest tu miejsce dla nowych firm?
Na polskim rynku funkcjonuje kilkadziesiąt tysięcy salonów kosmetycznych, głównie małych, opierających działalność na grupie stałych i lojalnych klientów. Większość gabinetów prowadzona jest przez osoby związane z kosmetyką, które same wykonują zabiegi, ale w większości nie dysponują doświadczeniem biznesowym. W pewnym sensie panuje przekonanie, że najważniejsze jest poszerzanie zakresu usług, bo z samej specjalizacji trudno wyżyć. Tymczasem jest odwrotnie – gabinet, który ma w ofercie wszystko, nie wyróżnia się niczym na rynku. Nasze klientki są coraz bardziej świadome, wyedukowane i wymagające. Oczekują pogłębionej, profesjonalnej wiedzy, a w naszych gabinetach spodziewają się znaleźć zabiegi na najwyższym poziomie, zgodne z najnowszymi trendami i wiedzą z dziedziny kosmetologii oraz wykonane przy użyciu nowoczesnych urządzeń. Takie gabinety są na rynku potrzebne i jest dla nich miejsce, o czym świadczy zainteresowanie naszych franczyzobiorców otwarciem kolejnych punktów.
Czy franczyzobiorca Depil Concept musi mieć doświadczenie branżowe?
Nie. Idealnym kandydatem na franczyzobiorcę DepilConcept jest osoba, która mając doświadczenie w pracy na etacie w korporacji lub innej firmie świadomie podejmuje decyzję o pracy na własny rachunek. Musi też rozumieć, jak dużo pracy należy włożyć w rozwój firmy, i wiedzieć, że nic nie zrobi się samo. W DepilConcept odnajdą się również osoby, które prowadziły już własny biznes, ale do sukcesu zabrakło im trochę wiedzy i wsparcia.
Jakie są najważniejsze cechy dobrego franczyzobiorcy?
Po pierwsze świadomość. Decyzja o założeniu własnej firmy musi być przemyślana w pełni świadoma. We franczyzie niezmiernie ważna jest również postawa – franczyzobiorca musi pamiętać, że franczyza to jego biznes i nic nie zastąpi jego osobistego zaangażowania. Franczyzobiorca nie może też samodzielnie modyfikować systemu lub selektywnie traktować know-how franczyzodawcy. System franczyzowy to całość, pewien zbiór sprawdzonych praktyk biznesowych, których stosowanie zapewnia sukces, ale wymaga konsekwentnej realizacji i codziennego wykonywania ściśle określonych czynności.
Rozmawiał Łukasz Michalak
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Kobiety coraz częściej decydują się na własny biznes, zamiast pracować na etacie. W które franczyzy inwestują najchętniej?
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
W który biznes najlepiej zainwestować w 2024 roku, co zrobić, żeby wygrać placówkę partnerską banku, czy bardziej opłaca się otworzyć Subwaya, pączkownię czy sklep z fajerwerkami?
W październikowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" prezentujemy topowe franczyzy 2023. Poza tym przedstawiamy pomysły na biznes idealne dla kobiet. Do czasopisma dodajemy też prezent – bilet na Targi Franczyza.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.
Zamiast etatu, własny salon urody
Jeśli tylko czuje się ktoś na siłach do rozkręcania takiego biznesu i przede wszystkim, zna się na tym to jak najbardziej.
Opinie o współpracy z Yasumi
Witam. Czy współpraca z yasumi się opłaca ? Zastanawiam się nad podjęciem współpracy. Proszę o odp.