26.07.2017

Eurocash nadciąga z odsieczą

Handlowy franczyzodawca nie ustaje na froncie walki z dyskontami. Właśnie wyposażył swoich franczyzobiorców w nową broń.

Na rynku handlowym trwa nieustanna walka o klienta. Z roku na rok coraz wyraźniejsza staje się dominacja dyskontów, których powiększają swój udział w rynku kosztem innych formatów sklepowych, szczególnie małych, rodzinnych spożywczaków. W 2008 r. 51 proc. wszystkich placówek handlowych stanowiły sklepy małoformatowe. Firma GfK Polonia szacuje, że w 2015 r. było ich już jedynie 37 proc.

Kreator gazetek dla franczyzobiorców Eurocash Fot. Eurocash

W ramach kampanii „Detal kontratakuje” spółka promuje P@kę Lidera – zestaw trzech prostych narzędzi informatycznych. M.in. kreator gazetek i plakatów umożliwiający właścicielom sklepów samodzielne zaprojektowanie własnej gazetki sklepowej

Grupa Eurocash szuka sposobów, by wzmocnić pozycję swoich partnerów w rywalizacji z wielkopowierzchniową konkurencją. Franczyzodawca m.in. takich marek, jak Groszek, abc i Delikatesy Centrum, niedawno udostępnił im nowatorski pakiet aplikacji i rozwiązań informatycznych, pozwalających w prosty sposób zaplanować promocję i wyszkolić personel.
- Jesteśmy przekonani, że przyszłość marketingu w handlu detalicznym to przyszłość oparta na nowoczesnych technologiach. Mali przedsiębiorcy widzą zmiany zachodzące na rynku i chcę w nich uczestniczyć – mówi Maciej Hojszyk, dyrektor marketingu Eurocash Alkohole.

W ramach kampanii „Detal kontratakuje” spółka promuje P@kę Lidera – zestaw trzech prostych narzędzi informatycznych pozwalających na zwiększenie obrotów w sklepach. Pierwsza z nich, Drinco, to aplikacja przeznaczona zarówno dla sprzedawców, jak i dla konsumentów. Pełni rolę katalogu kuponów rabatowych, które sklepy mogą mobilnie udostępniać do realizacji w swoich punktach sprzedaży. Aplikacja pozwala sklepom w prosty sposób wybierać promocje, do których chciałyby przystąpić w danym czasie. Po włączeniu kuponów przez sklepy, stają się one widoczne dla konsumentów w aplikacji. Za każdy zrealizowany kupon, sklep dodatkowo zarabia. Aplikacja działa na dwóch najpopularniejszych platformach: iOS oraz Android.

Druga z aplikacji, kreator gazetek i plakatów umożliwia właścicielom sklepów samodzielne zaprojektowanie własnej gazetki sklepowej lub plakatu informującego o aktualnych promocjach bądź nowościach. Gotowe szablony graficzne i katalog produktów ze zdjęciami w wysokiej jakości pozwalają szybko złożyć własny materiał, a gotowy projektjest automatycznie przesyłany do drukarni. Po opłaceniu zamówienia, w ciągu kilku dni gotowe ulotki trafiają do sklepu darmową przesyłką kurierską.

Aplikacja PingWin została natomiast stworzona w odpowiedzi na potrzeby detalistów, którzy chcieliby mieć stały dostęp do odpowiednich szkoleń produktowych wspierających doradztwo w wyborze asortymentu alkoholi. PingWin to edukacyjna aplikacja mobilna, dzięki której pracownicy sklepów mogą stać się ekspertami w dziedzinie alkoholi. Forma nauki w postaci kursów i szybkich quizów bardziej przypomina luźną grę niż szkolenie. Dodatkowo sklepy mogą tworzyć własne zespoły i konkurować z innymi punktami sprzedaży.