Pieniądze na wieszakach

Zakup pakietu franczyzowego w ramach konceptu Bazar Odzieżowy wiąże się z wydatkiem 10 tys. zł.
Sobota
17.06.2017
Franczyza w branży odzieżowej nie należy do najtańszych. Istnieje jednak sposób, by otworzyć w niej firmę niskim kosztem.
 

Branża odzieżowa nie jest raczej rajem dla poszukiwaczy niskobudżetowych pomysłów na biznes. Średnia kwota inwestycji w placówkę franczyzową na tym rynku sięga 253,7 tys. zł netto. Niemałe wydatki na start wynikają głównie z kosztów, jakie niesie ze sobą remont i aranżacja lokalu. Większość sieciowych franczyzodawców odzieżowych chce, by sklep przyciągał klienta i zapewniał mu komfort zakupów, a atrakcyjny wystrój kosztuje. Żeby ulżyć franczyzobiorcom w zakresie początkowych nakładów na otwarcie, dawcy licencji coraz częściej przechodzą na model depozytowy, przekazując partnerom towar nieodpłatnie. W takim systemie ryzyko związane z niesprzedanymi artykułami zostaje po stronie franczyzodawcy, a franczyzobiorca jest wynagradzany na zasadzie prowizji uzależnionej od wyników sprzedaży.

Zupełnie inne zasady obowiązują w ramach konceptu Bazar Odzieżowy, sieci oferującej odzież używaną z krajów Europy Zachodniej – Wielkiej Brytanii, Szwajcarii i Austrii. Franczyzobiorcy ponoszą zarówno koszty urządzenia lokalu, jak i zatowarowania, ale mimo tego wydatki inwestycyjne okażą się niższe niż w sieciach z nową odzieżą.

Zakup pakietu franczyzowego w ramach konceptu Bazar Odzieżowy wiąże się z wydatkiem 10 tys. zł. W zamian można liczyć na pomoc w wyborze lokalizacji, aranżacji wnętrza i doborze przy zakupie wyposażenia. Franczyzodawca przekazuje również partnerom materiały do oznakowania zewnętrznego sklepu. Do licencji trzeba jeszcze doliczyć koszt zakupu mebli (5-10 tys. zł) i, przede wszystkim, towar. Cena – 12 zł za kg.
– W przypadku lokalu o powierzchni 100 m2 na początku należy kupić jedną tonę towaru. Co ważne, niesprzedany towar wymieniamy partnerom co tydzień – podkreśla Jan Kozłowski, franczyzodawca Bazaru Odzieżowego.

Na razie pod tym szyldem działa pięć sklepów, ale właściciel ma ambitne plany – chce w tym roku otworzyć od 50 do 100 punktów. Jego zdaniem, franczyzobiorcy mogą liczyć na miesięczne przychody sięgające 30-50 tys. zł.

Wartość polskiego rynku odzieży używanej jest szacowana na ok. 5-6 mld zł. To mniej więcej jedna szósta całej kwoty, jaką wydajemy rocznie na ubrania w ogóle. Z danych GUS wynika, że w second handach ubiera się co trzeci dorosły Polak. Popytu więc nie brakuje, ale to samo dotyczy konkurencji. W tym segmencie działa blisko 30 tys. sklepów, sprowadzających rocznie ponad 100 tys. ton towaru. Głównie z Wielkiej Brytanii, Niemiec oraz Holandii.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022
Sklep Z odzieżą używaną

Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2021
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?

Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2021
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.

38 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2021