21.08.2017

Naturalnie i po polsku

Stara Mydlarnia otworzyła pierwszy sklep franczyzowy za granicą. Czy kosmetyki naturalne to perspektywiczny biznes?

Stara Mydlarnia to polski producent naturalnych kosmetyków, obecny na polskim rynku od kilkunastu lat. Pod tym szyldem działają dzisiaj 23 sklepy stacjonarne – dwa własne i 21 franczyzowych.
W 2017 roku uruchomiliśmy już dwie nowe placówki, w tym pierwszą zagraniczną, w Barcelonie – mówi Patrycja Zmarzły, specjalista ds. marketingu marki Stara Mydlarnia. – Kolejne otwarcie planujemy jesienią w Gdyni. Chcemy rozwijać się zarówno na rynku krajowym, jaki i na rynkach zagranicznych. Z naszych obserwacji polskiego rynku wynika, że coraz więcej konsumentów dokonuje świadomych zakupów. Są coraz bardziej zainteresowani składem kosmetyków i ich pochodzeniem – preferują produkty na bazie naturalnych składników, wytwarzane w kraju. Cieszy nas ta tendencja, ponieważ Stara Mydlarnia to polska marka, oferująca naturalne, bezpieczne kosmetyki.

Sklep Starej Mydlarni Fot. Stara Mydlarnia

Sklepy marki Stara Mydlarnia najlepiej radzą sobie w miastach, liczących co najmniej 40 tys. mieszkańców – choć licencjodawca nie wyklucza też otwarć w mniejszych miejscowościach.

Sklepy marki Stara Mydlarnia najlepiej radzą sobie w miastach, liczących co najmniej 40 tys. mieszkańców – choć licencjodawca nie wyklucza też otwarć w mniejszych miejscowościach. Najbardziej pożądane lokalizacje to popularne turystycznie i atrakcyjne pod względem handlowym centra miast oraz galerie handlowe. Franczyzodawca może pomóc w znalezieniu odpowiedniego punktu i w ocenie jego potencjału sprzedażowego. Sklepy mają powierzchnię od 20 do ok. 40 m2. Koniecznie muszą posiadać witrynę wystawową. Franczyzobiorca otrzymuje gotowy projekt sklepu, zgodny ze standardami sieci. Koszty inwestycji zależą od wielkości lokalu. Na wyposażenie i pierwsze zatowarowanie zwykle należy wydać ok. 65 tys. zł. Jednorazowa opłata wstępna to 2,5 tys zł. Franczyzobiorca co miesiąc wpłaca też 400 zł na marketing marki. Na zwrot z inwestycji trzeba czekać zwykle około roku.
W ramach sieci franczyzowej zapewniamy szerokie wsparcie biznesowe, sprzedażowe i marketingowe. Gwarantujemy szkolenie wstępne oraz szkolenia w celu poprawy umiejętności sprzedażowych, zarządzania czasem i personelem oraz poradnictwo w obszarze merchandisingu – dodaje Patrycja Zmarzły. – Franczyzobiorcom gwarantujemy też księgę standardów, materiały marketingowe, dostęp do systemu internetowego B2B oraz pomoc w bieżącym prowadzeniu placówki. Każdy sklep posiada swojego opiekuna z ramienia Starej Mydlarni.