Wdrożenie wytycznych franczyzodawcy Groszka może dać średnio wzrost sprzedaży o około 18 proc. oraz obniżyć bieżące koszty funkcjonowania sklepu nawet o 48 proc.
Środa
16.08.2017
Koncept Groszek powiększa się co miesiąc o ok. 30 sklepów. Ich liczba sięga już ponad 1,6 tys. Franczyzodawca zdradza, o ile mogą wzrosnąć przychody franczyzobiorców.
 

– W tym roku najwięcej nowych placówek otworzyliśmy w województwach wielkopolskim, podkarpackim, małopolskim i kujawsko-pomorskim. Liczymy, że na koniec 2017 roku będziemy mieć ponad 100 sklepów netto więcej niż rok wcześniej – zapowiada Magdalena Pajor, dyrektor ds. sieci franczyzowej Groszek i Euro Sklep. Koszty otwarcia nowego sklepu różnią się w zależności od jego wielkości. W przypadku placówki powstającej od podstaw są zupełnie inne niż w przypadku remodelingu już istniejącej placówki. Jak twierdzi, franczyzobiorcy po przystąpieniu do sieci Groszek notują wzrost sprzedaży w wysokości 20 proc. Z upływem czasu korzyści się mnożą.
– Po kilkunastu latach współpracy z naszymi franczyzobiorcami wiemy, że kompleksowe wdrożenie wytycznych może dać średnio wzrost sprzedaży o około 18 proc. oraz obniżyć bieżące koszty funkcjonowania sklepu nawet o 48 proc. – mówi Magdalena Pajor. – Uporządkowanie przestrzeni sprzedażowej, wprowadzenie spójnych elementów wizualizacji ma na celu poprawę jakości sklepu, komfort dokonywania wyboru i optymalizację asortymentu. Rozpoznawalność marki Groszek jest duża, dlatego też klienci, szczególnie ci podróżujący, mający Groszka w swojej okolicy, oczekują określonego standardu. Wiedzą, że nie jest to tylko sklep przy stacji benzynowej z najpotrzebniejszym asortymentem, lecz można tam także dokonać całodziennych zakupów, podobnie jak w ich osiedlowym sklepie.

Wśród franczyzobiorców Groszka są zarówno osoby, które mają doświadczenie w prowadzeniu sklepu w branży FMCG (dóbr szybko zbywalnych) oraz takie, które dopiero stawiają pierwsze kroki w handlu.

– Sporo mamy także klientów, którzy otwierają z nami swój kolejny sklep pod szyldem sieci Groszek, a także takich, którzy prowadzą już inne działalności, niekoniecznie związane z handlem spożywczym i decydują się na otwarcie sklepu. Wsparcie, które zapewniamy na każdym kroku, od dostosowania obiektu, przez otwarcie sklepu i bieżące działanie sklepu sprawia, że prowadzenie sklepu staję się możliwe zarówno dla osób z doświadczeniem, jak i dla tych, którzy chcą się nauczyć prowadzić taką działalność – mówi Magdalena Pajor.

Wdrożenie i prowadzenie biznesu ułatwiają szkolenia w ramach ramach Akademii Umiejętności Eurocash. Akademia powstała w 2010 roku i od tego czasu edukuje właścicieli i pracowników sklepów z tematów związanych z prowadzeniem sklepu detalicznego w realiach polskiego rynku.


POPULARNE NA FORUM

Piotr i Paweł na sprzedaż

Szkoda, że sprzedają tego Piotra i Pawła. Widocznie z Biedronką nikt wygrać nie może. ___________________________ Inżynierskie prace - pomoc

3 wypowiedzi
ostatnia 20.04.2018
Zdrowa żywność w kolejnych miastach

Z tym jedzeniem Eco to jest prawdziwy bum. _____________________ Pisanie prac inżynierskich z informatyki

17 wypowiedzi
ostatnia 20.04.2018
Zyski z automatu

To rzeczywiście może być dobry biznes. _____________________________ Informatyka

2 wypowiedzi
ostatnia 20.04.2018
Twarda woda

Witajcie, jak tam z Waszą wodą w kranach? My niestety mamy twardą i nie wiemy jak sobie z nią poradzić. Słyszałam co nieco o filtrach oczyszczających kranówkę i...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.04.2018
Blaski i cienie Eurocashu

Eurocash - kto by pomyślał, że ta firma, może robić jakieś złe rzeczy. Ciekawa sprawa. ____________________ Tematy prac magisterskich z kosmetologii

5 wypowiedzi
ostatnia 16.04.2018
Zyski z automatu

Mnie to do dzisiejszego dnia dziwi, że Polska nie widzi w tym dużego potencjału. Zarabiaj i oszczędzaj z ToPolecam

2 wypowiedzi
ostatnia 14.04.2018
Blaski i cienie Eurocashu

Zawsze staram się, aby uważać na potencjalne minusy z korzystania z eurocashu. Tutaj wymienili sporo minusów: https://vindicat.pl/faq/vindicat-how-it-works/ Warto się...

5 wypowiedzi
ostatnia 13.04.2018
Sklepy spożywcze 2014

Dużo promocji jest na bilbordach, tam są te najciekawsze zazwyczaj.. Nawet inne sklepy mają na wystawach najlepsze swoje wyposażenie sklepów odzieżowych

11 wypowiedzi
ostatnia 06.04.2018
zobacz więcej na forum