01.07.2017

Księgowy z potencjałem

​Dzięki franczyzie księgowy na lokalnym rynku może znacznie więcej – mówi Adam Głos, prezes Tax Care.

Tax Care mówi o swojej franczyzie, że wprowadza globalne standardy na lokalne rynki. Czym są te standardy w rachunkowości?
Uważam, że taki proces jest w ogóle wpisany w definicję franczyzy i powinien mieć miejsce w każdym systemie. W rachunkowości mówimy po pierwsze o digitalizacji procesu obsługi księgowej, która w wielu samodzielnych biurach przebiega bardzo powoli, lub ze względu na koszty nie jest nawet rozważana. Lokalny rynek usług księgowych bardzo potrzebuje technologii i zaawansowanych rozwiązań, zwłaszcza że coraz częściej tę nowoczesność wymusza prawo podatkowe. Dlatego nasi franczyzobiorcy dostają wszystkie te rozwiązania na start. Nie bez znaczenia jest również marka oraz dostęp do rozwiązań, które umożliwiają prowadzenie pełnej księgowości i obsługę spółek, co daje pewien awans biura do wyższej ligi. Czymś, co robi na właścicielach lokalnych biur ogromne wrażenie, jest również nasz helpdesk IT, który daje wsparcie w zakresie całego środowiska informatycznego w biurze rachunkowym. A to tylko wybrane standardy, które implementujemy na lokalnych rynkach.

Adam Głos, prezes zarządu Tax Care Fot. PROFIT system/Marek Relich

Dzięki franczyzie Tax Care, małe biuro uzbraja się we wszystkie technologiczne narzędzia, ale nie traci swojego kameralnego i lokalnego charakteru, a klient nadal cieszy się zaufanym księgowym, którego zna. Tyle, że jest to księgowy, który może znacznie więcej.Adam Głos, Tax Care

Czy lokalny biznes potrzebuje rozwiązań z najwyższej półki?
Oczywiście. Zacznijmy od tego, że poważny biznes nie jest zarezerwowany dla aglomeracji. Z drugiej strony ogromną siłą lokalnego biznesu jest bliskość klienta. Klienci również bardzo cenią sobie lokalny charakter usługi, jej bliskość oraz fakt, że znają usługodawcę. Nie znaczy to jednak, że w imię tej lokalności gotowi są rezygnować z pewnych standardów. A na rynku usług księgowych często tak się dzieje. Dlatego uważam, że z naszą franczyzą trafiamy w punkt - zarówno w potrzeby franczyzobiorców, jak i ich klientów. Dzięki franczyzie Tax Care, małe biuro uzbraja się we wszystkie technologiczne narzędzia, ale nie traci swojego kameralnego i lokalnego charakteru, a klient nadal cieszy się zaufanym księgowym, którego zna. Tyle że jest to księgowy, który może znacznie więcej.

Czy nowoczesna rachunkowość nie kojarzy się anonimowością?
W Tax Care burzymy ten stereotyp. Klienci naszych franczyzobiorców mają stały kontakt ze swoimi księgowymi i spotykają się z nimi, jeśli chcą. To jest wartość, którą pielęgnujemy, bo księgowa to ktoś, komu klient ufa. Z doświadczenia wiemy, że klienci wolą znać swojego księgowego, chcą się czasem spotkać i porozmawiać. Bo dla przedsiębiorcy księgowy jest nieocenionym źródłem zawsze aktualnej wiedzy. W końcu jest jednym z najczęściej dokształcających się specjalistów na rynku. Rolą Tax Care na lokalnych rynkach jest wyposażenie księgowego w narzędzia, dzięki którym jego praca będzie bardziej efektywna, a on sam będzie mógł skupić się na rozwijaniu biznesu.

Rozmawiał Łukasz Michalak

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0