07.06.2017

Kto kupi Piwiarnie Warki?

Sfinks Polska rozmawia z Grupą Żywiec o przejęciu 67 lokali z szyldem Piwiarnie Warki. Żywiec chce sprzedać sieć za 12 mln zł.

„Spółka otrzymała ofertę na podpisanie umów, na mocy których Sfinks ma możliwość za 12 mln zł netto stać się właścicielem sieci franczyzowej Piwiarnia Warki, a Grupa Żywiec pozostać wyłącznym partnerem piwnym zrzeszonych w niej lokali” napisał zarząd Sfinksa w specjalnym komunikacie.
Oferta dotyczy przeniesienia praw do sieci franczyzowej, w skład której wchodzą umowy franczyzowe, znak towarowy Piwiarni Warka i środki trwałe. Jeśli Sfinks ją przyjmie, na transakcję będzie się jeszcze musiał zgodzić UOKiK. Oferta obejmuje także zawarcie 20-letniej umowy o współpracy z Grupą Żywiec. Zakłada ona, że w piwiarniach nadal będą sprzedawane wyłącznie piwa tego koncernu. Sfinks ma 30 dni na decyzję.

– Zgodnie z założeniami naszej strategii chcemy zbudować komplementarny portfel marek gastronomicznych, by zaspokajać różnorodne potrzeby klientów. To oznacza, że będziemy się nie tylko rozwijać w ramach dobrze nam znanych konceptów, ale też wchodzić w nowe segmenty rynku. Piwiarnie Warki to atrakcyjna sieć i znana marka, która bardzo dobrze wpisuje się w nasze portfolio. Jej pozyskanie może przyczynić się do synergii z naszymi sieciami – mówi Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Arkadiusz Litwinicki, franczyzobiorca Piwiarni Warki

Sieć Piwiarni Warki liczy obecnie 67 pubów. W każdym można napić się piw z portfolio Grupy Żywiec i obejrzeć transmisje z imprez sportowych.

Sieć Piwiarni Warki liczy obecnie 67 pubów. W każdym można napić się piw z portfolio Grupy Żywiec i obejrzeć transmisje z imprez sportowych. Również te zakodowane i niedostępne na ogólnodostępnych kanałach telewizyjnych. Czemu Żywiec zdecydował się pozbyć lokali? Ich liczba ostatnio spadła w połowie 2015 roku dzialało ich 85, teraz o blisko 20 mniej.
Jesteśmy bardzo dumni z dotychczasowych osiągnięć Piwiarni Warki, które z pomysłu marketingowego jednej z marek Grupy Żywiec, dzięki zaangażowaniu i kreatywności właścicieli lokali i naszego zespołu, stały się liderem w kategorii lokali sieciowych oferujących piwo. Jednocześnie mamy świadomość, że dalszy rozwój sieci na konkurencyjnym rynku gastronomii wymaga unikalnych kompetencji, doświadczenia i niezbędnej infrastruktury. Postanowiliśmy nawiązać współpracę ze Sfinksem, ponieważ wierzymy, że jest to właściwy partner, który umożliwi sieci Piwiarni Warki rozwinięcie jej potencjału. Grupa Żywiec będzie mogła skupić się na swojej kluczowej kompetencji, czyli warzeniu piwa i pozostanie wyłącznym partnerem piwnym Piwiarni – podał w oficjalnym komunikacie Guillaume Duverdier, prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.