12.08.2017

Biznes po studiach

Justyna Chamerska tuż po odebraniu dyplomu z anglistyki założyła szkołę języka angielskiego. Teraz postanowiła zbudować sieć franczyzową.

To był 2011 roku. Wówczas w Kielcach działało 35 szkół języka angielskiego. Uznałam, że zakładanie kolejnej typowej szkoły nie mam sensu. Wiedziałam, że muszę się czymś wyróżnić i postanowiłam uruchomić szkołę, która będzie się skupiała na indywidualnej nauce języka angielskiego, z dojazdem do klienta – opowiada Justyna Chamerska, franczyzodawca J&C School. Przyznaje, że taki biznes nie różni się zbytnio od tradycyjnych korepetycji. – Może tylko tym, że kiedyś to uczeń przyjeżdżał do nauczyciela, a teraz nauczyciel przyjeżdża do ucznia – stwierdza. Ale właśnie tego, według niej, oczekują klienci. – Już po pierwszym roku działalności chętnych do nauki miałam tyle, że przestałam się gdziekolwiek ogłaszać. Polegam jedynie na rekomendacjach. Jeden zadowolony uczeń przyprowadzi mi 10 kolejnych i nigdy nie zdarzyło się, żeby ktoś zrezygnował z kursu – twierdzi Justyna Chamerska. Zaczęła więc zatrudniać kolejnych lektorów, a w tym roku postanowiła zbudować sieć franczyzową mobilnych szkół języka angielskiego.

Justyna Chamerska, franczyzodawca J&C School Fot. J&C School

Justyna Chamerska (na zdjęciu) twierdzi, że szkoła J&C School przynosi co najmniej 10 tys. zł brutto przychodu miesięcznie.

Franczyzobiorca J&C School musi założyć działalność gospodarczą i dysponować samochodem. Opłata wstępna wynosi od 5 do 9 tys. zł (w zależności od wielkości miasta, w którym będzie działać biorca licencji). Poza tym musi uiszczać 300-900 zł opłaty miesięcznej. Na jaki zarobek można liczyć? Justyna Chamerska twierdzi, że szkoła J&C School przynosi co najmniej 10 tys. zł brutto przychodu miesięcznie. Franczyzobiorca może samodzielnie decydować jaką kwotę za lekcję będzie pobierał od swoich uczniów. Franczyzodawca rekomenduje, aby wynosiła ona około 90 zł. Ale zarazem przypomina, że choć koncept zakłada obsługę zamożniejszych klientów, to stawki za godzinę lekcji powinny się różnić i być uzależnione od wielkości miasta czy odległości, którą musi pokonać lektor, by dojechać do ucznia.

W sieci J&C School działa obecnie czterech franczyzobiorców. Wkrótce swoje szkoły ma uruchomić kolejnych trzech.