23.06.2017

Firma gotowa na wrzesień

Zależy nam na pozyskaniu franczyzobiorców z północy Polski, przede wszystkim z Trójmiasta – mówi Monika Ferreira, franczyzodawca sieci Mała Lingua & Lingua Teens Space.

Czym dokładnie się zajmujecie?
Sieć szkół języków obcych dla dzieci i młodzieży – Mała Lingua i Lingua Teens Space – oferuje kursy językowe dla dwóch grup docelowych: dzieci w wieku 3-12 lat oraz dla nastolatków. Do tej pory otworzyliśmy ponad 100 szkół. System nauczania stworzyliśmy w oparciu o autorskie projekty dydaktyczne i został on dostosowany do poszczególnych grup wiekowych.

Monika Ferreira, franczyzodawca Mała Lingua & Lingua Teens Space Fot. Mała Lingua & Lingua Teens Space

W zależności od modelu współpracy franczyzobiorca może mieć franczyzę pełną lub franczyzę ograniczoną. Franczyza pełna wiąże się z otwarciem tzw. szkoły stacjonarnej, która wymaga zainwestowania 15-30 tys. zł i większym ryzykiem biznesowym, bo trzeba wynająć lokal i go zaaranżować zgodnie ze standardami marki.
Monika Ferreira, franczyzodawca sieci Mała Lingua & Lingua Teens Space

Ile trzeba zainwestować, żeby zostać franczyzobiorcą marki Mała Lingua i Lingua Teens Space?
W zależności od modelu współpracy franczyzobiorca może mieć franczyzę pełną lub franczyzę ograniczoną. Franczyza pełna wiąże się z otwarciem tzw. szkoły stacjonarnej, która wymaga zainwestowania 15-30 tys. zł i większym ryzykiem biznesowym, bo trzeba wynająć lokal i go zaaranżować zgodnie ze standardami marki. Franczyza ograniczona oznacza, że franczyzobiorca będzie prowadzić zajęcia pozalekcyjne w wynajętych salach w szkołach podstawowych. Tu kwota inwestycji może być bardzo mała, bo za wynajem sal płaci się tylko wtedy, gdy odbywają się zajęcia. Jeśli na działalność zdecyduje się lektor, który sam będzie prowadził zajęcia, kwota inwestycji może ograniczyć się do opłaty wstępnej i niewielkiego budżetu na marketing, czyli łącznie 5 tys. zł.

Od kilku miesięcy macie mocnego partnera. Jakie widzicie korzyści z tego połączenia?
W kwietniu tego roku nasza sieć szkół języków obcych dla dzieci i młodzieży dołączyła do Grupy PWN i stała się spółką Wydawnictwa Szkolnego. To pozwoli naszej sieci na skorzystanie z renomy, jaką cieszy się marka PWN, będąca synonimem jakości i prestiżu w obszarze wydawniczym oraz usługowym. Współpraca z PWN nie tylko umożliwi szkole nam połączenie doświadczeń, ale także umocni realizację długofalowej strategii dalszego rozwoju sieci, tak aby nasze zajęcia odbywały się zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach, gdzie oferta innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych jest bardzo ograniczona.

Rozmawiała Anna Smolińska

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0