20.07.2017

Rozwój in blanco

Quiosque wchodzi do nowych miast i obiektów. Nawet takich, których jeszcze nie ma.

Po okresie wiosennej ekspansji, zakończonym majowymi otwarciami w Czeladzi i Wałbrzychu przyszła pora na kolejne nowe sklepy. Na początku lipca odzieżowa marka po raz pierwszy pojawiła się w Bełchatowie. Lokal został uruchomiony przez franczyzodawcę i mieści się w centrum handlowym Olimpia. Jego powierzchnia wynosi 148 m2.

Sklep Quiosque w Bełchatowie Fot. Quiosque

Inwestycja we franczyzowy sklep Quiosque powinna zwrócić się w ciągu trzech lat od otwarcia.

Nieco mniejszy, bo liczący 110 m2 sklep pod szyldem polskiej marki powstanie w galerii Dekada Nysa. Stanie się to jednak dopiero w czwartym kwartale, i to nie 2017, lecz 2018 roku. W dwupoziomowym centrum handlowym powstanie ponad 90 sklepów, a także restaurajce i kawiarnie. Na podpisanie umowy na wczesnym etapie komercjalizacji galerii zdecydował się Krzysztof Gamrot, franczyzobiorca marki Quiosque.
- Podpisanie umowy najmu lokalu w Dekadzie Nysa wynika m.in. z potencjału handlowego obiektu, umiejscowionego w atrakcyjnej i perspektywicznej, śródmiejskiej lokalizacji. Jestem przekonany, że kolekcje marki Quiosque, skierowane do nowoczesnych klientek, cieszyć się będą dużym powodzeniem wśród mieszkanek Nysy i okolic – mówi przedsiębiorca.

Oferta marki jest skierowana do kobiet powyżej trzydziestego roku życia, które chcą czuć się elegancko i swobodnie w ciągu dnia - w pracy czy poza nią. Ubrania i dodatki Quiosque z założenia mają sprawdzać się zarówno podczas oficjalnych uroczystości jak i rodzinnych spotkań, czy weekendowego wypoczynku.

Aby zostać franczyzobiorcą Quiosque należy posiadać lokal, którego optymalna dla marki powierzchnia ma metraż od 100 do 130 m2, w mieście powyżej 50 tys. mieszkańców. Koszt inwestycji w zależności od stanu lokalu waha się od 1,5 tys. zł do 2,5 tys. zł na 1 m2 netto. Dawca licencji pomaga w doborze lokalizacji oraz w negocjowaniu warunków najmu. Wspiera partnera również na etapie doboru i szkolenia personelu.

W sieci nie obowiązuje opłata wstępna, natomiast franczyzobiorca musi liczyć się z wydatkiem 19,5 tys. zł netto na zakup projektu architektonicznego. W kwocie tej zawiera się też koszt pilotażu technicznego oraz marketingu otwarcia. Partnerzy podpisują również weksel in blanco, ewentualnie formą zabezpieczenia może być też gwarancja bankowa w kwocie 40 tys. zł. Według szacunków franczyzodawcy początkowe wydatki powinny zwrócić się po trzech latach od rozpoczęcia działalności.