Agenci ParcelShop są wynagradzani za obsługę każdej przesyłki. Ich przychód zależy zatem od liczby nadawanych i odbieranych paczek.
Poniedziałek
19.06.2017
ParcelShop GLS oferuje partnerom zarabianie na nadawaniu i odbiorze paczek. Kto może zostać franczyzobiorcą marki?
 

Wystarczy prowadzić działalność gospodarczą, w lokalu czynnym minimum 5 dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku, w godzinach między 10.00 a 18.00, przeznaczyć co najmniej 2 metry kwadratowe na magazynowanie paczek, w miejscu niedostępnym dla osób trzecich i nie znajdować się w pobliżu istniejącego już punktu ParcelShopGLS – w miastach minimalna odległość, którą należy zachować to pół kilometra. To wszystkie wymagania franczyzodawcy konceptu ParcelShop GLS, w stosunku do partnerów. Firma ma ich już 1,5 tys..

Nie wymagamy żadnej inwestycji, ani koncesji na usługi kurierskie. Nie pobieramy też żadnych opłat licencyjnych – zapewnia Tomasz Kroll, menedżer regionalny GLS Poland.

Dodatkowym atutem potencjalnego partnera jest posiadanie miejsc parkingowych w pobliżu swojego lokalu. Może on liczyć na bezpłatny pakiet promocyjny, w którego skład wchodzą materiały informacyjne oraz reklamowe, np. ulotki, cenniki, potykacze. Jego zadanie będzie polegało na przyjmowaniu paczek nadawanych przez osoby prywatne i małe firmy oraz wydawaniu odbiorcy awizowanej paczki. Usługa kurierska wykonywana jest przez GLS Poland.

Oczekujemy niezawodnej i bezpiecznej obsługi paczek zgodnej z naszymi procedurami, dlatego zapewniamy profesjonalne przygotowanie do poszczególnych zadań. Do każdego z naszych partnerów jest również przydzielona odpowiednia osoba, która udziela wsparcia merytorycznego, jeśli tylko zajdzie taka potrzeba – przekonuje Tomasz Kroll.

Agenci ParcelShop są wynagradzani za obsługę każdej przesyłki. Ich przychód zależy zatem od liczby nadawanych i odbieranych paczek. Opłaty są wyliczane m.in. na podstawie rozmiaru i miejsca ich rozdzielania. Średnie stawki? Firma ich nie zdradza.

Zdaniem Tomasza Krolla ten biznes wszędzie ma szansę na powodzenie.

Punkty ParcelShop GLS w gęsto zaludnionych dzielnicach mieszkalnych mogą mieć wyniki podobne do tych zlokalizowanych przy ruchliwych drogach czy na obszarach handlowych. Ogólnie rzecz biorąc, punkty przy dużych skupiskach ludności oraz w pobliżu firm mają największy potencjał – tłumaczy Tomasz Kroll.

Dodaje on, że wyróżnikiem firmy na konkurencyjnym rynku jest przede wszystkim możliwość nadawania konkurencyjnych cenowo przesyłek o dużych gabarytach, również tych eksportowych.

Jednak porównanie kosztów wysyłki różnych usługodawców z branży nie jest łatwe, ponieważ trzeba wziąć pod uwagę różne kryteria, np. ubezpieczenie – mówi Tomasz Kroll.

W przypadku ParcelShop GLS koszt najmniejszej paczki wysyłanej za granicę to 35 zł, a duże gabaryty – powyżej 80 cm (przy tym obwód paczki plus najdłuższa jej strona nie powinny przekraczać 300 cm) kosztuje w zależności od kraju od 179 do 279 zł.


Profil kobiety
Dominika Pronarska
dziennikarz

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.