02.08.2017

Debiut pod nowym szyldem

Sieć Circle K powiększyła się o nową stację. I to nie w wyniku rebrandingu, który właśnie prowadzi.

W miejscowości Kolbuszowa w województwie podkarpackim powstała nowa stacja Circle K – to pierwszy punkt franczyzowy sieci w Polsce, który od początku istnienia funkcjonuje pod nową nazwą. Pozostałe stacje w systemie franczyzy przechodzą właśnie proces zmiany nazwy Statoil na Circle K, który potrwa do marca przyszłego roku i obejmie całą sieć stacji w kraju.
Nasze stacje w systemie franczyzy działają w Polsce od 2004 r. i obecnie stanowią ok. 25 proc. wszystkich stacji naszej firmy. One także przechodzą proces zmiany marki Statoil na Circle K, który odbywa się równolegle na Łotwie, Litwie i w Estonii. Tym bardziej cieszy nas fakt, że do naszego grona dołącza pierwsza stacja franczyzowa w Polsce, która od samego początku będzie funkcjonować już pod nową nazwą – mówi Jarosław Kustra, dyrektor działu operacyjnego Circle K Polska.

Stacja paliw Circle K w Opolu Fot. Circle K

Doświadczenie w branży paliwowej nie jest konieczne, by uruchomić własną stację Circle K. Co najmniej połowa franczyzobiorców sieci jest spoza branży.

Prace nad zmianą marki Statoil na Circle K odbywają się sukcesywnie w poszczególnych regionach Polski. Na ten moment rebranding został już przeprowadzony na ponad 70 stacjach w całym kraju. W 2012 r. właściciel Circle K kupił stacje Statoil Fuel & Retail i miał prawo do korzystania z tej nazwy tylko przez określony czas. W 2015 grupa Alimentation Ciuche-Tard, o której mowa, podjęła decyzję, że stacje Statoil będą stopniowo zmieniać nazwę na Circle K, będącą sztandarową marką Grupy obecną w ponad 20 krajach na całym świecie.

Oferta franczyzowa Circle K skierowana jest do właścicieli już istniejących stacji, jak również do tych, którzy chcą zbudować własną stację paliw. Nie obowiązują żadne specjalne wymogi poza prowadzeniem stacji lub prowadzeniem inwestycji w postaci budowy stacji paliw.
- Główne kryteria wyboru przyszłych stacji franczyzowych to dobra lokalizacja dająca perspektywy sprzedaży paliw na odpowiednio wysokim poziomie oraz zgoda przyszłego franczyzobiorcy na pracę w określonym systemie standardów wyróżniającym naszą sieć. Doświadczenie w branży paliwowej nie jest konieczne. Co najmniej połowa naszych franczyzobiorców jest spoza branży – mówi Jarosław Kustra. - Zadaniem Circle K jest nie tylko wprowadzenie nowej stacji do sieci, ale również pomoc w jej prowadzeniu, nadzór i doradztwo. Firma lub osoba chcąca zostać naszym franczyzobiorcą powinna mieć też wystarczające środki finansowe, które pozwolą na zbudowanie i prowadzenie stacji paliw. Z naszej strony oferujemy doradztwo przy budowie stacji, pomoc w zakupie sprzętu oraz inwestycje w oznakowanie i elementy wystroju charakterystyczne dla Circle K.

Umowa franczyzy dotyczy zarówno prowadzenia części paliwowej stacji, jak i sklepu przy stacji. Właściciel stacji franczyzowej może prowadzić niezależnie od tej umowy dodatkowe usługi, takie jak hotel, warsztat samochodowy czy restauracja.

Firma Circle K Polska (przed 1 kwietnia 2016 r. pod nazwą Statoil Fuel & Retail Polska) obecna jest na polskim rynku od 1992 r. i prowadzi sieć 350 stacji paliw na terenie całej Polski. Sieć ta obejmuje flagowe stacje własne, stacje segmentu ekonomicznego oraz stacje franczyzowe.