Eurocash nadciąga z odsieczą
Na rynku handlowym trwa nieustanna walka o klienta. Z roku na rok coraz wyraźniejsza staje się dominacja dyskontów, których powiększają swój udział w rynku kosztem innych formatów sklepowych, szczególnie małych, rodzinnych spożywczaków. W 2008 r. 51 proc. wszystkich placówek handlowych stanowiły sklepy małoformatowe. Firma GfK Polonia szacuje, że w 2015 r. było ich już jedynie 37 proc.
Grupa Eurocash szuka sposobów, by wzmocnić pozycję swoich partnerów w rywalizacji z wielkopowierzchniową konkurencją. Franczyzodawca m.in. takich marek, jak Groszek, abc i Delikatesy Centrum, niedawno udostępnił im nowatorski pakiet aplikacji i rozwiązań informatycznych, pozwalających w prosty sposób zaplanować promocję i wyszkolić personel.
- Jesteśmy przekonani, że przyszłość marketingu w handlu detalicznym to przyszłość oparta na nowoczesnych technologiach. Mali przedsiębiorcy widzą zmiany zachodzące na rynku i chcę w nich uczestniczyć – mówi Maciej Hojszyk, dyrektor marketingu Eurocash Alkohole.
W ramach kampanii „Detal kontratakuje” spółka promuje P@kę Lidera – zestaw trzech prostych narzędzi informatycznych pozwalających na zwiększenie obrotów w sklepach. Pierwsza z nich, Drinco, to aplikacja przeznaczona zarówno dla sprzedawców, jak i dla konsumentów. Pełni rolę katalogu kuponów rabatowych, które sklepy mogą mobilnie udostępniać do realizacji w swoich punktach sprzedaży. Aplikacja pozwala sklepom w prosty sposób wybierać promocje, do których chciałyby przystąpić w danym czasie. Po włączeniu kuponów przez sklepy, stają się one widoczne dla konsumentów w aplikacji. Za każdy zrealizowany kupon, sklep dodatkowo zarabia. Aplikacja działa na dwóch najpopularniejszych platformach: iOS oraz Android.
Druga z aplikacji, kreator gazetek i plakatów umożliwia właścicielom sklepów samodzielne zaprojektowanie własnej gazetki sklepowej lub plakatu informującego o aktualnych promocjach bądź nowościach. Gotowe szablony graficzne i katalog produktów ze zdjęciami w wysokiej jakości pozwalają szybko złożyć własny materiał, a gotowy projektjest automatycznie przesyłany do drukarni. Po opłaceniu zamówienia, w ciągu kilku dni gotowe ulotki trafiają do sklepu darmową przesyłką kurierską.
Aplikacja PingWin została natomiast stworzona w odpowiedzi na potrzeby detalistów, którzy chcieliby mieć stały dostęp do odpowiednich szkoleń produktowych wspierających doradztwo w wyborze asortymentu alkoholi. PingWin to edukacyjna aplikacja mobilna, dzięki której pracownicy sklepów mogą stać się ekspertami w dziedzinie alkoholi. Forma nauki w postaci kursów i szybkich quizów bardziej przypomina luźną grę niż szkolenie. Dodatkowo sklepy mogą tworzyć własne zespoły i konkurować z innymi punktami sprzedaży.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marka chce się stać dla lokalnych sklepów platformą technologiczną, która usprawnia ich funkcjonowanie.
Produkty spożywcze sprzedają się bez względu na sytuację gospodarczą. Jak otworzyć i prowadzić sklep, który je oferuje?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Lagardère Travel Retail świętuje jubileusz a Odido i Bricomarché startują z nowymi formami współpracy franczyzowej. Przegląd tygodnia 7-13 listopada.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kultowy Laska z „Chłopaki nie płaczą”, czyli Tomasz Bajer zjechał pół świata w poszukiwaniu pomysłu na siebie. Wybrał Polskę i własną firmę SzkoleniePDR.pl – gdzie dziś wraz ze wspólnikiem naprawia i szkoli innych, jak usuwać wgniecenia z karoserii samochodów.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....