Licencjodawca podkreśla, że szuka franczyzobiorców z doświadczeniem w gastronomii, minimum pięcioletnim. Do wyboru są dwa formaty lokalu: barowy lub restauracyjny.
Poniedziałek
26.06.2017
Franczyzodawca marki Jack’s Bar & Restaurant otwiera kolejne lokale w Polsce, chce też wyjść z formatem za granicę. Gdzie szuka franczyzobiorców?
 

Jack’s Bar & Restaurant to restauracje i bary nawiązujące klimatem do lokali amerykańskich, serwujące głównie amerykańską kuchnię (ale też dania kuchni międzynarodowej) oraz znaną whisky Jack Daniels. Obecnie pod tym szyldem funkcjonuje osiem lokali: siedem w Trójmieście i jeden w Warszawie.
– Musieliśmy niestety zamknąć lokal w podwarszawskich Łomiankach – przyznaje Jacek Czauderna, franczyzodawca Jack’s Bar & Restaurant. – Lokalizacja okazała się jednak niezbyt fortunnie dobrana dla naszego konceptu, odbiegała zresztą od naszych głównych założeń. Generalnie trzymamy się bowiem zasady, że lokale otwieramy na głównych rynkach dużych miast, przy głównych arteriach miejskich, w miejscach turystycznych. I to się sprawdza.

W tym roku ruszają dwa kolejne bary sieci, w Gdańsku. Prawdopodobnie w przyszłym roku zostanie uruchomiony drugi lokal w Warszawie. Franczyzodawca poszukuje natomiast licencjobiorców, którzy chcieliby otworzyć lokale przy rynkach głównych w Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu.
– Myślimy też o wyjściu z naszym formatem poza granice Polski – mówi Jacek Czauderna. – Poszukujemy partnerów w Pradze, Berlinie, Budapeszcie i Londynie.
Licencjodawca podkreśla, że szuka franczyzobiorców z doświadczeniem w gastronomii, minimum pięcioletnim. Do wyboru są dwa formaty lokalu: barowy lub restauracyjny. Ten ostatni zakłada też możliwość otwarcia restauracji tematycznej. Jedna z restauracji organizuje np. dni filmowe, kiedy dla gości wyświetlane są filmy.
– Lokal może też nawiązywać nazwą, wystrojem, klimatem do historii danego miejsca, jakichś lokalnych tradycji – wyjaśnia franczyzodawca.
Na uruchomienie formatu barowego potrzebny jest lokal wielkości minimum 80 m2. Restauracja wymaga powierzchni 300 m2. W przypadku baru koszty inwestycji to ok. 2 tys. zł za m2. Dla restauracji wydatki będą wyższe, ze względu na konieczność przygotowania całego zaplecza technologicznego. Franczyzodawca przygotowuje lokal „pod klucz”, zajmuje się adaptacją, aranżacją, korzystając z własnej ekipy remontowej.
Wstępna opłata licencyjna wynosi 40 tys. zł i – jak zapewnia licencjodawca – w całości jest przeznaczana na nowy lokal. Co miesiąc franczyzobiorca musi się liczyć z opłatą franczyzową w wysokości 3 proc. od obrotu oraz marketingową – 2,5 proc. od obrotu. Według franczyzodawcy lokal staje się rentowny od trzeciego miesiąca działalności. Zwrot z inwestycji w przypadku formatu barowego następuje po 12-18 miesiącach, a w przypadku restauracji po 2-2,5 roku.